Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#640217
Avalon heeft sinds haar laatste nest een misvormde tepel. Hij stond een beetje scheef. Nu heeft zich om die tepel een harde knobbel ontwikkeld. Het is echt hard. Ik vermoed dat het een tumor is, maar weet niet of het dan kwaad of goedaardig is.
Door Lizzy
#640223
He jekkie.... Ik denk wel dat je daar maar op 1 manier achter komt.... Naar de dierenarts en een dunne naald biopt laten nemen of helemaal weg laten nemen en het weefsel op laten sturen...
Door avalon
#640227
Ik zat er ook al aan te denken om er morgen maar ff mee langs de DA te gaan.
Afbeelding
Dit is dus die rare tepel. Zitten kleine harde bobbeltjes om de tepel heen.
Laatst gewijzigd door avalon op wo 27 sep 2006, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#640229
Afbeelding
Misschien niet zo'n scherpe foto, maar wel duidelijk het verschil hoe haar normale tepel eruit ziet.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#640295
Ik zou er ook even naar laten kijken, ja. Het lijkt me een melkkliertumor, maar die zijn gelukkig lang niet altijd kwaadaardig. Die van Boeffie waren ook hard, een soort harde erwtjes, en die waren niet kwaadaardig.
Door conleeuw
#640328
als je het zeker wil weten is er maar een manier, naar de dierenarts. Ik hoop dat het false alarm is, maar als ik jou was zou ik er toch even naar laten kijken. Bah, ik hou niet van knobbels :(
Door Truus
#640335
He jakkes :-\, ik hoop dat het niks ernstigs is joh. Het zijn toch weer zorgen.
Door avalon
#641251
Ben met Avalon naar de dierenarts geweest (Angie moest ook mee, anders was Nienke helemaal in paniek, ze bleef maar huilen Angie nog niet vergeten). Het valt gelukkig allemaal reuze mee. Ik moet het wel in de gaten blijven houden. Ze is dus hardstikke schijnzwanger en deze tepel zit wat verstopt. Bij haar laatste nest had ze hier ook al last van gehad, toen heb ik haar gemolken omdat ze veel te veel melk had. Nu geeft ze dus ook volop melk. De dierenarts wilde haar een ab-kuurtje geven, toen zij ik dus dat mij dit dan niet nodig leek. Als het dus door de schijnzwangerschap komt gaat het vanzelf weg als de schijnzwangerschap over is. Toen wilde hij iets geven tegen de schijnzwangerschap, dus ik zij hem maar dat ook dit niet nodig was, dat ik dat dan de eerste dag van de loopsheid moest geven en niet als ze al schijndrachtig is, en ze heeft geen last van de schijnzwangerschap, ze is aanhankelijker, maar dat vind ik niet erg en Avalon zelf vind het ook wel lekker om gekroeld te worden  ;D Dus zegt die DA aan jou raak ik toch niks kwijt he  ;D , dus houdt het maar in de gaten en als het na de schijndracht niet weggaat zie ik je wel weer. Toen vertelde hij me dat Angie wel erg dik was  ::)  ik gelijk, ik vond dat ze wel wat extra mocht hebben, ja kan al haar ribben voelen! Dan was het de vacht die hij zag, tsja je moet ook voelen he, niet kijken en zeker niet als ze pas geföhnt is, dan is ze gewoon een ontplofte pluizebol ;D ;D ;DDus allebei nog op de weegschaal, Avalon 14,4 kilo (zou wat af mogen) en Angie 17 kilo, wat best een mooi gewicht is voor haar. Daarna heeft de DA Nienke's iejoor nog nagekeken, want Nienke vertelde dat haar iejoortje last had van witte poep  ;D  en die is nu dus weer beter. 8)
Laatst gewijzigd door avalon op vr 29 sep 2006, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#641288
Gelukkig valt het mee!! Gelukkig is Nieke's iejoor ook weer beter ;D
Door avalon
#641408
KayleighShanden schreef: pff opluchting, zag er best eng uit...
Dat vond ik dus ook. Maar ja ik ben geen DA, dus kan het niet echt goed beoordelen. Maar het was de gang naar de DA wel waard, heb in zo'n geval toch liever zekerheid. Nu is Avalon nog jong genoeg om een eventuele operatie te ondergaan.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#641458
Fijn dat het mee lijkt te vallen en ook fijn dat Iejoor weer beter is. ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door