Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#643788
Balou vertikt het om rauwe eendenbout te eten. Oo als ik het na een poosje weg leg en het een dag later weer aanbied. Menig restaurant mocht willen dat ze het op de kaart hadden staan...... Ach ja, wij lusten ook niet alles.
Nu kook ik het heel eventjes en bied het dan aan, op die manier eet hij het wel.
Mijn vraag is, mag dit? Het koken is hooguit 5 minuutjes.
Door conleeuw
#643807
Daphne schreef: Balou vertikt het om rauwe eendenbout te eten. Oo als ik het na een poosje weg leg en het een dag later weer aanbied. Menig restaurant mocht willen dat ze het op de kaart hadden staan...... Ach ja, wij lusten ook niet alles.
Nu kook ik het heel eventjes en bied het dan aan, op die manier eet hij het wel.
Mijn vraag is, mag dit? Het koken is hooguit 5 minuutjes.
als je maar geen gekookte bot geef :o want dat kan splinteren en is dus geen goed idee. Hier lusten ze in de begin ook geen eend, ik heb de vlees er in stukjes vanaf gesneden, en toen wilden ze het wel proeven, nu vreten ze wel eend, graag zelfs. Als je volgende keer alleen even wat kookwater er over giet, mischien dat ze het dan wel gaan eten.  ;) maar in iedere geval geen gekookte botten voeren
Door Daphne
#643829
conleeuw schreef: als je maar geen gekookte bot geef :o want dat kan splinteren en is dus geen goed idee. Hier lusten ze in de begin ook geen eend, ik heb de vlees er in stukjes vanaf gesneden, en toen wilden ze het wel proeven, nu vreten ze wel eend, graag zelfs. Als je volgende keer alleen even wat kookwater er over giet, mischien dat ze het dan wel gaan eten.  ;) maar in iedere geval geen gekookte botten voeren
Ik was er al bang voor dat zelfs heel kort koken al te lang zou zijn.
Ik ga het proberen met water erover heen gieten. Hopen dat ie het gaat eten.
Door conleeuw
#643831
Daphne schreef: Ik was er al bang voor dat zelfs heel kort koken al te lang zou zijn.
Ik ga het proberen met water erover heen gieten. Hopen dat ie het gaat eten.
kijk, als je het heel even kook, zodat alleen be buitenste stukje gaar is maar binnen in, zeg maar waar de bot is is het nog rauw, dan zou je het kunnen voeren, maar je moet wel zeker zijn dat je geen gekookte botten voer. die zijn namelijk harder dan rauwe botten, en hebben ook nog de neiging om te splinteren, en dat wil je dus echt niet. probeer anders even een heel klein flintertje van de vlees uit je hand te voeren, en kijk of het dan wel in de smaak valt?
Door Tanna
#643899
Heel soms wil George ook geen eend eten. Ik weet haar dan toch wel over te halen door er een klein beetje olijfolie over te smeren. Dat is zo lekker dat ze dan toch ook de eend opeet!
Gebruikersavatar
Door Miekie
#643910
Bij ons ligt t aan de soort eend.Vayu lust alleen eendebout van Islam Centrum,Jonas vindt alle eend lekker.De variant met veren uit Mill moeten we nog proberen,denk niet dat ze dat gaan eten.

Kan je eend niet insmeren met wat vis uit blik?Bij Jonas werkte dat wel,die had in het begin wat moeite met nieuwe dingen eten.
Door Daphne
#643915
Olijfolie en vis uit blik ga ik proberen. Het is inderdaad de eend van het Islam Center.
Door La Demisa
#643963
Onze honden lustten het alle 3 niet, in het begin. Heb er steeds wat stukjes vlees afgehaald en ze het aangeboden in combinatie met kip. Een dag of 2 in 1 bak laten zitten met kip. De eend lekker inwrijven met de kip. Nu zijn ze er dol op maar het heeft ook even gekost hoor.
Door Happy Tail
#644028
hier bleven de eendenpoten ook liggen. En zoals meer hier al vermeld: toen heb ik het vlees eraf gesneden en dat at ze wel....het bot is als recreatiebot het frettenhok ingegaan en die hebben de rest opgepeuzelt. Nou of dat de aanzet was??
Maar de volgende keer dat ik het aanbood at ze het wel.

en anders eens door de groenteprut in stukjes, of de stukjes vlees heeeel even aanzetten in de pan.
Door Daphne
#644076
Happy Tail schreef:
en anders eens door de groenteprut in stukjes, of de stukjes vlees heeeel even aanzetten in de pan.
Waarschijnlijk domme vraag, maar even aanzetten in de braadpan of met water?? :-[
Door 202Spots
#644117
In vrij heet water leggen voor 5 min is meestal genoeg om de smaak te veranderen, eventueel paar seconden in hete margarine omkeren.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 06 okt 2006, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door La Demisa
#644172
Ik heb meer problemen met onze oudste, Demi, nu net 10 jaar. Zij is een aantal dagen heel erg ziek geweest, 3 dagen in de kliniek gelegen. Het ziek zijn begon met het vreselijk uitbraken van een volledige pens maaltijd. Zij durft nu geen pens meer te eten. Ben al een tijdje bezig het zodanig aan te bieden dat ze het wil eten. (pureren en dan mixen met gehakt)

Morgen krijgen ze het weer in kleine stukje geknipt door de groente mix maar ze houdt het vrij lang vol.

Hebben we met haar ook gehad nadat ze eens een volledige vis maaltijd uitbraakte. Toen wilde ze weken geen vis meer eten. Dat is inmiddels weer helemaal over maar iemand tips hoe ik dat met de pens kan aanpakken.

Ik wil gewoon absoluut dat ze het eet. Kan nu makkelijk aan verse, vuile pens komen dus dan wil je het ook voeren. De andere 2 eten het met veel smaak, zij eerst ook maar ze vertrouwt het gewoon niet.
Door 202Spots
#644197
Waarom wacht je niet 'n week of 2 voordat je 't opnieuw probeerd te geven..misschien is ze dan vergeten dat ze er ziek van was geweest, en 14 dagen geen pens eten is toch niet zo erg?
Door La Demisa
#644390
Nou, deze dame is erg slim. Die vergeet nooit iets. Daar heb ik ook al aan gedacht maar ze moet er gewoon even doorheen. Als ik er net voldoende gehakt doorheen kneed eet ze het wel. Probeer dus steeds wat minder gehakt erdoor heen te doen. Toen ze de ochtend niet alles ophad heb ik het gewoon weggehaald. 's-avonds had ze in ieder geval veel meer trek.

Hele lappen durf ik al niet eens aan te bieden. Het ziet er dus anders uit maar ja, het ruikt hetzelfde.

Morgen maar eens kijken hoe ze het door de groente mix heen geroerd eet. Geduld, geduld...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door