Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K&D
#642731
Hier een beetje hetzelfde punt. Barf gaat er wel in maar de botten kan ze niet kauwen. Zelfs niet van een kipvleugeltje. Hoe is dat op te lossen? Alleen gemalen eischaal lijkt me niet voldoende als Calciumbron.
Door Lizzy
#642734
Hoi Lindsey, ik heb jou vraag afgesplitst van het andere onderwerp. Anders wordt het een beetje onduidelijk.

Heb je al geprobeerd om de kipvleugeltjes, eendennekken e.d. flink te meppen met een vleeshamer?
Door K&D
#642750
Ja, ik heb het al bewerkt met een hamer en nijptang, maar ze kotst de stukjes weer uit.
Om geen tekorten te krijgen geef ik op dit moment ook Carnibest, maar eigenlijk wil ik haar ook aan't barfen hebben.
Laatst gewijzigd door K&D op ma 02 okt 2006, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#642765
Misschien is het handig om toch eens met kippennekken te beginnen. Dat zijn de zachtste botjes die er zijn. Ook deze zou ik in eerste instantie eens flink plat meppen met een vleeshamertje (tip: stop de nekken in een stevige diepvries/plastic zak - diepvrieszakken van de Lidl zijn ideaal - en sla met een hamer op de nekken. Zo komt je hele keuken niet onder de smurrie te zitten). Misschien is het ook niet zo gek om er ook probiotica bij te geven.
Door K&D
#642779
Probiotica krijgt ze al omdat ze af en toe ook te zachte ontlasting heeft (vind ik) Maar het zou ook kunnen dat dat komt van de Carnibest.  Verder lust ze alles (understatement), daar ligt het niet aan, het moet alleen gemalen zijn of in kleine stukjes.
Ik zal eens proberen met de keukenmachine kippenekjes te malen. Als dat lukt dan moet ze't daar maar mee doen voorlopig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#642823
Lindsey schreef: Probiotica krijgt ze al omdat ze af en toe ook te zachte ontlasting heeft (vind ik) Maar het zou ook kunnen dat dat komt van de Carnibest.  Verder lust ze alles (understatement), daar ligt het niet aan, het moet alleen gemalen zijn of in kleine stukjes.
Ik zal eens proberen met de keukenmachine kippenekjes te malen. Als dat lukt dan moet ze't daar maar mee doen voorlopig.
Dat is einde keukenmachine hoor. Haal dan ergens een hakbijltje, daar kun je kippenekken ook mee klein hakken.
Door K&D
#643198
Vandaag een kipkarkasje in een tas met de hamer helemaal aan moes geslagen  :headbonk: onder grote belangstelling.
Natuurlijk werd dat verorberd met enig gekokhals omdat mevrouw te ongeduldig is  ::) maar tot nu toe gaat het goed. Even afwachten of het er weer uitkomt, maar ik heb goede hoop dat het zo lukt :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door