Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#641738
Enkele maanden geleden is mijn hond Bas een weekend bij mijn ouders geweest. Hij heeft daar enkele maaltijden Prins gehad. Toen ik hem maandagochtend weer terug had is hij ziek geworden. Overgeven (1 keer) en diaree met bloed. Ik ben toen naar de dierenarts geweest (vanwege het bloed) , ik weet niet meer precies wat Bas toen gehad heeft, maar in ieder geval een spuit cortico's.

Nu waren we enkele dagen geleden weer bij mijn ouders. Omdat ik geen eten voor hem bij me had heb ik ter plaatse eten voor Bas gehaald. Achteraf gezien had ik beter naar de slager of supermarkt kunnen gaan, maar ik ben met mn stomme kop weer naar de dierenspeciaalzaak gegaan en heb weer Prins meegenomen. Ik weigerde te geloven dat het enkele maanden geleden daaraan gelegen had dat Bas ziek was geworden.

Maar het is dus weer zo ver.
Hij heeft vanochtend 2 keer overgegeven, en sinds gisteren heeft hij weer diarree. Ik heb vannacht bij hem in de woonkamer geslapen zodat ik zou horen wanneer hij naar buiten moest, ben er 3 keer uit geweest vannacht.
Bas heeft inmiddels weer Carnibest gegeten (gisteren).
Ik wil nu niet naar de dierenarts, wil het zelf oplossen. Vind het alleen zo sneu dat hij pijn heeft. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie tips?
Laatst gewijzigd door LaSkyler op do 05 okt 2006, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#641761
Als het er echt uit spuit, dan zou ik zelf gewoon geen eten geven en pas weer eten geven, de maaltijd erop. Heb je groene leem in huis? Groene leem in wat yoghurt/kwark wil ook nog wel eens goed helpen, samen met de Okugest.
#642172
Probleem.

Ik heb gisteren Okugest gehaald, heeft Bas 4 x een half tabletje van gehad. Verder een heel klein beetje yoghurt met groene leem.
Hij heeft nog steeds diarree, hij heeft me net weer wakker gemaakt omdat hij naar buiten moest :(
Gisteren heb ik Bas verder geen eten gegeven. Dat wil ik nu eigenlijk wel weer doen, hij is al zo dun en heeft bijna geen reserves. Maar ik ben bang dat ik dan de diarree in stand houd, dat alles er weer uit gaat komen.
Normaal gesproken als hij diarree heeft poept hij dun totdat alles "eruit" is, en dan komt het weer langzaam goed (na een dag begint er verbetering in te komen). Nu duurt het al langer. Wat moet ik hiermee doen?
Kan ik hem weer kleine beetjes eten geven? Eventueel met eerst kokend water eroverheen gegoten?
Ik heb verder niks in huis dat diarree kan stoppen....geen Finidiar of Norit...
#642189
Ik zou hem gerust nog een keer geen eten geven. Eventueel wel wat water met rauwe honing geven (moet wel rauwe honing zijn.... misschien heb je alleen verhitte honing in huis?). Bosbessen, heb je toevallig bosbessen in huis? Is er een Albert Heijn in je buurt open? Je zou dan Roosvicee Stop kunnen halen. Of bosbessen. Deze pureren en over z'n yoghurt doen.

Is hij verder ziek?

En als je het niet vertrouwt: DA bellen.
#642263
Bas is verder niet ziek, hij heeft honger, kwispelt maar is iets tammer dan normaal (niet gek natuurlijk).
Ik denk dat ik vandaag het volgende probeer:
5-6 tabletjes okugest ipv 2
Kleine beetjes carnibest overgoten met kokend water
1 capsule probiotica

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik Bas nu niet teveel nieuwe dingen moet geven, maar ik kijk ff hoe het gaat, er is hier in de buurt een winkelcentrum open waar ik terecht kan. Misschien dat ik sowieso ff een fles roosvicee stop ga halen, altijd handig om in huis te hebben...

Wederom bedankt  :-*
#642828
Goed nieuws:

Z'n ontlasting is alweer veeeeeeel beter :)
Nog niet als vanouds maar dat komt wel weer :)
En nu weer lekker op de Carnibest over, weer zorgen dat ie wat gewicht erbij krijgt. (Hij heeft niet veel reserves en als ie ziek wordt wordt ie snel mager :()

Heel erg bedankt voor jullie hulp  :-*
#642974
Ben net terug van de dierenarts.
Ik heb Bas daar gelaten voor vandaag, ik moet vanmiddag werken, normaal gesproken gaat hij dan naar pension maar de dierenarts stelde zelf voor hem vandaag in de kliniek te houden.
Ze heeft bloed bij hem geprikt, ze gaan een algemene screening doen, daarnaast testen op ontstekingscellen en Lyme.
Ben zo bang dat er slecht nieuws gaat komen  :'(
Hij had op tafel zelfs 39,4 C terwijl hij normaal maar 37,8 heeft, vanmorgen thuis 38,4.
Maak me echt zorgen, er gaat echt vanalles door mn hoofd  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door