Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#641755
ach ja, ik vond weer een bult bij Bas dus vanochtend naar de DA en een biopt laten maken. Helaas zei ze gelijk dat het niet uit zag als een vetbult (dat biopt dus) en word het weer opgestuurd.

Wat doen jullie trouwens met een vetbult? Bas heeft daar ook een van en die groeit behoorlijk hard... ik zit er aan te denken dat als dat bultje waar vanochtend de biopt van genomen is foute boel blijkt te zijn en weggehaald moet worden ook die vetbult gelijk maar weg te laten halen voordat het te groot word.
Door Lizzy
#641766
"Gelukkig" heb ik ook al heel wat keren bij de DA gestaan dat hij zei "Mmm, dit is geen vet en geen talg" en dan bleek het iets anders onschuldigs.

Vetbulten laat ik zitten. Maar, nou hebben ze gelukkig nooit proporties aangenomen die de hond belemmeren.... Ik zie wel eens honden waarbij ik denk "Tjonge, had je die niet ff weg kunnen laten halen" want dan hangen ze halverwege.... En op een gegeven moment zijn ze misschien zo groot dat als je ze dan weg wilt laten halen, het ook een probleem wordt. Dus als ie echt hard groeit en Bas moet onder het mes: ja, dan geloof ik ook dat ik deze 'mee liet nemen'.
Door André
#641769
Ben het met Lizzy eens, Champ (een van mijn honden) heeft ook een vetbult onder zijn borstkas, en deze hebben we daar"gewoon"gelaten.
Ik denk dat je daar geen zorgen over hoeft te maken
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#641786
tot nu toe liet ik die vetbult idd zitten omdat ik het onzin vond/vind om hem daarvoor te laten opereren. Maar ik heb het voorbeeld van een lab hier in de buurt en die hond die heeft gewoon tennisballen aan zijn lijf hangen die niet meer weg te halen zijn... en dat wil ik uiteraard voorkomen. Daar vond de DA het niet bij nodig om ze weg te halen nu kan dat niet eens meer  :'( omdat er zoveel zijn en zo groot in een korte tijd.

Ik wacht dat biopt maar af en als dat niet oke is en Bas moet weer onder het mes dan gaat die vetbult ook maar meteen weg (die bult zit aan de zijkant van zijn lijf, hij zit niet echt in de weg, het is meer dat als dat ding groter en groter wordt dat dat toch niet lekker kan aanvoelen en erop liggen zal ook niet fijn zijn... lastig die dingen).
Door Eidos
#641801
Ohw bah wat een stress!!! Weet je wanneer je de uitslag krijgt van het biopt??

Ik ga duimen voor jullie!!

Dikke knuffels voor jullie beiden :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#641818
waarschijnlijk zal dat pas donderdag zijn; is niet echt handig op zaterdag een biopt laten nemen. Dat word pas maandag opgestuurd. De vorige keren had ik de uitslag wel sneller dan dat zij dachten dus dat hoop ik nu ook maar.
Door Femke
#641821
Ivonne schreef: waarschijnlijk zal dat pas donderdag zijn; is niet echt handig op zaterdag een biopt laten nemen. Dat word pas maandag opgestuurd. De vorige keren had ik de uitslag wel sneller dan dat zij dachten dus dat hoop ik nu ook maar.
dat is inderdaad shit, dat je zo lang moet wachten....

Ik zou als ik je was die vetbult ook weg laten halen. Bij Sunday hebben ze anderhalf jaar geleden een 'verdacht' bultje weggehaald en een vetbult aangeprikt. Die hebben ze laten zitten.
Het ding groeit echter gestaag door, het is nu zo groot als een in de lengte doorgesneden ei. Maar hij zit tussen zijn ribben, en daar krijgen ze hem niet of niet gemakkelijk weg  :-\

Ik zal voor je duimen  :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#641867
Ik duim voor een goede uitslag. Mocht Bas onder het mes moeten dan zou ik inderdaad ook die vetbult mee laten nemen. Boef had er ook eentje op haar borstkas en die heb ik in het voorjaar gelijk met een paar melkkliertumortjes weg laten halen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#641880
Oei spannend weer hoor. Ik zal wel weer voor jullie duimen. Als die vetbult alsmaar groter wordt zou ik die ook gelijk laten verwijderen.
Door Ine
#641891
Dat duurt lang, die spanning! :-\
Maar idd, als Bas toch geopereerd moet worden, zou ik hem ook weg laten halen. Heb ik met Nina ook laten doen, toen ze gesteriliseerd werd, die had een bobbel op haar knie, die helemaal uitgelepeld is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door