Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sheltiefun
#643442
Hey,

Ik ben Anneke, en heb twee katten thuis die momenteel nog brokjes eten van Royal Canin. Naar raadgevingen wil ik het wel eens proberen om over te schakelen naar kvv. Geen barf, maar kant en klaar lieft. Carnibest is goe, maar niet hier te vinden. Wel Duck, maar is voor honden... Bestaat er zo iets niet voor katten rond Gent? Onzen Foust, kater is nu 10 weken en Sarah is 6 weekjes oud.
Alle tips zijn welkom!

Groetjes Anneke
Door *Robin*
#643448
als je niets anders kan vinden mag je ook gewoonde hondevariant geven hoor ;) alleen als het een basis van pens heeft bijvoorbeeld zou ik er iets van rood vlees of hartjes bijgeven voor de taurine maar de gewone complete versies van duck kan je ook aan de kat voeren als ze het lustten ::) ;)
Door Lizzy
#643449
Er zijn inmiddels vier verkooppunten van Carnibest in Belgie. Is er geen een bij jou in de buurt?

Wat je ook zou kunnen doen is Duck voor de hond aan je kat geven. En dan bij voorkeur niet die met pens maar die met rund, rund & lever, uitmuntend en lam.
Door Robian
#643567
Heeee Anneke, jij ook hier  ;D ;D
Waar blijven de foto's van je aanwinsten????

Ik ben het met de anderen eens. Je kunt gewoon de hondevariant geven en dan wat aanvullen met rood vlees of hartjes.

Ik geef mijn poezebeesten ook eendagskuikens. Ik weet niet of die makkelijk te verkrijgen zijn in Belgie?

Gr. Sylvia
Door demon1902
#643647
Hey Anneke
ik zit met hetzelfde probleem...
Momenteel geef ik de enkelvoudig kip en enkelvoudig rund van Duck, aangevuld met (rood) rundsvlees. Van Duck hebben ze ook een variant rund-lever-kip, en zelf zeggen ze dat deze geschikt is voor de kat. Zou ik (zouden we?) dit aan onze katten mogen geven, zonder aanvulling van hart of rood vlees? Heb een beetje schrik dat hij iets tekort gaat komen .....
Door Sheltiefun
#643802
Demon, van waar ben je? Ik van Gentbrugge. Ik heb ondertussen in Terneuzen ( Hoek ) een dealer gevonden van Carnibest, vind die afstand best wel te doen. Duck zie ik niet zitten omdat het voor de hond is, ze zouden ook een kattenvariant moeten maken  ;).

Ja Sylvia, waar mogen die foto's staan hier op het forum?

Kuikens zie ik niet zitten om te geven hoor  :o

Laten we maar beginnen met Carnibest  :)
Door Lizzy
#643804
demon1902 schreef: Hey Anneke
ik zit met hetzelfde probleem...
Momenteel geef ik de enkelvoudig kip en enkelvoudig rund van Duck, aangevuld met (rood) rundsvlees. Van Duck hebben ze ook een variant rund-lever-kip, en zelf zeggen ze dat deze geschikt is voor de kat. Zou ik (zouden we?) dit aan onze katten mogen geven, zonder aanvulling van hart of rood vlees? Heb een beetje schrik dat hij iets tekort gaat komen .....
Enkelvoudig kip en rund lijkt me inderdaad een beetje te weining. Zit er in de enkelvoudige kip ook gemalen bot? Want je kat heeft dat wel nodig (voor o.a. de calcium). De rund/lever/kip mag je ook geven, maar ik zou toch ook wel de complete voeding erbij gaan geven, af en toe een rauw eitje/eendagskuiken erbij gaan geven en zeker even checken of je kat nu wel calcium binnen krijgt.
Door demon1902
#643864
@ Anneke : Ik ben zelf van Antwerpen, maar ik zit op kot in Gent  :) Dus zo ver van jou is dat niet. Het enige probleem is, als ik die carnibest zou willen gaan halen, is dat ik geen auto heb ..... dus ik zou er met de bus moeten geraken ....

@ Lizzy : mij is altijd gezegd dat er in de enkelvoudig kip bot in zit, en ik dit niet moet aanvullen, enkel rood vlees en hart voor de taurine. Waarom geef jij een rauw ei ? Waarvoor is dit ? Gewoon even een vraagje  :) heb het nooit echt geweten. maar als ze zelf zeggen dat de rund/lever/ kip volledig is voor katten, waarom zou je dit dan moeten aanvullen ? Ik weet dat het niet specifiek voor katten is, omdat er ook granen in zitten, maar dat kan toch geen kwaad, dacht ik ?
Door demon1902
#643867
Anneke : bedoel jij Hoeke, bijna aan de  zee, nog voorbij Eeklo ?  :o Als dat zo is, kan ik beter naar Turnhout gaan, is dichter bij mijn huis in Antwerpen. Maar hier is weeral het probleem dat mijn ouders dan moeten rijden, en overmorgen zijn ze niet thuis en zondag de winkels toe. Maar ik zie wel, voorlopig vul ik aan met rood vlees en hart.
Door Robian
#643883
Sheltiefun schreef: Ja Sylvia, waar mogen die foto's staan hier op het forum?
Je kunt de foto's plaatsen in het hoekje Bar-plaats. (helemaal onderaan) Ik ben gek op foto's :D
Kuikens zie ik niet zitten om te geven hoor :o

Watje..... Afbeelding
Laten we maar beginnen met Carnibest :)
Dat is ook een goed begin ;)
Door Sheltiefun
#643919
Hey Demon,

Inderdaad ik bedoelde Hoek, maar dan is Turnhout voor jou dichter. Wij hebben ook geen auto hoor, wij gaan er met de moto om gaan  :coolio:, mss in zo een diepvrieszak met koelelementen lijkt me het beste.  Ik ga deze maand eens, nog niet zo heel direct na mijn werk s'avonds. ben wel benieuwd  :)

Ok ik plaats foto's Sylvie, en ooh ja iedereen was ooit eens een watje  :boxing: :coolsmiley: :fool:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door