Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joseline
#643518
Diesel krijgt nu sinds ca. 3 weken carnibest. Ik ben met de light variant begonnen om haar darmen langzamer te laten wennen.
Maar tot nu toe is haar ontlasting nog steeds niet echt vast. Ze heeft geen diarree, maar het zijn geen harde drollen zoals bij de brokken die ze hiervoor kreeg.
Is dit normaal?

Vanaf overmorgen ben ik door de light heen en gaat ze de natuur variant krijgen. Zal dit nog invloed hebben op haar ontlasting? Ik las dat deze variant nog wat vetter is, dus ik ben bang dat ze dan echt aan de diarree raakt.

Verder giet ik er iedere dag wat kokend water overheen. Maar ook dit zorgt niet voor harde drolletje...

Wie heeft tips?
Door Lizzy
#643520
Ik vind eerlijk gezegd dat drie weken gekookt water over de voeding gooien wel erg lang is. Ik zou daar toch mee stoppen, want je doodt met dat gekookte water ook goede stoffen (zoals goede bacterieen, enzymen en vitamines).

Ik heb geen idee hoe het zit met light en natuurvoer, want ik ken het voer niet. Maar wat je wel zou kunnen doen is Diesel extra probiotica geven. Ik zou kiezen voor capsules. Deze kun je bij reformwinkels en sommige drogisten wel kopen. De meeste heten : Acidophilus. Ik vind Solgar een goed merk (wel duur) en ik vind Akropharma een goed merk.

Als dat ook niet werkt, moet je misschien ook eens een ander merk proberen.
Door Joseline
#643521
Ik moet haar voedingssupplementen oplossen met heet water, dus vandaar dat ze dat nog steeds over haar voer krijgt...
Ik zal eens informeren of dat niet eventueel anders kan.

En ik ga eens vragen voor die probiotica!

Bedankt!
Door Audrina
#643576
Mocht je aan de probiotica beginnen en je gooit dat door het voer, dan geen gekookt / heet water over het voer heen gooien want dat kan de werking van de probiotica sterk verminderen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#643600
[quote="Joseline"]
Ik moet haar voedingssupplementen oplossen met heet water, dus vandaar dat ze dat nog steeds over haar voer krijgt...
Ik zal eens informeren of dat niet eventueel anders kan.

En ik ga eens vragen voor die probiotica!

Bedankt!


[/quote]

Wat voor supplementen krijgt ze dan?
Door Twiz
#643745
Supplementen oplossen in heet water en na afkoelen toevoegen aan de CB is dat geen optie?
Verder zoals anderen ook al aangeven, probiotica (nooit verhitten/verwarmen)

De natuur variant van CB is dacht ik wel wat vetter, maar een hond hoeft niet persé last te hebben van het vetten, zoals bij mensen wel vaak het geval is.

Eventueel een ander merk proberen als de ontlasting met de natuurversie niet goed wordt.
Het is heel goed mogelijk dat de ontlasting dan wel goed is. De ene hond is de andere niet en ieder hondenlijf reageert op zijn eigen manier op verschillende merken.
Daarom zal ik nooit tegen iemand zeggen dat merk A beter is als merk B, een hond doet het goed op een merk...... of niet, een kwestie van uitproberen.
Door Joseline
#643828
Bedankt voor de reacties!

Ik heb haar gisteren de supplementen gegeven. Maar heb het eerst af laten koelen. Dus geen heet water meer over haar voer!!
Verder ga ik het maar even afwachten. Vanaf morgen krijgt ze een andere variant. Even kijken hoe het daarop gaat!
Die probiotica ga ik vandaag halen!!
Door Joseline
#644730
Vandaag was haar drolletje perfect!!
Ik geef sinds gisteren de natuur variant van carnibest. En ze krijgt een probiotica pilletje erbij!

Ook heeft ze haar eerste kippenvleugeltje op!
Na een keer raar kijken en even likken, was het hap, kraak en slik!!
Dat ging er in als niks!
Wat kan ik haar als onervaren bot-eter nog geven om haar te laten wennen aan het eten van botten? Kippennekken en karkassen? Of mag een eventueel lamsribje ook al?
Door Twiz
#644738
Als je eraan kunt komen zouden eendenekken nu prima zijn. Ook een kwarteltje gaat al snel heel goed, kippennekken, een kipkarkas, parelhoenkarkas, of konijn of haas. De meeste kleine beestjes gaat snel goed.
De volgorde is niet echt heel belangrijk als kippevleugels goed gaat.
Ik zou met de lamsribben even wachten tot het met verschillende soorten gevogelte goed gaat. Geef alleen liever geen botten van kalkoen, volgens zeggen kunnen ervaren barfhonden daar al niet veel mee. Ze schijnen erg hard en splinterig te zijn.

Maar je kunt nu ook proberen of ze sardientjes lust, een makkelijk visje  om mee te beginnen, ook goed voor de afwisseling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door