Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joseline
#641856
Hallo allemaal,

Ik ben ook een nieuwkomer hier. Sinds ca. 2,5 week geef ik mijn boxermeisje KVV ipv brok.
Ze heeft het altijd super gedaan op de maxi brok van royal canin, maar door alle goede verhalen over vers voeren ben ik erg nieuwsgierig geworden.
Ik heb nu carnibest voor mijn meisje en ze smult er heerlijk van! Ze staat nu blaffend, piepend, en jammerend op haar eten te wachten, terwijl ze normaal helemaal niet op eten gericht was. Je moest er bij wijze van spreken bij blijven zitten voordat ze pas aan de brokken begon.

Tot nu toe bevalt het prima! Ze eet nu ca. 660 gram per dag. Ik ben begonnen met 500 gram per dag (ze weegt 25 kilo) maar na een week kon ik haar ribben veel beter zien dan eerst. Ze is eigenlijk altijd wat dun geweest, dus nu maar wat meer geven.

Haar ontlasting is heel veel gereduceert en ook goed van kleur!

Tot nu toe allemaal goede berichten van ons hierover!

Nu heb ik alleen nog een vraag voor eventuele toevoegingen bij de carnibest. Bijvoorbeeld rauwe eieren, pasta, aardappels, groenten, pens en noem maar op.
Wat kun je er wel eens een keer bijdoen zonder dat het de hele samenstelling (die toch compleet is) te verstoren.
Of is het echt beter om alleen maar de carnibest te geven en alle andere producten los van het eten te geven? Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#641901
pasta en aardappelen kun je beter niet geven.
een rauw eitje, een vet visje zoals sardientjes, een lekker botje kun je heel goed af en toe erbij geven.
Door Ejka
#642228
Als je compleet geeft verstoor je het niet zo snel. Alleen zou ik proberen als je er iets bij doet spiervlees te geven en geen pens, want dat zit meestal ook verwerkt in het compleet. Rauwe eieren met schil is prima of is een keer een vette vis erbij. Stukje fruit. Maar dan niet door het eten , maar zo los op de dag.
Door Mevroi Kruim
#642663
En juist bij gemalen voer zoals kvv is het voor het gebit heel erg goed om iets te knagen te voeren. En dan niet die akelige gevaarlijke 'buffelhuid'kluiven maar goeie knaagbotten zoals lamsbot of kip. En lappen spiervlees en desnoods pens.
Het beste kun je beginnen met kippennekken, daarna kippenvleugels, ff platgemept met een hamer, en dan over op het meer serieuze werk.
Door MollyBella
#642699
Ik voer duck en ook regelmatig wat erbij..
ik probeer vaak te voeren wat er nog niet zoveel inzit, nl zalmkop of sardientjes of een ander soort vis, een rauw ei met schil en al, kippennekken (voor het kluiven) en runderstrot.. Af en toe wat yoghurt omdat ze het lekker vinden.. Helaas ben ik met botten nog niet zo ver dat ik ze daar wat van kan geven wat er niet al in zit (de meeste kvv bestaat uit kip en rund) Maar ik ben wel flink op zoek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door