Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thirza
#643513
Hoi allemaal,

Ik kamp met een typisch labrador probleem: onstoken oren. Thirza heeft hier in het verleden auribiotic voor gekregen, maar hier reageert ze allergisch op. Haar oren raakten daardoor nog meer onstoken.
Ik ben dus op zoek naar een middel dat ik kan gebruiken als haar oren weer eens onstoken zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een natuurlijk middel.

Ter info:
Ze is gecheckt op oormijt en dat is niet het probleem.
Uiteraard maak ik regelmatig haar oren voorzichtig schoon en als ze slaapt klap ik de oortjes open zodat er wat lucht bij kan. Helaas baat dit maar matig en heeft ze zo 1 keer in de twee a drie maanden last van een onsteking. Stinkt zo heerlijk als ze bij me ligt. :P
Door Debora
#643597
Voor een natuurlijk middel kun je prodier oor gebruiken (is van vsm) voor mijn hond (kruising lab) heb ik nog een batterij aan Otoheel gekregen (van de vorige eigenaresse) en dat werkt eigenlijk ook perfect maar is geloof ik niet natuurlijk. Komt bij de da vandaan
Door Lizzy
#643604
Eet Thirza vers/rauw? Als ze nog iets van brokken/blik eet: dan zou ik haar echt direct overschakelen op alleen verse, rauwe voeding. En belist geen extraatjes in de vorm van koolhydraat (dus geen brood, hondenkoekjes, rijst, pasta, etc).

Verder zou ik zelf een kweek laten maken van de prut in het oor, als het weer ontsteekt. Soms zit er een bacterie in die moeilijk uit te roeien is (pseudomonas bijvoorbeeld) en waar echt een antibiotica aan te pas moet komen (en zelfs een specifiek AB). Het kan ook dat er gisten/schimmels in zitten.

Verder zou ik zelf dus stoppen met het schoonmaken van de oren. Dit levert zo vaak meer problemen op als dat het iets oplost... (ja ja, ik ben me er van bewust dat niet iedereen het hier mee eens zal zijn. Maar mijn ervaring is dat je het oor het best zoveel mogelijk met rust kunt laten. Liever een beetje vuil als alsmaar met oorreinigers erin).

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Prodier oordruppels. Die zou ik geven. En bovendien zou ik een reinigingskuur doen met groene leem.
Gebruikersavatar
Door Thirza
#643612
Debora schreef: Voor een natuurlijk middel kun je prodier oor gebruiken (is van vsm) voor mijn hond (kruising lab) heb ik nog een batterij aan Otoheel gekregen (van de vorige eigenaresse) en dat werkt eigenlijk ook perfect maar is geloof ik niet natuurlijk. Komt bij de da vandaan
Hoi Debora,

Prodier oor klinkt goed en otoheel is een anders een goede suggestie voor als ik weer bij de DA komt.

Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Door Thirza
#643620
Lizzy schreef: Eet Thirza vers/rauw?

Verder zou ik zelf een kweek laten maken van de prut in het oor, als het weer ontsteekt. Soms zit er een bacterie in die moeilijk uit te roeien is (pseudomonas bijvoorbeeld) en waar echt een antibiotica aan te pas moet komen (en zelfs een specifiek AB). Het kan ook dat er gisten/schimmels in zitten.

Verder zou ik zelf dus stoppen met het schoonmaken van de oren. Dit levert zo vaak meer problemen op als dat het iets oplost...

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Prodier oordruppels. Die zou ik geven. En bovendien zou ik een reinigingskuur doen met groene leem.
Hoi Lizzy,

Sinds het diabetus-incident (ze bleek gelukkig 13.7 te hebben door de stress :wavetowel2:) zit ze 100% op vers, hoewel ze soms ook wel kant en klaar krijgt (b.v. de pens of zo, geen granen).

Die kweek is een heel goed idee; nog nooit gedaan.
Helaas heb ik nu al de prut eruit gehaald, dus het is wachten of ze meer produceert :)

Het probleem van niet schoonmaken is dat Oso het dan overneemt, maar Thirza blijft zo aandringen dat haar oor op een gegeven moment rood/rauw is. Uiteraard doen ze dat stiekem. :whistling:
Dus weet ik niet wat in dit geval wijsheid is. :-\
Tot nu toe krijgt ze even vaak een ontsteking als ik haar oren wel doe als dat ik ze niet doe. Het gebeurt sowieso nooit meer dan 1 keer per week en meestal 1 keer in de 2 weken. Anders gaat het wel mis. Ik ga het toch maar eens proberen.

Nu wordt me Prodier oor al door 2 mensen aanbevolen dus dat staat op het boodschappenlijstje.
Groene leem zegt me niets. Hoe gebruik je dat? Krijg je dat in de reformzaak of drogist?

Sorry dat ik zo veel vraag, maar het is al moeilijk genoeg om het hier te vragen op dit moment, laat staan dat ik het zelf moet opzoeken. :-[
Als je weet waar ik een beetje gezondheid voor me zelf kan kopen houd ik me aanbevolen ;). Dan doe ik zelf ook weer mee. tot dan is het :sleep3: :sleep3: :sleep3:
voor mij
Laatst gewijzigd door Thirza op wo 04 okt 2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#643795
Groene leem is een klei-soort dat het lichaam helpt te reinigen. Sommige honden hebben daar heel veel baadt bij, wanneer ze chronische problemen hebben. Je kunt het kopen bij de reformwinkel of via http://www.plaza33.com

Je voert het eens per dag (een dessertlepel) door bijv. het voer of door een beetje yoghurt.

Ik zou zelf wel een kweekje laten maken.
Door Lafje
#643893
Ik heb (nou ja, de hond dan) hele goede ervaring met groene leem en vieze oren!! :) Na een kuurtje van 3 weken waren ze schoon. En dat terwijl ik de leem gebruikte voor de darmen, ik wist niet wat ik zag dat zijn oren opeens zo schoon werden, fijne bijkomstigheid!
Succes!
Gebruikersavatar
Door Thirza
#644013
Lafje schreef: Ik heb (nou ja, de hond dan) hele goede ervaring met groene leem en vieze oren!! :) Na een kuurtje van 3 weken waren ze schoon. En dat terwijl ik de leem gebruikte voor de darmen, ik wist niet wat ik zag dat zijn oren opeens zo schoon werden, fijne bijkomstigheid!
Succes!
Bedankt,  :)
ik zet het meteen bij mijn moeder op het boodschappenlijstje. ::) :whistling:
Door Femke
#644208
Thirza schreef: Bedankt,  :)
ik zet het meteen bij mijn moeder op het boodschappenlijstje. ::) :whistling:
ye, hier nog iemand die zweert bij groene leem bij oorproblemen. Je wil niet weten hoeveel middeltjes we in Loebas' leven voor zijn oren hebben gebruikt, maar steeds kwamen de oorproblemen terug. Na een kuur groene leem waren ze als sneeuw voor de zon verdwenen.
Als hij nu weer begint te klapperen geef ik 'm gauw weer leem.


Sterkte met je hond  :-*
Gebruikersavatar
Door Thirza
#644260
Bedankt Femke..........

MAHAAMMM.... :coolio:  denk vanmiddag aan je boodschappenlijstje  :kisss:

:roflmao: :rolleyes2: :rotflmao:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door