Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bajka
#642248
Ik heb gelezen dat je groene leem niet mag gebruiken als het dier gechipt is of pennen in zijn lichaam heeft.

Kan iemand me iets meer vertellen hierover?

En als ik het wil gebruiken hoe zijn de verhoudingen dan.


Groetjes

Elly
Door LaSkyler
#642266
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 816.0.html

Ik gebruik regelmatig groene leem bij mijn hond, hij is gechipt, geen problemen mee gehad. Er staat in dit stukje dat je het niet gelijktijdig met het eten toe mag dienen, dit is echter geen probleem.
De dosering die ik heb aangehouden voor mijn hond is 1 theelepel per dag, voor een reinigingskuur 2 weken lang.

(Ik zou het stukje uit de bibliotheek wel even goed doorlezen, er zijn namelijk wel gevallen waarin je de groene leem niet mag gebruiken.)

P.s.: Als je bij de zoekfunctie van Barfplaats groene leem intypt krijg je heel veel topics waar dit onderwerp besproken wordt  ;)
Laatst gewijzigd door LaSkyler op zo 01 okt 2006, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door java
#642271
Ik gebruik twee keer per jaar groene leem van vertagil. In het voorjaar en najaar, veeertien dagen lang een theelepel. Dat geef ik s'morgens, gemengd met water en spuit dat met een spuitje in de mond. 's avonds krijgen ze hier pas eten. Ik heb nog nooit problemen gehad met hun chip.

groetjes Will
Door Bajka
#642291
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga zeker de zoekfunctie vaker proberen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door