Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Loes
#642205
Hoe lang zetten jullie kvv uit de koelkast om op kamertemperatuur te komen? Ik heb Spocky het 1 keer vrij direct uit de koelkast gegeven en toen had hij daarna diarree.
Ik vraag dit omdat ik tot nu toe alleen kvv 's avonds gaf ('s ochtends brok), maar ik wil Spocky helemaal overzetten (zie ook problemen omtrent huidirritatie bij Medisch). Nu heb ik 's ochtends minder lang de tijd om het op te laten warmen, vandaar mijn vraag.  ;)
Door K&D
#642236
Ik doe het nu als volgt omdat ik tegen hetzelfde aanliep. Hier krijgen ze van  te koud eten ook last.
's Ochtends is de tijd te kort om de KVV op temperatuur te laten komen.  Ik doe 's avonds een portie in een tupp.bakje en zet dat alvast op het aanrecht voor de volgende maaltijd. Het staat dan wel een tijdje maar als het niet té warm is buiten gaat dat prima. Bij heet weer zet ik er een koelelement onder, dan is het 's ochtends prima.
's middags loopt wel los, dan is er altijd wel iemand thuis die de maaltijd uit de koelkast zet.
Door Loes
#642239
[quote="Lindsey"]
Ik doe het nu als volgt omdat ik tegen hetzelfde aanliep. Hier krijgen ze van  te koud eten ook last.
's Ochtends is de tijd te kort om de KVV op temperatuur te laten komen.  Ik doe 's avonds een portie in een tupp.bakje en zet dat alvast op het aanrecht voor de volgende maaltijd. Het staat dan wel een tijdje maar als het niet té warm is buiten gaat dat prima. Bij heet weer zet ik er een koelelement onder, dan is het 's ochtends prima.
's middags loopt wel los, dan is er altijd wel iemand thuis die de maaltijd uit de koelkast zet.
[/quote]

Bedankt voor de tip, dat is voor ons misschien ook een idee('s avonds eruit voor de ochtendmaaltijd). Hoe lang staat het bij jou voor een avondmaaltijd minimaal uit de koelkast? Want dat is bij mij ook maar een uur (of anderhalf). Is dit wellicht te kort?
Door K&D
#642241
Dat wisselt een beetje, maar meestal wel een uurtje of 2.  Anders wachten ze nog maar even of ik zet het bakje even in warm water. (magn. is niet zo goed voor KVV)
Door Loes
#642249
Bedankt,dan heb ik een beetje een richtlijn en weet ik hoe ik het in wat kortere tijd eventueel wat warmer kan krijgen mocht dat een keer nodig zijn.
Door tieneke
#642297
Het bakje anders even in heet water zetten.
Verder gewoon 's avonds laat eruit halen en op de aanrecht bewaren,ik haal de barfonderdelen de dag ervoor overdag uit de vriezer en laat dit ook gewoon buiten de koelkast staan tot de volgende morgen etenstijd,krijgen ze niets van kan echt geen kwaad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door