Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sander
#63922
Gisteren ben ik bij een voordracht van Denis Steurs geweest. Hij werkt voor de fabrikant van DUCK en heeft het voer (mede) ontwikkeld. Hij heeft het onder andere gehad over de granen in DUCK. Ik weet dat veel mensen hier vinden dat er (te)veel granen in DUCK zitten, dus ik was wel benieuwd naar de reden. Volgens Denis zijn de granen die zij gebruiken DUURDER dan het vlees, dus ze worden zeker niet gebruikt als goedkoop vulmiddel. Hij is er heilig van overtuigd dat granen in een goede hondenvoeding thuis horen. Als voorbeeld gaf hij een poolwolf (ben de soortnaam vergeten) die voornamelijk lemmingen eet. Die lemmingen eten weer heel veel zaden en granen. Omdat de wolf eerst de maaginhoud opeet (volgens Denis tenminste) krijgt hij dus vrij veel graan binnen. Ik ben hier maar niet op ingegaan (ik ben namelijk van mening dat een hond geen granen nodig heeft en betwijfel of een wolf nu werkelijk de maaginhoud opeet), omdat het praatje bedoeld was om mensen ervan te overtuigen dat rauwe voeding veel beter is voor honden dan brokken. Een streven wat ik natuurlijk alleen maar kan toejuichen. Verder was het een leuk praatje, wat denk ik mensen wel aan het denken heeft gezet. Voor mij bevatte het niet veel vernieuwends.
Door Lizzy
#63953
Hoewel ik vind dat het percentage granen in de Duck wel mee valt (we praten over 15% ofzo - altijd nog veel minder dan brokken), geloof ik niet dat er granen zijn die duurder zijn dan vlees....

En ik blijf er ook bij dat een hond geen granen nodig heeft. Ook niet omdat er toevallig 1 wolf op de wereld is die toevallig lemmingen eet en waarbij de lemmingen toevallig veel graan eten. Zaden is trouwens iets anders als graan. En volgens mij bestaan er maar weinig wilde graansoorten. En dan nog kun je je afvragen of er 15% graan aangetroffen wordt in een dooie lemming......

Aan de andere kant: voor de gemiddelde hond werkt dit percentage graan prima.

Maar goed, bedankt voor jouw verslagje Sander! Wel leuk dat het een leuk praatje was! En inderdaad, het streven van Denis is inderdaad gewoon heel goed! Ik hoop dat hij zeker weer veel mensen aan het denken heeft gezet!

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#63955
[quote="Lizzy"]
En dan nog kun je je afvragen of er 15% graan aangetroffen wordt in een dooie lemming......


[/quote]
;D ;D ;D
Door Sander
#63965
Lizzy schreef: Hoewel ik vind dat het percentage granen in de Duck wel mee valt (we praten over 15% ofzo - altijd nog veel minder dan brokken), geloof ik niet dat er granen zijn die duurder zijn dan vlees....
Ik herhaal alleen wat hij heeft gezegd.
En ik blijf er ook bij dat een hond geen granen nodig heeft. Ook niet omdat er toevallig 1 wolf op de wereld is die toevallig lemmingen eet en waarbij de lemmingen toevallig veel graan eten. Zaden is trouwens iets anders als graan. En volgens mij bestaan er maar weinig wilde graansoorten. En dan nog kun je je afvragen of er 15% graan aangetroffen wordt in een dooie lemming......
Helemaal mee eens. Hij beweerde overigens dat een lemming tot 2.5 maal z'n eigen gewicht per dag eet.
Maar goed, bedankt voor jouw verslagje Sander! Wel leuk dat het een leuk praatje was! En inderdaad, het streven van Denis is inderdaad gewoon heel goed! Ik hoop dat hij zeker weer veel mensen aan het denken heeft gezet!
Ook al zou hij iedereen in de zaal hebben overtuigd, dan nog is het effekt klein. Er zaten misschien 40 mensen in de zaal, maar ondertussen zien miljoenen mensen op televisie een reclame van Eukanuba oid voorbijkomen.
Door Paul_Barte
#63971
Indien de granen in Duck VEEEL duurder zijn dan het vlees wat ze gebruiken kan ik helaas niets anders bedenken dan dat het vlees dus 3x niks is en geen ruk kost ;D ??? :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#63973
[quote="Sander"]

Ook al zou hij iedereen in de zaal hebben overtuigd, dan nog is het effekt klein. Er zaten misschien 40 mensen in de zaal, maar ondertussen zien miljoenen mensen op televisie een reclame van Eukanuba oid voorbijkomen.
[/quote]

Elke hond die op vers wordt gezet is er 1
;) :D :D ;)
Door ~anna~
#63978
Mond reclame =goede reclame zal een voorbeeld noemen we komen weleens een oudere Witte herder tegen en laatst vertelde zijn baasje tegen mij omdat ik ook een witte heb dat Wite herders gevoelige maag en darmen hebben. Ik zeg dat weet ik dat heeft de fokker mij verteld.Ik zeg bij mij krijgen ze kvv dat scheelt enorm dat is juist goed voor ze dan kunnen ze wel tegen een stootje waneer ze is een keer iets vies buiten hebben gegeten e.t.c. want daar hadden we het toevallig over.
Ik hoef niemand te overtuigen maar ik kan wel uitleggen waarom ik kvv voer en daarnaast zien je honden er goed uit dat zegt toch ook genoeg.
Honden houden van vers :P alleen weten nog niet alle baasjes dat ;)
Door Sander
#63979
[quote="Paul_Barte"]
Indien de granen in Duck VEEEL duurder zijn dan het vlees wat ze gebruiken kan ik helaas niets anders bedenken dan dat het vlees dus 3x niks is en geen ruk kost ;D ??? :-\ [/quote]

Hij zij "duurder" niet "veeel duurder". Misschien was dit ook een beetje overdreven. Zijn punt was in ieder geval dat de granen er niet inzitten voor het goedkope, maar dat ze er in thuis horen.
Door Paul_Barte
#63984
[quote="Sander"]
[quote="Paul_Barte"]
Indien de granen in Duck VEEEL duurder zijn dan het vlees wat ze gebruiken kan ik helaas niets anders bedenken dan dat het vlees dus 3x niks is en geen ruk kost ;D ??? :-\ [/quote]

Hij zij "duurder" niet "veeel duurder". Misschien was dit ook een beetje overdreven. Zijn punt was in ieder geval dat de granen er niet inzitten voor het goedkope, maar dat ze er in thuis horen.
[/quote]

O.K. Sander je hebt helemaal gelijk, je schreef duurder, sorry. Natuurlijk blijft het onzin maar dat terzijde.

Ik begrijp dat jij het ook niet helemaal eens bent met de visie van Dennis maar Duck is in ieder geval beter als brokken :D

Het hele prooidier-maaginhoud-granen verhalen ligt hier al heel veel jaren op de grote hoop bij de broodje-aap verhalen maar al die voerfabrikanten blijven het stug vclhouden om een excuus te hebben voor het gebruik van graan.
Door Sander
#63988
[quote="Paul_Barte"]
O.K. Sander je hebt helemaal gelijk, je schreef duurder, sorry. Natuurlijk blijft het onzin maar dat terzijde.

Ik begrijp dat jij het ook niet helemaal eens bent met de visie van Dennis maar Duck is in ieder geval beter als brokken :D

Het hele prooidier-maaginhoud-granen verhalen ligt hier al heel veel jaren op de grote hoop bij de broodje-aap verhalen maar al die voerfabrikanten blijven het stug vclhouden om een excuus te hebben voor het gebruik van graan.[/quote]

Omdat de granen in Duck hier meermaals ter sprake zijn gebracht, wilde ik de visie van de fabricant zelf weergeven. Ik bent het er inderdaad niet mee eens. Denis vertelde overigens ook dat hij experimenten had gedaan met de hoeveelheid graan in het voer. Daaruit is een bepaald percentage (ben ik vergeten) naar voor gekomen dat volgens hem optimaal is. Ik denk dat hij echt denkt dat granen noodzakelijk zijn voor een uitgebalanceerde voeding.
Door Lizzy
#63996
Food and Feeding: The lemming eats the tender shoots of grasses and other grasslike plants, as well as bark, leaves, berries, moss, and lichens. Even when the ground is covered with snow, the lemming feeds by digging tunnels to reach vegetation that is buried under the snow. The lemming searches for food day and night, alternately feeding and resting every two hours. The lemming’s teeth are sharp enough to chew bark.

Van deze site: http://ladywildlife.com/animal/norwegianlemming.html
Door Sander
#64023
[quote="Lizzy"]
Food and Feeding: The lemming eats the tender shoots of grasses and other grasslike plants, as well as bark, leaves, berries, moss, and lichens. Even when the ground is covered with snow, the lemming feeds by digging tunnels to reach vegetation that is buried under the snow. The lemming searches for food day and night, alternately feeding and resting every two hours. The lemming’s teeth are sharp enough to chew bark.

Van deze site: http://ladywildlife.com/animal/norwegianlemming.html
[/quote]

Ik vond het ook al een beetje vreemd om graan te eten in de sneeuw :)
Door Janet
#65250
Misschien haalt hij zijn graan uit de lemming (vandaar dat ze duurder zijn) ;D.
Maar als graan nou echt duurder is dan vlees, waarom gooien ze bij Duck er dan niet meer vlees in en minder/geen graan ???.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door