Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#640497
Ik weet dat lamsribben zachter zijn dan geit (eh jonge geit toch?).... Maar hoe zit dat met kalfsribben? Die mag je toch ook geven? Zit dat er tussen in?

Ikijok verdraagd nu ook de lamsribben goed en ik ga binnenkort geit proberen.... Kan ik hem ook al kalfsribben geven? En Zalmkop? of is dat nog te hard voor hem? Hij is net een half jaar....

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#640527
Zalmkop moet lukken denk ik zo. En kalfsribben, tja, hangt er erg vanaf hou oud het kalf was. Ik heb een keer redelijk zachte gehad maar ook wel eens knetterharde. Kalfsribben worden volgens mij sneller te hard en te dik dan lams- of geitenribben, een koe wordt tenslotte ook een stuk groter dan een schaap of een geit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#640558
Zalmkop eet mijn pupsel al vanaf dat ze een week of 9 was, dus dat moet geen enkel probleem zijn.

Kalfsribben vind IK splinterende krengen. Ik heb in ieder geval nog nooit "boterzachte" kalfsribjes gezien. Ik beperk me wat ribben betreft dan tot geitenribben omdat lamsribben ook met regelmaat te hard bleken te zijn en die kwamen dan in stukjes weer terug.
Door Sophie9
#640595
Onze lieve Berner is helemaal gek op lamsribben. Geit heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal het eens aan onze islamitische slager vragen.
Mijn dierenarts waarschuwt echter voor zalmkoppen. Die kunnen besmet zijn met een parasiet. Beter niet geven dus.
Kan iemand mij ajb zeggen hoe ik een foto kan plaatsen. Volgens de helpfunctie moet je op het icoontje foto toevoegen drukken. Daarna kan je bladeren. Als ik op het icoontje druk, krijg ik het volgende.? Wie kan mij ajb helpen?
Laatst gewijzigd door Sophie9 op do 28 sep 2006, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#640603
Sophie9 schreef: Onze lieve Berner is helemaal gek op lamsribben. Geit heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal het eens aan onze islamitische slager vragen.
Mijn dierenarts waarschuwt echter voor zalmkoppen. Die kunnen besmet zijn met een parasiet. Beter niet geven dus.
Kan iemand mij ajb zeggen hoe ik een foto kan plaatsen. Volgens de helpfunctie moet je op het icoontje foto toevoegen drukken. Daarna kan je bladeren. Als ik op het icoontje druk, krijg ik het volgende.? Wie kan mij ajb helpen?
Daarom wordt ook atijd geadviseerd deze eerst een paar weken in te vriezen.
Door 202Spots
#640618
Tenzij het misschien van 'n pas geboren kalf is,
krijgen ze hier GEEN kalfribben meer!!
Veels TE hard en ook lange scherpe splinters!
Door Lizzy
#640651
Afhankelijk van de leeftijd: vind ik kalfsribben ook keiharde, splinterende ongeschikte botten. Ik geef wel kalfswervels. Ook vrij hard, maar daar hebben ze 1 keer per 1 a 2 weken wel leut mee. Ik geef er wel pens bij, als "splintervanger". Zalmkop at Ling ook bij een week of 9 en dat ging super. Ze vond ze direct heerlijk. En qua parasieten: paar weken invriezen en je hebt nergens last meer van. Bovendien betreft het alleen zalm uit de Pacific en "onze zalm" komt vrijwel uitsluitend uit Schotland en Noorwegen.
Door Malamoods
#640653
Ok, dank jullie wel! :) Ik ga me beperken tot de lams- en geitenribben, want ik neem geen risico...

Rachel.
Door Malamoods
#640654
Lizzy schreef: Afhankelijk van de leeftijd: vind ik kalfsribben ook keiharde, splinterende ongeschikte botten. Ik geef wel kalfswervels. Ook vrij hard, maar daar hebben ze 1 keer per 1 a 2 weken wel leut mee. Ik geef er wel pens bij, als "splintervanger". Zalmkop at Ling ook bij een week of 9 en dat ging super. Ze vond ze direct heerlijk. En qua parasieten: paar weken invriezen en je hebt nergens last meer van. Bovendien betreft het alleen zalm uit de Pacific en "onze zalm" komt vrijwel uitsluitend uit Schotland en Noorwegen.
Ik bestel er één zalmkop bij CN om te proberen....  Die krijg ik bevroren aangeleverd.... Die kan ik toch gewoon meteen geven?
Als het bevalt ga ik opzoek naar een adresje waar ik ze gratis kan halen, want het sterft hier van de visboeren..... Dus dat moet lukken toch?!

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#640662
Malamoods schreef: Ik bestel er één zalmkop bij CN om te proberen....  Die krijg ik bevroren aangeleverd.... Die kan ik toch gewoon meteen geven?
Als het bevalt ga ik opzoek naar een adresje waar ik ze gratis kan halen, want het sterft hier van de visboeren..... Dus dat moet lukken toch?!

Rachel.
Een zalmkop vinden moet dan niet zo moeilijk zijn, of ze altijd gratis zijn dat zal ik niet beweren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#640706
Hier krijgen ze ook geen kalfsribben meer, ze splinteren als een gek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door