Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door maxie
#640458
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, bij ons in de buurt is er een slager die kant en klare barf pakketten levert. Daar ik nog een beetje huiverig ben om zelf te gaan experimenteren, wil ik het even aan de ervaren barfers voorleggen of het er goed uit ziet.
45 % kippenvlees
25 % bot
15 % kippenlever en hart
15% groente
en voedingssupplementen  zoals zalmolie, veenextract en zeewier. Is dit wat denken jullie?

groetjes,
Ilona
Door Audrina
#640462
Stefan Haak zeker?  Niet intrappen hoor, er is niks "compleets" aan zijn zogenaamde barfpakketjes. Zijn spullen zijn overigens wel goed hoor (maar dus niet compleet en ook nog eens vrij prijzig).
Door Lizzy
#640468
[quote="maxie"]
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, bij ons in de buurt is er een slager die kant en klare barf pakketten levert. Daar ik nog een beetje huiverig ben om zelf te gaan experimenteren, wil ik het even aan de ervaren barfers voorleggen of het er goed uit ziet.
45 % kippenvlees
25 % bot
15 % kippenlever en hart
15% groente
en voedingssupplementen  zoals zalmolie, veenextract en zeewier. Is dit wat denken jullie?

groetjes,
Ilona
[/quote]

Stefan Haak zeker.....

Ten eerste bestaat kant-en-klaar gemalen BARF niet. BARF is het zelf samenstellen van voeding, waarbij je zoveel mogelijk gebruik maakt van hele vleesbotten en grote stukken vlees en orgaanvlees. Kant en klare handel is versvlees en geen BARF!

Nou komt daar nog eens bij dat een slager per definitie geen verstand hoeft te hebben van hondenvoeding..... (schoenmaker, blijf bij je leest). Ik zou zelf nooit, maar dan ook echt nooit, dag in dag uit dit soort voer aan mijn hond durven geven. Want dit bestaat uit kip, kip, kip, wat groen en supplementen. Dat is leuk voor bijv. 1 keer per week....

Wat ik overigens wel positief van Stefan vind: hij vermeld de percentages van zijn voer! Als ie zich nu nog een beetje beter gaat verdiepen in hondenvoeding, meer afwisselende pakketten gaat samenstellen EN eens ophoudt die kant-en-klare gemalen handel BARF te noemen, maar daarvoor in de plaats het gewoon versvlees of kant en klaar versvlees noemt: dan kan hij als serieus versvleesvoer-fabrikant vermeld gaan worden!
Door maxie
#640471
Waarom is het niet compleet dan? Het is inderdaad Stefan Haak. Ik wil eigenlijk een voer zonder enige vorm van graan, dus ook geen rijst en dat valt niet mee moet ik zeggen.  :-\. Dit leek me een geweldige uitkomst. Ik heb nu Carnibest voor 3,40 per kilo. De pakketten van Stefan Haak kosten 3,00 per kilo. Lijkt me een goed alternatief.

groetjes,
Ilona
Door maxie
#640473
Zijn er wel hoor meerdere pakketten, zo heeft hij Barf Natuurlijk en Barf Lam en verder kan je ook nog zelf je pakketten samenstellen, die hij dan grof voor je maalt.

groetjes,
Ilona
Door Lizzy
#640481
Het is geen BARF. Ik maak daar echt heel groot bezwaar tegen. Het is een kant en klaar versvlees.... Alleen het feit al dat hij er de verkeerde benaming aan geeft, stoort mij werkelijk.

Ik weet verder niet of het compleet is. Misschien is het dat wel. Ik kan daar niet over oordelen.

Overigens, als je graag zonder granen voert: waarom ga je niet lekker zelfsamenstellen. Echt barfen? Het is reuze gemakkelijk EN leuk EN veel gezonder als gemalen voeding EN je kunt het precies samenstellen volgens jouw eigen wensen!
Door maxie
#640488
Wil ik ook uiteindelijk wel gaan doen, wil eerst over op zijn versvleespakketten :) en dan langzamerhand zelf eens gaan experimenteren.

groetjes,
Ilona
Door Audrina
#640491
Ik heb het de honden hier een week gegeven (niet zo lang, ik weet het) en had toch het idee dat ze "iets" tekort kwamen. De honden werden sloompjes, doffer en gingen gras eten, daarom is het naar mijn idee niet compleet (maar het kan best zijn dat ik het mis heb). En ze vonden het ook niet lekker. Maar dat mijn honden het er niet goed op doen, wil niet zeggen dat andere honden het er ook niet goed doen.
Door Lizzy
#640513
Ik heb de inhoud van de andere pakketten zelf maar even opgezocht:

Barf Compleet
45% vlees
(runder en kalfs kopvlees)
25% bot
(gemalen runder, kip en kalfsbotten)
15% orgaan
(runderhart, pens, long en kippenlever)
15% groentemix
(fijn gemalen groenten en fruit)
Voedingssupplementen
(Zeewier, zalmolie en veenextract)

Barf 100% Lams
45% vlees
(lamsvlees)
25% bot
(gemalen lamsbotten)
15% orgaan
(lamspens, lamshart en lamsnier)
15% groentemix
(fijn gemalen groenten en fruit)
Voedingssupplementen
(Zeewier, zalmolie en veenextract)
€ 5,00 per kilo

=============================

Ik zou, als ik jou was, tenminste de drie verschillende smaken met elkaar afwisselen (en het mooiste voer je dan zelf bijv. nog 2 rauwe eitjes per week en bijv. een zalmkop of sardientjes). Ook al kost de lammix dan 5 euro ( :o! Ik zou zeggen: rijdt door naar het Islam Center in R'dam en koop lekker daar je lam en geit!).

En dan kom je met deze drie pakketten tot 3 vleessoorten. En voer je die lam niet (vanwege prijstechnische redenen), dan kom je maar tot 2 vleessoorten. En zonder een vitamine/mineralen preparaat vind ik dat veels te weinig.

Ik weet verder niet of je hond het daar goed op zal doen. Een kwestie van afwachten hoe je hond het hier op gaat doen (en dat geldt voor ieder versvlees natuurlijk).
Door maxie
#640521
Die lamspakketten zijn inderdaad een beetje heel erg duur ::). Daar wilde ik maar niet aan beginnen. Max heeft epilepsie en is daarbij ook behoorlijk gevoelig op zijn maag/darmen. Ik ben dus erg voorzichtig met veranderingen, omdat hij daar gewoon niet goed op reageert. Ik geef hem nu al iets van 1,5 a 2 jaar carnibest, maar de aanvallen blijven zo'n beetje hetzelfde  :-\. Weet niet exact wat voor orgaanvlees Carnibest in de pakketten doet en wat voor groente. Max reageert niet goed op granen, daar krijgt hij rode oksels en liezen van en zijn huid wordt erg droog.
Ik was inderdaad van plan om hem naast de pakketten van Stefan Haak, af en toe een eitje (rauw toch?) en iets van yoghurt of huttekase te geven. Langzamerhand wil ik hem ook eens trakteren op een kippenkarkas of iets dergelijks. Bedankt voor het meedenken.

groetjes,
Ilona
Door Daisy75
#640525
[quote="maxie"]
Die lamspakketten zijn inderdaad een beetje heel erg duur ::). Daar wilde ik maar niet aan beginnen. Max heeft epilepsie en is daarbij ook behoorlijk gevoelig op zijn maag/darmen. Ik ben dus erg voorzichtig met veranderingen, omdat hij daar gewoon niet goed op reageert. Ik geef hem nu al iets van 1,5 a 2 jaar carnibest, maar de aanvallen blijven zo'n beetje hetzelfde  :-\. Weet niet exact wat voor orgaanvlees Carnibest in de pakketten doet en wat voor groente. Max reageert niet goed op granen, daar krijgt hij rode oksels en liezen van en zijn huid wordt erg droog.
Ik was inderdaad van plan om hem naast de pakketten van Stefan Haak, af en toe een eitje (rauw toch?) en iets van yoghurt of huttekase te geven. Langzamerhand wil ik hem ook eens trakteren op een kippenkarkas of iets dergelijks. Bedankt voor het meedenken.

groetjes,
Ilona
[/quote]

Als ik dit zo lees is het volgens mij echt beter te gaan barfen, dan weet je tenminste zeker wat je em voert en kun je zonder granen enzo gaan voeren..ga ik nu ook doen omat mijn reu het ook niet goed doet op koolhydraten.
En het is nog voordeliger ook!
Door Sennaruby
#640578
Hoi Ilona,

Senna was ook altijd vreselijk gevoelig op haar darmen en maag en sinds ik BARF niet meer. Op Carnibest was het ook al iets beter, maar sinds ik zelf samenstel is het echt met 100% verbeterd. Het lijkt eng, maar samen met barfplaats kom je er echt wel.

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#640588
[quote="maxie"]
Die lamspakketten zijn inderdaad een beetje heel erg duur ::). Daar wilde ik maar niet aan beginnen. Max heeft epilepsie en is daarbij ook behoorlijk gevoelig op zijn maag/darmen. Ik ben dus erg voorzichtig met veranderingen, omdat hij daar gewoon niet goed op reageert. Ik geef hem nu al iets van 1,5 a 2 jaar carnibest, maar de aanvallen blijven zo'n beetje hetzelfde  :-\. Weet niet exact wat voor orgaanvlees Carnibest in de pakketten doet en wat voor groente. Max reageert niet goed op granen, daar krijgt hij rode oksels en liezen van en zijn huid wordt erg droog.
Ik was inderdaad van plan om hem naast de pakketten van Stefan Haak, af en toe een eitje (rauw toch?) en iets van yoghurt of huttekase te geven. Langzamerhand wil ik hem ook eens trakteren op een kippenkarkas of iets dergelijks. Bedankt voor het meedenken.

groetjes,
Ilona
[/quote]

Ik denk dat je er goed aan doet om naast deze 2 pakketen dan zelf het volgende toe te voegen (want ik vind alleen kip en rund erg magertjes):

*2 rauwe eitjes per week
*Af en toe wat zuivel in de vorm van yoghurt of kwark of huttekase of kefir
*1 keer per week wat rauwe, verse vis in de vorm van sardien of zalmkop
*1, liefst 2 keer per week een maaltijd bijvoorbeeld lams of geitenvlees (of elk ander vlees waar je goed en goedkoop aan kan komen, zolang het geen kip of rund is) met bijv. wat groente (hetzij groentemix hetzij gekookte groente van je eigen maaltijd over). Als je hond eenmaal aan vleesbotten gewend is, kun je hem op den duur lams of geitenribben gaan geven.

En echt, zelf samenstellen is een eitje. Het is ontzettend leuk en makkelijk en bovendien doet de gemiddelde hond het op zelf samengesteld voer echt uitstekend. 
Door maxie
#640626
Dank voor de tips :), zal het zeker gaan doen zo. Voorlopig heb ik nog voldoende Carnibest kip/rijst, lam/rijst en eend/rijst (om eens te proberen). Als ik overga op Stefan Haak's versvlees zal ik de dingen die je noemt toe gaan voegen. Geef je het ei in zijn geheel of excl. schil?

groetjes,
Ilona
Door maxie
#640631
Lizzy, ik probeer dat rekenhulp programma te vinden, maar het lukt met niet. Waar kan ik het vinden?

groetjes,
Ilona
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door