Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#643622
Ik krijg per abuis in de post de uitslag van het biopt binnen. Hier staat in dat de conclusie is "goed gedifferentieerd mastocytoom".....

Ik heb al geprobeerd de kliniek te bereiken maar dat lukte niet; wie weet wat dit betekend? 
Laatst gewijzigd door Ivonne op di 19 dec 2006, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#643633
ben zelf weer ff gaan speuren want Bas heeft al eerder een Mastocytoom gehad (was daardoor ook ff paniek net bij mij :-[).

Een mastocytoom is naar mijn weten kwaardaardig en dan ligt het er maar aan hoe goed ze het weg kunnen halen waarna er gekeken moet worden welke graad dit ding heeft.

Dus... ik zal morgen de DA bellen dat ik de uitslag heb en dat ze ok maar vast moeten inplannen  ;D ;D :-[
Door geer
#643636
Ik ben geen dierenarts, dus pin me er niet op vast. Maar als je googled op 'Mastocytoom' vind je volgens mij al vrij snel dat het goedaardig is. Een goed gedifferentieerd mastocytoom lijkt mij een goedaardige knobbel met duidelijke 'randen' dus niet ene half uitgeflubberde bubbel die moeilijk weg te halen is. Lijkt mij, maar nogmaals, ik ben geen dierenarts.
Door conleeuw
#643648
Ivonne schreef: Ik krijg per abuis in de post de uitslag van het biopt binnen. Hier staat in dat de conclusie is "goed gedifferentieerd mastocytoom".....

Ik heb al geprobeerd de kliniek te bereiken maar dat lukte niet; wie weet wat dit betekend? 
Een mastocytoom is een tumor die vaak voorkomt bij vooral oudere honden, verschillende rassen zijn kennelijk ook vaker slachtoffer zoals, boxers, labarador, terriers, Sommige mastocytomen zijn goedaardig maar helaas zijn niet alle mastocytomen goedaardig.
Ik kan een heel verhaal schrijven over alle mogelijkheden, maar daar heb jij niet veel aan. Ik zou echt wel even wachten en contact met mijn dierenarts opnemen, hij weet immers waarschijnlijk meer over precies wat het is en wat de toekomstige behandel plan voor jou hond is.
Hou je taai, het kan nog heel erg meevallen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#643652
"Indien met cytologie de diagnose mastocytoom is gesteld moet worden gekeken of de tumor nog te verwijderen is.
Mastocytomen groeien namelijk met lange onzichtbare uitlopers in de omgeving. Er moet dan ook 3cm om de tumor heen (en ruim er onderdoor) worden gesneden om hem geheel te verwijderen."

Ik bespreek het morgen uiteraard even met de DA maar ik denk dat opereren aan de orde zal zijn  :-\
Door conleeuw
#643672
Ivonne schreef: "Indien met cytologie de diagnose mastocytoom is gesteld moet worden gekeken of de tumor nog te verwijderen is.
Mastocytomen groeien namelijk met lange onzichtbare uitlopers in de omgeving. Er moet dan ook 3cm om de tumor heen (en ruim er onderdoor) worden gesneden om hem geheel te verwijderen."

Ik bespreek het morgen uiteraard even met de DA maar ik denk dat opereren aan de orde zal zijn  :-\
bah, sterkte met de wacht op jou dierenarts
Door Lizzy
#643735
Volgens mij doe je er goed aan om inderdaad morgen contact op te nemen met je DA. Er zijn diverse gradaties die de kwaadaardigheid bepalen. Je hebt erbij die weinig kwaadaardig zijn en niet snel uitzaaien, maar je hebt er helaas ook bij die zeer kwaadaardig zijn en snel uitzaaien.

"Goed gedifferentieerd" betekent bij mijn weten dat de oorspronkelijke weefselcellen, nog goed te herkennen zijn.

We gaan voor je duimen Ivonne, dat deze weinig kwaadaardig is :-*!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#643937
heb net de dierenarts gesproken en Bas wordt woensdag geopereerd. Het is een kwaardaardig gevalletje wat gewoon weg moet. Daarna word het opgestuurd en weet je met welke graad je te maken hebt. Ik laat dan ook gelijk zijn vetbult verwijderen.
#643940
Ivonne schreef: heb net de dierenarts gesproken en Bas wordt woensdag geopereerd. Het is een kwaardaardig gevalletje wat gewoon weg moet. Daarna word het opgestuurd en weet je met welke graad je te maken hebt. Ik laat dan ook gelijk zijn vetbult verwijderen.
He gatver wat balen. Alvast veel succes woensdag, ik ga voor je duimen. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door