Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door maryan
#643821
Flint zeggen wij altijd is ons zorgenkind.
Heeft veel slijmvliesontstekingen in de bek gehad de twee jaar dat we hem nu hebben.
Zelfs op prednisom en AB gestaan omdat gedacht werd aan een auto-immuun ziekte.

Om een lang verhaal kort te maken allerlei biopten en allergie testen en test op auto-immuun verhaal kwam niets uit.
Gedacht werd aan de voeding. Op een hypo allergenische brok reageerde hij niet goed, daarna overgegaan op rauwvoer.
Op pens reageerde hij niet goed.
In overleg met Tannetje de pens eruit gelaten en voorlopig geen groetenmixen geven.

We zijn begonnen met Geitenvlees als prooidier, dit ging goed tot een week geleden, hij krijgt weer dikke ontstoken lippen en korsten op en in zijn neus.
De klachten waar alles mee begon. Ook zijn buikhuid word wat rood en hier en daar heeft hiij wat huiduitslag.
Zijn haar is hij helemaal kwijt geweest maar komt goed terug en groeit ook weer.

Mijn vraag, hoort dit bij het ontgiften of kan hij niet tegen geitenvlees.

Groetjes Maryan die een beetje wanhopig wordt
Door conleeuw
#643824
agosie wat erg als je zo moet tobben, hoe lang eet hij nu al vers vlees? ontgiften zie je in de begin wel eens vaker, en ik lees ook wel dat het inderdaad zich kan uiten in huid ontstekingen, of huid irritaties, wellicht dat andere die er ervaring mee hebben meer kunnen vertellen ;)
Door maryan
#643830
conleeuw schreef: agosie wat erg als je zo moet tobben, hoe lang eet hij nu al vers vlees? ontgiften zie je in de begin wel eens vaker, en ik lees ook wel dat het inderdaad zich kan uiten in huid ontstekingen, of huid irritaties, wellicht dat andere die er ervaring mee hebben meer kunnen vertellen ;)
Hij krijgt nu sinds twee maanden vers vlees.
We zij begonnen met 10 dagen pens van het rund omdat het niet anders kon, maar dat ging niet goed,
Nu bijna 6 weken op geitenvlees en sinds een week begint het gedonder opnieuw.
Wij dachtenaan een rotatiedieet, dus elke dag wat anders maar dan weet je helemaal niet meer waar hij op reageert.
Vandaar elke 6 weken een nieuw eiwit erin.
Door conleeuw
#643832
maryan schreef: Hij krijgt nu sinds twee maanden vers vlees.
We zij begonnen met 10 dagen pens van het rund omdat het niet anders kon, maar dat ging niet goed,
Nu bijna 6 weken op geitenvlees en sinds een week begint het gedonder opnieuw.
Wij dachtenaan een rotatiedieet, dus elke dag wat anders maar dan weet je helemaal niet meer waar hij op reageert.
Vandaar elke 6 weken een nieuw eiwit erin.
mischien toch even overleggen met tannetje?, ontgifting kan volgens mij ook nog wel na 6 weken hoor ;) ik zou het voor de zekerheid even overleggen als ik jou was ;)
Door Peet
#643851
Misschien is het een idee om zijn weerstand wat te helpen met Echinacea of Cat's Claw. Verder reageren Herders met slijmvliesproblemen vaak heel goed op Silicea.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door