Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ziviaantje
#641930
De vraag hoort eigelijk niet bij KVV, maar ook niet bij BARF, maar mijn oude hond ( 14 1/2 ) krijgt sinds een maand of 3 KVV. Ze heeft altijd op brokken  gestaan, maar is altijd een slechte eter geweest. Zelfs de KVV laat ze regelmatig staan. Nu zijn er 2 dingen die ze wel altijd eet : nml macaroni en nasi. Als we kliekjes over hebben gaat het er in als koek. Nu wil ik eigelijk op de dagen dat ze echt niet eet macaroni ( met gehakt, tomatenpuree ) of nasi geven. Ik weet dat het geen uitgebalanceerd hondenvoer is, maar haar levensverwachtig is toch geen jaren meer en we moeten meer in weken of maanden denken. De hoofdmoot blijft dus KVV ( meestal smuldier compleet, afgewisseld met rodi lamsvlees of gewone enkelvoudige pens ), maar wat kan ik op de dagen dat ze dit niet eet het beste bij de macaroni / nasi geven ? Spercieboontjes lust ze ook wel ( gekookt, rauw lust ze het niet ), misschien wat kipfilet er doorheen ? Ik wil het in porties in gaan vriezen en het haar op "slechte dagen" geven, zodat ze in ieder geval iets binnenkrijgt. Nu geef ik haar dan ook wel eens alleen pens, maar een aantal dagen alleen pens lijkt me ook niet zo goed. En ze is ook wel zo slim dat als ik haar dan geen pens meer geef ze helemaal in hongerstaking gaat  :o 
Door Mevroi Kruim
#641990
Ik ook, of rauw gehakt of iets anders aan vlees dat ze lust. Sperziebonen moet je sowieso altijd ff koken dus dat kun je ook doen.
Hoe slecht dit voor haar is en hoe erg dat is hangt erg af van haar levensverwachting. 14 is niet stokoud voor een middelgrote hond maar wel behoorlijk op leeftijd. Als ze idd een levensverwachting van weken tot maanden heeft zou ik me ook niet erg druk maken en haar gewoon geven wat ze lekker vindt. Heb je het vooruitzicht dat ze met een goed dieet nog een paar jaar mee zou kunnen dan zou ik me heel wat drukker maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door