Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Esther H
#640950
Gabor weegt nu 22 kilo en ik voer nog 5 %
Ik voer nog wel 2 keer per dag en als het aan hem ligt nog vaker.



Ma: lamshartje  400 gr  lamsrib
Di: 200 gr maagjes kip 700 gr
Woe: 250 gr hartjes klein  konijn
Don: kippenekken  5 sardienen
Vrij: lamspens  kipkarkas
Zat: 100 gr r.lever 500 gr kopvlees
Zon: duifje kip(750 gr)

Ook smorgens om de dag een beetje huttenkase of yoghurt(eigen maak) met probiotica

tussendoor nog eens geraspte appel en banaan. groente heb ik wel weer geprobeerd maar lukt niet. Ook niet gemengd met iets anders.


Verder heb ik als tussendoortje nog per week een kilo long gedroogd en kilo r. hart gedroogd. Als beloning en bij het trainen. Heb net 3 pond runderlever in de droger gezet. :P

8)
Laatst gewijzigd door Esther H op do 28 sep 2006, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#641004
Aangezien je niet bij alles de hoeveelheden hebt vermeld, kan ik geen percentages voor je uitrekenen...

Ik tel 6 diersoorten. Dat is prima. Ik denk dat je zeker lekker moet blijven afwisselen, te meer hij geen groente lust. Dus dit zoet er goed uit. Als je de percentages berekend wilt hebben, moet je even overal de gewichten bijzetten, OK?
Door Esther H
#641019
Nu met alle gewichten erbij:

Ma: 200 gr lamshartje 400 gr  lamsrib
Di: 200 gr maagjes kip 750 gr
Woe: 250 gr hartjes klein  konijn +- 750 gr
Don: 500 gr kippenekken  500 gr sardienen
Vrij: 500 gr lamspens  kipkarkas
Zat: 100 gr r.lever 700 gr kopvlees
Zon: 150 gr duifje een kip van 750 gr
8)

Hoeveel kan je het gedroogde per week zo'n beetje bijvoeren. Ik ben nu geloof ik wel erg royaal met een kilo long en hart per week.

Vergeet ik ook nog de yoghurt met probiotica en een eitje
Laatst gewijzigd door Esther H op vr 29 sep 2006, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#641032
Kom ik uit op (afgerond - heb de kipkarkas moeten gokken en gegokt op 200 gram):

59% vleesbot
21% orgaanvlees
20% vlees/vis (sardien heb ik hierbij geteld)

Volgens mij heb je tamelijk wat vleesbot erbij zitten van 'hele prooidieren', toch? (dus weinig bot en veel vlees).
Door Esther H
#641268
Ik heb toevallig vanmiddag verse karkassen gehaald en die wegen ongeveer  ongeveer 500 gr.

De duiven zijn rond de 250 gr. en de komende week krijgt hij weer een zalmkop en die weegt 750 gr. Ze hebben de kop er ruim afgesneden. 8)
Door Dtje
#641586
[quote="Esther H"]
Gabor weegt nu 22 kilo en ik voer nog 5 %
Ik voer nog wel 2 keer per dag en als het aan hem ligt nog vaker.



Ma: lamshartje  400 gr  lamsrib
Di: 200 gr maagjes kip 700 gr
Woe: 250 gr hartjes klein  konijn
Don: kippenekken  5 sardienen
Vrij: lamspens  kipkarkas
Zat: 100 gr r.lever 500 gr kopvlees
Zon: duifje kip(750 gr)

Ook smorgens om de dag een beetje huttenkase of yoghurt(eigen maak) met probiotica

tussendoor nog eens geraspte appel en banaan. groente heb ik wel weer geprobeerd maar lukt niet. Ook niet gemengd met iets anders.


Verder heb ik als tussendoortje nog per week een kilo long gedroogd en kilo r. hart gedroogd. Als beloning en bij het trainen. Heb net 3 pond runderlever in de droger gezet. :P

8)

[/quote]

Ik mis rauw ei en honing. En wat betreft  de groentemix kun je het over een tijdje nog eens proberen. Hier moest ik er ook niet mee aan komen. Maar nu eet Karel het wel. Ik roer er wel vanalles doorheen zoals ei yoghurt honing en iets van pens of een blikje vis.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door