Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#641146
Misschien een rare vraag maar is het normaal dat een teefje wat afscheiding heeft uit de vulva?!
Ik ben Ziggy zorgvuldig in de gaten gaan houden omdat ze sinds een een aantal dagen pieperig is. Ze eet normaal, drinkt normaal, wil nog haar rondjes crossen en mee wandelen. Maar op de een of andere manier zit "baarmoederontsteking" in mn kop en nu zag ik net dat ze wat afscheiding had. Het ruikt niet en is melkachtig van kleur.....
Door Elise
#641151
Phoebe heeft dit de eerste twee keren na haar loopsheid ook gehad. Inderdaad geen groene of stinkende afscheiding, maar een geurloos wittige afscheiding. Bij haar was het vaginitus, komt vaker voor. Naar ik van de da heb begrepen, meestal na de eerste loopsheid. Ik heb er verder niks mee gedaan, is vanzelf over gegaan.
Maar ook ik heb dan altijd in m'n achterhoofd "baarmoederontsteking". Dus als je het niet vertrouwd, dan zou ik gewoon langs de da gaan.
Door zurca
#641155
Haar eerste loopsheid zal al wel een tijd geleden ze zijn...Ze is nu zo'n 2,5 jaar oud. Toen ze bij ons kwam was ze wel loops en dat is allemaal netjes verlopen. Hoe lang dat nu gelden is weet ik niet precies maar ik denk alweer een week of vier terug.
Het gekke is dat ze dus gewoon zichzelf is maar af en toe wat pieperig. Haar ontlasting en urnine zien er normaal uit, ze voelt niet warm of koud aan, lijkt niet slomer of luier dan anders...Ze wil wel elke morgen gras eten maar geeft niet over. Ik heb haar een aantal keer okugest gegeven maar zag geen verschil. Ze at al vaker 's morgens gras en ook Tous doet vaak een studie "hoe word ik  koe" dus echt afwijkend is dat niet.
Nu zag ik dus die afscheiding en vroeg me af of dat normaal is bij teefjes, verder kan ik niks aan haar ontdekken.
Door zurca
#641177
danielle1980 schreef: is ze niet schijnzwanger?
Ga ff kijken zo wat daar de symptomen van zijn maar ik denk niet dat dat het is...Ze geeft iig. geen melk en heeft geen nesteldrang oid.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#641182
zurca schreef: Ga ff kijken zo wat daar de symptomen van zijn maar ik denk niet dat dat het is...Ze geeft iig. geen melk en heeft geen nesteldrang oid.
Ze hoeven ook niet perse nesteldrang te hebben. Kay was ook schijnzwanger (minimaal), maar dat zag ik alleen aan de tepels en dat ze wat "truttiger" was
Gebruikersavatar
Door *Monique
#641183
zurca schreef: Misschien een rare vraag maar is het normaal dat een teefje wat afscheiding heeft uit de vulva?!
Ik ben Ziggy zorgvuldig in de gaten gaan houden omdat ze sinds een een aantal dagen pieperig is. Ze eet normaal, drinkt normaal, wil nog haar rondjes crossen en mee wandelen. Maar op de een of andere manier zit "baarmoederontsteking" in mn kop en nu zag ik net dat ze wat afscheiding had. Het ruikt niet en is melkachtig van kleur.....
Gebruikersavatar
Door *Monique
#641184
zurca schreef: Misschien een rare vraag maar is het normaal dat een teefje wat afscheiding heeft uit de vulva?!
Ik ben Ziggy zorgvuldig in de gaten gaan houden omdat ze sinds een een aantal dagen pieperig is. Ze eet normaal, drinkt normaal, wil nog haar rondjes crossen en mee wandelen. Maar op de een of andere manier zit "baarmoederontsteking" in mn kop en nu zag ik net dat ze wat afscheiding had. Het ruikt niet en is melkachtig van kleur.....
Ik ben altijd zeer voorzichtig geweest met afscheiding. Als je het niet vertrouwd ga ff bij je DA langs. Heeft ze geen koorts?
Door avalon
#641417
Mogelijk is ze schijnzwanger. Ik herken het ook altijd bij Avalon. Haar klink is dan ook wat groter dan normaal. Avalon is nu ook schijnzwanger en heeft ook een heldere afscheiding. Ben toevallig gisteren bij de DA geweest omdat ik een tepel van haar verdacht van een tumor of zoiets. Avalon is gelijk helemaal onderzocht en er was verder niks om bezorgd om te zijn. Ik zou wel ff testen of ze koorts heeft, want dan zou het wel een beginnende ontsteking kunnen zijn. Als ze verder gewoon normaal eet en drinkt zou ik me niet al te veel zorgen maken. En gras eten? tsja ik denk dat sommige honden dat gewoon erg lekker vinden. Hier eten beide honden dagelijks gras en ook niet om te spugen, de honden hier in de buurt eten het ook, dus of je nu vers of brok geeft maakt wat gras eten betreft ook geen verschil.
Misschien voelt ze jou bezorgdheid en wordt daardoor wat onzekerder. Als ik Avalon nu uitgebreid ga onderzoeken en aaien en aandacht geven gaat ze zich nog zieliger gedragen.
Door Lizzy
#641764
Het eerst wat ik dacht toen ik dit las "schijnzwanger". Eventueel wil Alblavetsem wel helpen.
Door zurca
#643108
Ze voelt zich geloof ik al weer beter....
Een dikke week is ze "anders" geweest, pieperig...Nu loopt ze weer met haar staart en oren in de vrolijke stand ;) Af en toe piept ze nog wat maar het is veel minder, ook de afscheiding heb ik na 2 dagen niet meer gezien. Dan toch een lichte vorm van schijnzwangerschap?! Hoe lang na een loopsheid kan een teefje daar last van krijgen?
Door K&D
#643134
Schijnzwangerschap begint rond de tijd dat na een dekking de pupjes  komen. Dus zo na een week of 8. Het gedrag van de hond kan onderdaniger, pieperig worden. Echt mutsig. Soms geven ze melk (hoeft niet) en soms gaan ze hamsteren. Speeltjes, balletjes, botjes, sokken, alles wat ertoe kan dienen zien ze als pup  ::).
Het beste is alle speeltjes weghalen, de hond afleiden, flink mee wandelen, minder eten geven als ze melk geven (dat stopt dan) en evt. als ze haar tepels likt, deze insmeren met kamferspiritus.
Ik spray ook wel teatrea spray op de tepels als ze veel likt want die geur vindt ze vreselijk. Dan blijft ze er wel van af.
Ablavetsem ondersteunt ook bij schijnzwangerschap, maar het beste is daar preventief al mee te beginnen.
Het gaat het snelst over als de schijnzwangerschap niet "gevoed" wordt.

Maar niet elke hond heeft er last van. Soms merk je niks, of heel weinig.
Laatst gewijzigd door K&D op di 03 okt 2006, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door