Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#641074
Ik heb van mijn buur een 10tal van die Engelse kippetjes gekregen,(speciaal voor de honden) hij heeft er veeeeel te veel. Ze lopen bij hem in het wild rond en kweken er op los ;)
Ik ga dus van mijn hart een steen maken en er enkele van slachten :( :o :-[ :'(
Mijn vraag is nu: ik zou er de meeste pluimen zelf afdoen(minder rommel) en om te beperken dat hij aan zelfbediening gaat doen ;D  Moet ik die kip dan ook openmaken en er darmen of zo uithalen? Ik heb dus geen idee wat daar allemaal inzit buiten hart/lever/maag of gewoon zo geven?
Laten afkoelen of is dat ook niet nodig :-\
Ik kreeg ze gratis ;D maar ik moet nu wel een grote opoffering maken :-\
Door conleeuw
#641079
leuk, en ook weer niet natuurlijk, nu moet je zelf gaan slachten, yikes :o maar goed, het is wel voor de honden......... wat wij niet voor onze beesten doen zeg.
Hoe en wat is denk ik een kwestie van voorkeur, je kan ze plukken als je denk dat het minder troep veroorzaak, of deels plukken (dan weet de hond mischien beter waar en hoe die moet beginnen) , het is inderdaad zo dat ze nogal met veren kunnen gooien, als ze al weten wat ze er mee moeten. Ik zou de ingewanden lekker laten zitten, niet schoonmaken, maar goed, dat ben ik, jij moet gewoon doen wat jij goed denk ;) wel een leuke kadotje, lopen ze nu nog bij jou in de tuin??? of zijn ze nog bij de buurman?
Door kdecoene
#641096
Ze zitten hier al bij mij en ik sta echt niet te springen om ze te slachten :'(
Het is een heel klein ras, om ze te houden is ook niet echt een optie.
Eten kopen voor gratis kippen en dan nog eens kip kopen voor de honden is nu ook weer niet echt logisch, vandaar de slacht beslissing :(
Ik heb nog van die kippetjes gekregen en ze kregen hier de vrije loop mits 1 kant de pluimen afgeknipt, niet te doen die beesten  overal zaten die uitgenomen bij ons ;D de buren vonden het maar niks ;D
Ik zal ze maar zo geven en de meeste pluimen eraf doen, om ze toch maar iets minder herkenbaar te maken. Mijn honden gaan gewoon mee in het kippehok om de eieren te roven en te voederen en ik zou het wel zo willen houden, zonder dat ze zelf hun eten doden ;)
Door Daisy75
#641107
Nou dat je dat kan zeg....ik vind barfen en vlees eten oke, maar wil niet zelf het diertje de nek om draaien hoor brr....

Vrerser kan natuurlijk niet he...ik denk dat ik dan mn honden maar zelf het kippetje liet pakken hoor...dan is het echt natuurlijk hahaha
Door kdecoene
#641126
ja hoor speciaal voor de hondjes gekregen, wat een schatje hé ;)
Ik zie dat je ook een aussie hebt vanwaar komt de jouwe?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door