Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door maxie
#640731
Heb even gepuzzeld en ben tot het volgende menu voor Max gekomen. Max weegt ongeveer 34,50 kilo en krijgt 750 gr. voeding per dag.

dag 1.
375 gr. kipkarkas
50 gr. kippenlever
50 gr. kippenhart
200 gr. kippenvlees
75 gr. groente (weinig zetmeelhoudend)
1 rauw eitje

dag 2.
375 gr. runderbotten
50 gr. runderpens
50 gr. runderhart
200 gr. runderkopvlees
75 gr. groente

dag 3.
375 gr. geitenvlees met been
50 gr. lamspens
50 gr. lamshart
200 gr. lamsvlees
1 eetl. huttekase (is dit genoeg?)

dag 4.
375 gr. kippennek
50 gr. kippenhart
50 gr. kippenlever
200 gr. zalmsnippers
75 gr. sardientjes heel

dag 5.
375 gr. kalfsbot
50 gr. runderlever
50 gr. runderhart
200 gr. kalfsvlees
75 gr. groente

dag 6 en 7 carnibest lam/rijst of een andere variant.

Stefan Haak zegt ook pakketjes klaar te maken voor 1 week, dus ben benieuwd of dit gaat lukken.

Klopt ie zo een beetje?

groetjes,
Ilona
Door Lizzy
#640997
Grofweg afgerond komt dit op:
52% vleesbot
14% orgaanvlees
29% vlees
6% groente

Runderbotten zou ik niet geven. Deze zijn te hard en te splinterig. Vraag gerust om goede botten. Dus botten van jonge dieren die geen gewicht hebben gedragen. Als ik jou was zou ik ook even checken wat dat kalfsbot voor bot is. En ik zou echt geen dragende delen geven. Het zijn echt tanden/kiezenslopers. De hoeveelheid groente mag je wel iets verhogen, wat mij betreft. Op zich heb je zo, door middel van de vis, de geit en het lamsvlees nog een prima afwisseling weten te bewerkstelligen!!

Huttekase is prima. Een hond heeft geen zuivel nodig, maar zo'n schepje is prima.

Nou, en nou even kijken hoe je hond het er op doet! Ben benieuwd! Houd je ons op de hoogte?
Door Lizzy
#640999
Je hoeft overigens niet iedere dag orgaanvlees te geven hoor. Je kunt dit ook verdelen over 2 of 3 dagen bijvoorbeeld.
Door maxie
#641000
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je antwoord. De produkten worden al grof gemaald door Stefan Haak (als het goed is). Kan ik dan beter alsnog geen runderbot geven?
Ben ook heel benieuwd hoe Max het erop doet.

groetjes,
Ilona
Door Lizzy
#641001
[quote="maxie"]
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je antwoord. De produkten worden al grof gemaald door Stefan Haak (als het goed is). Kan ik dan beter alsnog geen runderbot geven?
Ben ook heel benieuwd hoe Max het erop doet.

groetjes,
Ilona
[/quote]

Het runderbot is ook gemalen? Ik heb geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen, eerlijk gezegd... Als er geen splinters in zitten, dan kun je het wel geven. Ik vind het overigens heel erg jammer dat Stefan Haak de boel grof gemalen heeft. Dat vind ik eerlijk gezegd niet goed genoeg... Vlees en orgaanvlees en vleesbotten geef je het best ongemalen, in grote stukken. Op deze manier kan de hond het vlees optimaal verteren en voedingsstoffen uithalen en heeft het spijsverteringskanaal wat te doen. We hebben hier stuk voor stuk gemerkt (alle mensen die ooit vervlees hebben gevoerd en daarna zijn gaan barfen) gemerkt dat de hond vlees in stukken veel beter benut.
Door maxie
#641009
Ja, wat ik heb begrepen maalt hij alles. Moet hier nog even contact over nemen. Geef het eerst gemalen, dan kan ik later nog kijken, als Max  het er goed op doet om het zoals een echter Barfer betaamt ;) te geven.
groetjes,
Ilona
Door maxie
#641449
Was in de buurt bij Stefan Haak en ben is gaan kijken. Heb 2 zakjes Barf kip meegenomen en 1 zakje zalmsnippers (zalmkop in stukken) Ben benieuwd hoe dat bevalt. Hij heeft ontzettend veel vraag naar de Natuur Compleet en gaat zijn assortiment uitbreiden met Barf geit, Barf konijn en Barf vis. Leuk maar wel erg duur ongeveer Euro 5,00. Ik denk erover om de Barf natuur en de Barf kip bij hem te nemen en verder wat zalmsnippers, geitenvlees met been en lamsprodukten. Wil me nog wel even orienteren wat de prijzen zijn zo her en der.

groetjes,
Ilona
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door