Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#640269
Ik geef mijn pup alleen KVV maar heb de laatste keer wat kippennekjes meebesteld, als beloning / tussendoortje. Vanavond heeft ze voor het eerst 2 nekjes gehad. We hebben het eerst platgeslagen en ze heeft er netjes op gekauwt. Toch kwam na een uur of 2 alles eruit. Samen met wat KVV die ze vanmiddag had gehad. Normaal braakt ze nooit eten op. Is dit normaal bij een eerste keer ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#640317
Helemaal normaal vind ik het niet als de nek is platgeslagen en goed gekauwt :-\
Hoe kwam die nek eruit, echt ook kapotgekauwt of toch nog aan één stuk?
Volgende keer dan toch maar eerst eentje proberen en de hoeveelheid dan maar nog langzamer opvoeren.
Door Ziviaantje
#643149
Inmiddels gaat het prima met de kippennekjes. Ik denk dat het ene nekje gewoon wat te klein was en dat ze het niet goed gekauwd had. De kleintjes knippen we nu dus in tweeën  ;) Ze heeft nu een keer of 3 - 4 platgeslagen kippennekjes gehad ( 2 - 3 per keer ). Wanneer kan ik ze zo geven zonder ze plat te slaan ? Ze kauwt er netjes op  ( voor de liefhebbers, filmpje van haar eerste nekjes  ;) ). En ik wil nu ook de kippenvleugeltjes proberen, ook eerst platslaan / knippen ? Of als ze nekjes goed kauwt kan ze de vleugeltjes zo hebben ?
Door BellaRico
#643351
Leuk filmpje! En ik vind dat ze heel netjes kauwt! Vleugels zou ik wel ff inknippen, waarbij je dus dat bochtje kapotknipt zodat dit geen gevaar oplevert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door