Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salty
#640600
Mijn bulletjes krijgen dagelijks kvv verschillende merken afgewisseld.Nu vroeg ik me af of ik ook ter afwisseling eens enkelvoudige maaltijden kon geven bijv 1 keer in de week runderhart,kopvlees of pens bijvoorbeeld of is het beter om dan wat andere dingen er aan toe te voegen?
Door Erna
#640602
Ik zou wat voorzichtig zijn met orgaanvlees. KVV bestaat voor een deel al uit orgaanvlees en als je dan enkelvoudige orgaanmaaltijden gaat bijgeven dan wordt het zo erg organerig.

Beter is idd het kopvlees of RMB's.
Door Salty
#640605
[quote="Erna"]
Ik zou wat voorzichtig zijn met orgaanvlees. KVV bestaat voor een deel al uit orgaanvlees en als je dan enkelvoudige orgaanmaaltijden gaat bijgeven dan wordt het zo erg organerig.

Beter is idd het kopvlees of RMB's.
[/quote]

Oke dan laat ik de runderhart achterwege en neem een keer kopvlees mee,misschien een domme vraag maar wat is RMB's?
Door Erna
#640607
Dat zijn Raw Meaty Bones

B.v. geiteribben, lamsribben, kippennekken/vleugels, zalmkoppen enz

Wel even erbij blijven als de bulletjes dit voor het eerst krijgen. Ze moeten de botten knagen en niet doorslikken.
Door Salty
#640611
[quote="Erna"]
Dat zijn Raw Meaty Bones

B.v. geiteribben, lamsribben, kippennekken/vleugels, zalmkoppen enz

Wel even erbij blijven als de bulletjes dit voor het eerst krijgen. Ze moeten de botten knagen en niet doorslikken.
[/quote]

Kan je die Raw Meaty Bones dan ook gewoon geven als maaltijd?Hoeveel moet ik dan geven voor een bulletje van 12 kg ?
Hier krijgen ze wel eens kippen en eendennekken maar dan als tussendoortje en dat gaat goed,hoef ze nu ook niet meer plat te slaan.Lamsribben heb ik nog niet durfen te geven,maar ga ik toch een keer proberen.
Door *Natasja*
#640656
[quote="Salty"]
Kan je die Raw Meaty Bones dan ook gewoon geven als maaltijd?Hoeveel moet ik dan geven voor een bulletje van 12 kg ?
Hier krijgen ze wel eens kippen en eendennekken maar dan als tussendoortje en dat gaat goed,hoef ze nu ook niet meer plat te slaan.Lamsribben heb ik nog niet durfen te geven,maar ga ik toch een keer proberen.
[/quote]

Ja, je kunt gewoon een maaltijd KVV vervangen door RMB's. Je geeft dan net zoveel in gr. als je KVV geeft.
Door Salty
#641015
[quote="*Natasja*"]
Ja, je kunt gewoon een maaltijd KVV vervangen door RMB's. Je geeft dan net zoveel in gr. als je KVV geeft.
[/quote]

oke bedankt :)
Door *Natasja*
#641028
Het kan wel zo zijn, dat als je op een gegeven moment meer maaltijden KVV gaat vervangen door zelf samengesteld, je hond er minder van nodig heeft. Ik merk dat hier aan Beau. Ze krijgen nu 's ochtends Bibi, en 's middags zelf samengesteld; in eerste instantie kreeg hij gewoon net zoveel als eerst, maar opeens begon hij uit te dijen, dus nu krijgt hij een kwart minder. Benthe daarentegen krijgt nog steeds dezelfde hoeveelheid. Het verschilt dus per hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door