Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Connys
#643103
Evaron zit heel de dag overal te krabben en te bijten, ik zie helemaal niks, geen schilfertjes of ander soort zaken, gewoon een mooie schone huid, ik snap er niks van. Misschien dat ze toch iets mist in de voeding, iemand ervaring hiermee?
Door Boefke
#643236
Hmmm... ik ben niet echt geschikt om tips te geven hierover, behalve dat mijn hond ook jeuk heeft gehad. Bij hem zat het op zijn kop, hij had er traanogen bij en het is zeer waarschijnlijk iets van hooikoorts geweest. Jeuk kan door allerlei verschillende dingen worden veroorzaakt :-\ Kan het door vlooien komen? Ik denk dat het vooral helpt door na te gaan wat er in zijn omgeving is veranderd sinds de jeuk en onder welke omstandigheden hij last heeft. Hopelijk krijg je nog andere reacties.
Door tessa
#643334
Mijn hondjes zijn momenteel ook de hele dag aan het krabben, heel irritant.
Ik kijk ze elke dag na op vlooien want die zijn er dit jaar weer veeeeel meer als voorgaande jaren maar bij hun kan ik niks vinden, dus ik wacht maar af tot het over gaat....
Door Lizzy
#643456
Wanneer is de jeuk begonnen? Ben je ander voer gaan geven? Ben je andere wasmiddelen gaan gebruiken? Heeft je hond dit ooit eerder gehad of heeft hij dit z'n hele leven al?
Door Kynida
#643694
Lijkt wel een epidemie, Binke heeft ook last van jeuk, weet ook niet hoe dat zo plots kan komen. Vlooien zijn het niet.
Door Connys
#643852
Het is begonnen na de loopsheid en het is nu een week aan de gang, ik heb ze voor de zekerheid toch maar een frontlinepipet tegen vlooien en bijtende luizen gegeven, gewoon omdat je in een vacht van een berner moelijk de vlooien  en luizen kunt ontdekken. wasmiddelen en voer is niet veranderd, tenzij het van peer is, die heeft ze een aantal 3 ong. uit de kist gestolen, maar dat is 3 dagen geleden en toen had ze de jeuk al. Verder kan ik niks ontdekken. De huid is mooi schoon en de vacht is nu optimaal.
Door Sylvi@
#644616
Hier wordt er 1 ook gek van de jeuk :-\ vorig jaar oktober precies hetzelfde, voor mijn gevoel is het iets wat in de lucht hangt (of waar ze mee in aanraking komt tijdens het wandelen) mijn andere hond heeft het in veel mindere mate, maar ook die zit op haar pootjes te bijten :-\

Ik heb zitten twijfelen of het door het eten kan komen, maar zij heeft altijd alles gegeten, dus kan me eigenlijk niet voorstellen, ff doorbijten voor haar nog maar  :'(
Door Robert Koncarevic
#644638
Sari heeft ook last van jeuk (tussen zijn achterpoten).

Ik zou ook niet weten waar het door zou kunnen komen. We blijven zoeken naar een oplossing.
Door Thunder
#644741
Hier is er ook eentje die regelmatig krabt,wat hij anders niet doet. Ook helemaal niks te zien. Ook niks in de voeding veranderd,behalve dat hij nu spiersupport krijgt ipv sasha's blend.
Door 202Spots
#644757
Het werd me TE errug met Cissepik....ze deed niks anders dan krabben bijten schurken...geen vlooi te vinden..dus waarschijnklijk toch weer de terugkomende "iets" in de lucht....we hebben het 4-5 weken volgehouden en paar keer per dag de stukgebeten plekkies met zalfie insmeren
,met cider vinegar afgesponst, speciale shampo geprobeerd, TeaTree/calendula/aloevera gel....bijna alles wat ik in huis heb erop gedaan/gewreven/gespoten/gesmeerd...
OOK elke nacht de anti bite tube om haar nek zodat ze niet kan bijten en resultaat was......NIKS NIKS NIKS helpt tegen de krabbel krabbel jeuk jeuk....
Ik weet niet wie of er gekker van werd,ik of Cis...
maar 2 dagen geleden was het voor mij genoeg om mezelf in inrichting in te schrijven...OF ...Cis dan van ellende toch maar naar de DA om 'n prik te halen....
Heb echt alles geprobeerd, maar dit it het enige wat werkt
dus......ik ben gezwicht ....en Cis is Happy en ik ben blij dat ze geen jeuk meer heeft....
Door K@rin
#644758
Misschien, dat ze problemen met verharen hebben op dit moment.
Na de hete periode zijn er veel honden, die hun ondervacht nu loslaten.
Het kan zijn, dat de huid te droog is en daardoor jeukerig wordt.
Persoonlijk zou ik ze nu elke dag een capsule KRACHTIGE VISOLIE van de Hema geven, waar de Borage olie in zit.
Ethos heeft trouwens ook VISOLIE EXTRA capsules waar ook 400 mg Boreage olie zit.

Toevallig kreeg ik gisteren een berichtje van iemand met o.a. een Pyr, die ook huid/jeuk problemen bij haar honden had.

berichtje van 28 juli
Hoi Karin,
Ik wilde je even bedanken voor de gouden tip.
Whitney zit nu aan de visolie en het gaat prima nu.
Alle plekken zijn verdwenen en er komt nu overal weer haar door.
Ze eet nu ook weer beter,al is ze soms net een klein kind met eten.
Ze doet er wel 10 minuten over voor ze haar bak leeg heeft,maar ze eet alles op en dat is het belangrijkste.
Ze is ook ontzettend goed te pas,beter dan ze ooit in haar velletje heeft gezeten.
Ik ben er erg blij mee ,want als je dierbare hondje elke keer wat heeft voelt het vrouwtje zich er erg beroert onder.


berichtje van 7 oktober
Hoi Karin,
De visolie doet wonderen.
Whitney en Nika(new foundlander) zitten allebei aan de visolie,en het gaat super.
De dames zitten allebei mooi in de vacht en verharen op dit moment helemaal niet.
Whitney zit ook goed in haar vel,is ondeugend en lief tegelijk.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#644767
Net als Karin denk ik ook dat veel jeuk nu te herleiden is naar het verharen. Fedor krabt en bijt nu ook meer ineens heel veel, nog niet verontrustend, maar toch... als ik hem kam en borstel komt me er toch een berg haar af  :o :o, daar kun je verschillende truien van breien ;D.
Volgens mij kriebelen die loslatende haren.... :-\
Ga 'm denk ik ook maar een tijdje extra visolie geven....
Door Connys
#646075
Het enige wat ik me op dit moment kan bedenken wat er bij Evaron loos kan zijn, is het dweilmiddel wat ik gebruikt heb in dezelfde periode dat de jeuk is begonnen. Ik heb me namelijk in het soort vergist, per ongeluk voor sanitair gepakt, ipv voor de vloer(stond naast elkaar en zijn grote flessen en zien er bijna hetzelfde uit). Toen ik het ontdekte heb ik gelijk de vloer schoongemaakt met groene zeep en het lijkt minder te worden en het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat het in de lucht zit, want ze heeft geen los haartje, de vacht blinkt en ik kan geen oneffenheden vinden.

De tip van Karin ga ik ook opvolgen, maar kan het geen kwaad elke dag visolie geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door