Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thirza
#643510
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een natuurlijk middel ter vervanging van rimadyl. Het wordt bij Thirza gebruikt bij migrainehoofdpijn en klachten van de wervels en gewrichten (hiervoor gaak ik volgende week ook naar een osteopaat). Het werkt goed, maar helaas moet ze het heel regelmatig gebruiken en dat in een dosering die voor haar gewicht maximaal is. :(
Het moge duidelijk zijn dat ik hier niet al te enthousiast over ben.
Ik zoek dus nu een middel dat heel goed werkt en het liefst de rimadyl volledig kan vervangen :).
Door Lizzy
#643519
Naast een osteopaat is misschien een chiropractor ook de moeite waard om eens over te denken. Komt de hoofdpijn van de wervels/gewrichten? Wat is er mis met de wervels en gewrichten?

Je zou Salisprin van Vitotaal kunnen proberen.
Gebruikersavatar
Door Thirza
#643531
Bedankt Lizzy,

Ik zal het eens uitproberen.
De problemen met de wervels komen door haar scheefgroei (achterpoten langer dan voorpoten) dat ze oplost door haar rug te krommen. Daar protesteren haar wervels nu na 3,5 jaar toch echt tegen.
Haar migraine is als een menselijke migraine. Overgevoelig voor licht en geluid (ze kruipt weg in het donker en reageert extreem op geluid (schrikken en soms protesteren door te blaffen of te piepen)) en als ik niet ingrijp met pijnmedicatie ook braken. :( Dan duurt het een dag of 2.
Anders is het een dag of twee medicatie en niet braken  :) en zodra de pijnstilling werkt niet meer helemaal wegkruipen voor het licht (maar ook niet in het zonnetje gaan liggen) een een beetje rustig aan. Ze laat zich wel soms uitdagen om te spelen, maar stopt daar dan bijna meteen mee.

Ik ga op zoek naar salisprin. Hopelijk heeft de apotheek het. Dan kunnen ze het donderdag meteen met mijn medicijnen mee bezorgen. Wie niet gezond is, moet slim zijn  :D
Gebruikersavatar
Door Thirza
#643536
Lizzy schreef: Je zou Salisprin van Vitotaal kunnen proberen.
Nog een vraagje Lizzy. Salisprin komt toch niet van het medicijn Salisoperine? Een bijwerking hiervan kan namelijk een zeer extreme duiziligheid zijn, die alleen maar omschreven kan worden als een gevoel als of je in een centrifuge zit. Dat wil ik haar niet aan doen en daarbij is ze mij te zwaar om te dragen en hebben ze dan een ernstig probleem. 2 dagen niet in staat zijn om te lopen van 1 keer nemen. Zo'n grote luiers bestaan niet.

Als je het weet of weet waar ik het kan opzoeken dan graag, want met de nieuwe assistentes in de apotheek kan ik er niet van uitgaan dat de informatie over zo iets juist is. >:(
Gebruikersavatar
Door Thirza
#643608
Hoi Audrina,

Helaas klinkt dit mij pijnlijk bekend in de oren. Door slechte ervaringen in de familie geef ik het liever niet. :-\

Hopelijk is er ook nog iets anders?
Door Audrina
#643611
Thirza schreef: Hoi Audrina,

Helaas klinkt dit mij pijnlijk bekend in de oren. Door slechte ervaringen in de familie geef ik het liever niet. :-\

Hopelijk is er ook nog iets anders?
Ik snap ff niet precies wat je bedoeld.  :-\

Salisprin = puur natuur met vrijwel geen bijwerkingen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Salazoperine = geen Salisprin, Salazoperine is heel iets anders, 1 of ander chemisch middel.

De namen lijken op elkaar, maar dat is ook het enige.
Door Oso-Bayou
#643659
Audrina schreef: Ik snap ff niet precies wat je bedoeld.  :-\

Salisprin = puur natuur met vrijwel geen bijwerkingen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Salazoperine = geen Salisprin, Salazoperine is heel iets anders, 1 of ander chemisch middel.

De namen lijken op elkaar, maar dat is ook het enige.
Audrina, bedankt namens Thirza.
Ik weet wat er bedoeld wordt en jij hebt gelijk, deze bijwerkingen waren van het chemische middel. :nerves:

Dit werd toendertijd ook voor dezelfde verschijnselen gegeven, daardoor deze verwarring. :-[   
Bedankt voor het ophelderen van deze kwestie. Als je de juiste naam niet hebt is het ook moeilijk om het te vinden in de geneesmiddelenbank :doh:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door