Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#640370
Ka y heeft jeuk en krabt zich als een bezetene. Met de achterpoten onder haar buik. Ik heb haar al tig keer op tafel gehad, maar kan niets aan oneffenheden ontdekken.
Ik heb zelf het idee (gevoel ???) dat het door ei komt, dus dat wil ik eens weglaten.
Kennen jullie dit? Of moet ik gewoon gaan proberen, en dingen weglaten uit haar menu wat jeuk zou "kunnen" veroorzaken?
Door Lizzy
#640406
Het kan van alles zijn. Van een allergie voor een grassoort tot een allergie voor zuivel of ei of een bepaald vleessoort. Als jij denkt dat het van het ei is: zou ik gewoon eerst dat weglaten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#640408
is uitgesloten. ben zelf trimster, en ze hebben een band om. Dus nee, dat kan ECHT niet ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#640409
kan het ook nog ontgiften zijn?? Ze staan hier nu 6 weken op volledig rauw. En ze heeft nog nooit jeuk gehad. Ja een keertje krabben, maar meer niet. Dus dit is (hetzelfde als poep eten) de eerste keer
Door Lizzy
#640415
trimsalon schreef: kan het ook nog ontgiften zijn?? Ze staan hier nu 6 weken op volledig rauw. En ze heeft nog nooit jeuk gehad. Ja een keertje krabben, maar meer niet. Dus dit is (hetzelfde als poep eten) de eerste keer
Tja, niet onmogelijk hoor. Je zou eventueel een reinigingskuur kunnen doen. Met Drainage compositum van de Groene Os of met chlorella of met groene leem.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#640431
heeft ze al de hele week niet gedaan. Vanavond krijgen ze pens, want ik had een idee dat het na de pens was. Maar even afwachten dus. Ik houd haar in de gaten maar ze poept nu weer gewoon en loopt ook gewoon door zonder zich om te draaien.
Maar bedankt voor de tip. Ga ik haar eens een week of 2 op de leem zetten
Door Ziviaantje
#640523
Bij vlooien zie je meestal problemen achter op de rug vlak bij de staart. Als de plekken op de poten en buik zitten is het meestal een contactallergie ( wasmiddel, schoonmaakmiddel, plantje in de tuin enz ) of een voedingsallergie. Alleen bij voedingsallergie zie je meestal ook problemen rond de mond. Ik zeg steeds "meestal" omdat dit natuurlijk niet bij alle gevallen zo is  ;D Ik heb zelf geen verstand van het "ontgiften", maar daar zullen andere wel op antwoorden  ;)
Door *Natasja*
#640526
Kan het ook psychisch zijn, zeg maar een tic? Benthe deed dit voorheen (toen ze nog onzekerder was) ook vaak, als ze bijv. op haar kop kreeg. Nu doet ze het alleen nog als we in de gang staan om te gaan wandelen. En ook altijd haar buik, terwijl er helemaal niets te zien is.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#640617
tja, kan altijd natuurlijk. Maar Kay is al 8 jaar, erg stabiel, nooit geen last van nergens niks! En heeft dit ook nog nooit laten zien.
Door 202Spots
#640627
Cis is allergies voor vlooi...ook geen vlooi op haar lijf te vinden,maar 1 vlooi die tijdens de wandel effe op haar springt en bijt...is genoeg om WEKEN lang jeuk en krabbels te geven... :-\
Door jolly64
#640665
Mijn hond heeft ook altijd jeuk en we worden er af en toe moedeloos van  :-\
We proberen van alles te doen maar niks helpt
En we lopen al de deur plat bij de DA en kan nu weer van de medijnene afkomen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door