Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#640924
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of een tekenbeet in een poot ook binnen 1 dag spierpijn/kramp/kreupelheid kan veroorzaken? Het is de gewone huis-tuin en keuken teek.
Door Dtje
#640945
Ik heb even op de site van mijn dierenarts gekeken en een bepaalde teek kan al na 1 dag verlamming veroorzaken. Ik zou voor de zekerheid bij jouw DA langs gaan of bellen.
Door Lizzy
#641008
Een teek verlammingen?

Ik weet niet of het spierpijn kan geven... Maar van de week plukte ik een teek van Linga af en de bult die ontstond op die plek :o! Het zat ook precies op een spier, dus ik denk dat ze dat best zullen voelen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#641403
mwaoh ,had vandaag zoiets dat die teken op die poot puur toeval zijn, en dat zijn pijnlijke poot totaal los ervan staat. Alleen zijn pols voelde iets dikker (beetje vocht erin of zo, kraakte ook wat). Zijn maar naar de DA gegaan. Meneer heeft pijn aan zijn tenen, wat kan Kaio gillen zeg. Er zijn ook meerdere ronthenfoto's gemaakt, op de eerst was niet uit te sluiten of in een van de tenen een scheurtje zat of niet, pols was goed. Alsjeblieft geen gebroken teen!!!!  :( Foto's in andere standjes gemaakt. Pfffff geen gebroken teen.  :)
Maar dan zijn de pezen wel wat onstoken. Zat er wel es aan te komen dat onze berggeit es een keer verkeerd terecht zou komen he. Nog nooit iets gemankeerd aan zijn poten, terwijl hij doldwaze kapriolen uit haalt. Tja zoals altijd, eens is de eerste keer.
Tja dus wel onstekingremmer meegekregen en ja rust (ahum hij wil nu ook best graag wandelen hoor geen probleem  :o ) . Rymadil gekregen voor 5 dagen. Met de DA gepraat, ik hoef het geen 5 dagen te geven, ik moet zelf kijken wat me daarin goed lijkt. Ik ga het wel geven om te beginnen want ik heb zelf wel het gevoel ook dat het daar aan het ontsteken is. Net de eertse gekreken, ruikt tegenwoordig naar een brokje, hij heeft hem op al was ie er niet al te happig op!
Nou de probiotica wordt al gehaald.
Oja hij is ook alweer ingeschreven voor een show over een maand, zucht, vorige keer liet ie een bot (gekregen mega groot pot, gerookt :-X , was anderhalf jaar geleden :-[ ) op zijn tenen vallen vlak ervoor en nu dit. Zou die ons iets duidelijk proberen te maken?
Bij de DA schrok ik wel effe want ging een stukje van zijn achterkant van poot scheren :o  om te kijken of de huid goed was. Ik had zoiet van help!!! Eh dat duurt lang voor dat aangroeid. Maar hij heeft het voorzichtig en netjes gedaan, lange bovenste haren laten zitten,  ziet er geen biet van  :-*
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 29 sep 2006, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#641602
Hopelijk is het gauw weer helemaal genezen, zodat hij de show kan stelen.
Enne, als hij voor de volgende show weer wat heeft dan probeert hij heel duidelijk wat duidelijk te maken. :D
Geef hem maar een dikke knuffel. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door