Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rellentje
#63264
Onze Malthezer is nu op 2 april, twee jaar, en vanaf zijn geboorte tot nu, is hij nog niet verlost geweest van de jeuk! Ten laatste zei de dierenarts(na herhaald bezoek) dat het waarschijnlijk een voedselallergie was (hij heeft nooit iets gezien aan zijn huidje, het is nog mooi rose zonder lidtekens of verwondingen). Zijn haar is zodanig dik en vol dat hij er niet helemaal bij kan om te krabben of te bijten. De jeuk blijft ook niet meer op dezelfde plaats zitten! De laatste weken is het nu aan zijn pootjes en tussen zijn kussentjes. Vroeger had hij alleen jeuk aan zijn kopje en zijn kin, en soms aan de zijkanten. Hij krabt en bijt zichzelf als een zotje.
Wat moet ik doen? Dit is toch erg vervelend voor hem?
Zijn er daar geen middeltjes voor? Of een speciaal bloedonderzoek? De laatste dagen spoel ik hem af met azijn in water. Zijn voeding zijn zo'n bakjes in alluminium met hondeneten met verschillende smaken. Maar hij krijgt ook van tafel, eigenlijk een beetje van alles dan. Want hij heeft nooit genoeg! En toch weegt hij maar 6.5 kg.
De dierenarts gaf me eens hondenbrokken mee (onderzoeken van voedselallergie)om dit alleen maar te eten en niets anders, maar hij luste ze niet, en daarom ben ik dan gestopt met deze brokken. En doordat hij zoveel krabt verliest hij ook veel haar natuurlijk! Maar heeft nog geen kale plekken hoor!
Laat je me gauw iets weten?? Danku bij voorbaat!
Groetjes Ellen C. :-\
Laatst gewijzigd door rellentje op di 09 mar 2004, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#63269
Hoi Ellen,
Welkom hier op Barfplaats.
Wat vervelend dat je hondje zo'n last heeft van jeuk. Wat krijgt hij precies te eten?
groetjes Eva
Door rellentje
#63293
Zijn voeding zijn zo'n bakjes in alluminium met hondeneten met verschillende smaken. Maar hij krijgt ook van tafel, eigenlijk een beetje van alles dan.
De dierenarts gaf me eens hondenbrokken mee (onderzoeken van voedselallergie)om dit alleen maar te eten en niets anders, maar hij luste ze niet, en daarom ben ik dan gestopt met deze brokken. En doordat hij zoveel krabt verliest hij ook veel haar natuurlijk! Maar heeft nog geen kale plekken hoor! Groetjes Ellen C.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#63393
Hoi Ellen,
Als ik het goed begrijp geef je van die bakjes met nat voer ,hier beter bekent als gekookte smurrie.
Als ik het niet mis heb kom je uit Belgie en daar is duck verkrijgbaar.Ik zou morgen eens gaan zoeken naar een dierenspeciaalzaak die duck verkoopt en een pakje duck premium halen (ik dacht dat premium de complete versie is)en alle kuipjes smurrie in de kliko kiepen.
Geef verder even nets anders dus geen brood,geen pasta geen resten van de tafel.Alleen de duck,en dan over een week of 6 kijken of het beter gaat.
Wat je nu te eten geeft is een goeie jeuk verdachte.
Door Lizzy
#63406
Hoi Ellen, ik sluit me helemaal bij Sylvia aan!

Gooi zo snel als je kunt de alu-bakjes weg (of geef ze aan het asiel ofzo) en koop zo snel je kunt verse/rauwe voeding! En, schakel volledig over op deze voeding. Dus, geen brokjes, geen blikvoer, geen brood, rijst, pasta, niks niks niks!

Merken (goede) versvleesvoeding: Bandit, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Rodi.

Nou, voeg daar aan toe: borage-olie. Deze kun je in capsules kopen bij bijv. de drogist.

Je hebt dikke kans dat de problemen eerst wat erger worden wanneer je over bent gestapt naar versvlees voeding. En dat is een gunstig teken. Dat betekent dat jouw hondje aan het ontgiften is. Je moet dus wat geduld hebben.

Ik durf er een wedje om te leggen dat jouw hond zich veeeeel beter gaat voelen en misschien zelfs helemaal van de jeuk af raakt. En zo niet, als de jeuk niet over gaat: dan geef je hem tenminste 100 keer gezonder eten..... Dat is ook wat waard. Maar, in dat geval moeten we gewoon verder gaan zoeken. Eerst de fundering: eerst betere/gezondere voeding.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 09 mar 2004, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alies2
#63432
Mijn hond heeft vorige zomer een prednison-kuurtje gehad tegen jeuk. Hielp erg goed. Ik had natuurlijk flink de pest in dat hij zo'n paardemiddel kreeg maar boemsiekeetje (Bommel) werd helemaal gek van de jeuk. Als het voor jouw hond niet uit te houden is om 6 weken te wachten of het verbetert met vleesvoer kan je dit misschien overwegen.
Door rellentje
#64016
Dag iedereen!

Ik ben op zoek geweest naar "Duck" en heb het gevonden! Ik wist zelfs niet dat dit bestond. Nu enkel nog proberen hem te laten eten, want hij is erg kieskeurig hoor. Die boragie olie heb ik ook al en die gel van aloe vera heb ik ook. Nu nog afwachten wat het resultaat zal zijn?? Ben benieuwd!
Hopelijk heeft het een goede werking, en kan mijn hondje eindelijk eens rustig ontspannen zonder jeuk!
P.S. Als dit niet werkt zal ik die spuit (paardenmiddel) eens voorstellen aan de da.
Groetjes allemaal en bedankt voor de steun!!! tata Ellen ;)
Door Jolly
#64019
goed zo ellen :D, nou moet je alleen niet schrikken als het eerste ven wat erger wordt die jeuk van je hond hoor, dit verschijnsel noemen we hierzo ontgiften. Daarmee bedoelen we dat de gifstoffen,( brokken aluvoedingskuupjes etv etv) uit het lichaam van je hond gaan, maar dat gaat dan wel via de zwakste plek,.
Kijk het eerst minimaal 3-4 weken aan voordat je naar de DA rent voor een prednison spuit.

Suc6
Door rellentje
#64140
???
Ik vind dit een zeer leuke en betrouwbare site hoor maar ik krijg er geen enkele foto in van mijn hondje, hoe komt dat???
Ik wil ook wel eens een prachtfoto doorsturen!
Groetjeees. Ellen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64170
rellentje schreef: ???
Ik vind dit een zeer leuke en betrouwbare site hoor maar ik krijg er geen enkele foto in van mijn hondje, hoe komt dat???
Ik wil ook wel eens een prachtfoto doorsturen!
Groetjeees. Ellen
Als je een foto hier wilt plaatsen moet die foto op het internet staan als je dat niet hebt kun je mij 1 of enkele foto's sturen (liever een paar) en die plaats ik dan op het internet vanwaar het naar de BP gelinkt kan worden.
Door rellentje
#64468
Weeral problemen! Thaico mijn hondje lust die "Duck" voeding niet!! Hij moet er helemaal niets van weten, heeft tot nu toe nog niets gegeten. Maar ik vraag mij af: er wordt gezegd, zeker geen granen of pasta's geven aan je hond, en zeker niet als ze overgevoelig zijn voor granen. Maar daarin zit er toch ook granen? Als je het laat ontdooien zie je ze zo in zitten.
En die pastilles van bernagie olie ziet hij ook niet als een lekkernij. pfff... ik denk dat hij veel te veel verwend is door mijn ma. Want als ik moet werken, gaat mijn hondje naar mijn ma. Dan verveelt hij zich niet, en omgekeerd ook niet. Mijn pa is namelijk gestorven, begrijp je? Weet je wat ze ook geeft aan hem? suikervrije chocolade, hij mag dan een klein stukje likken van de chocolade, maar daar zit praktisch niets in, en zeker geen suiker. Misschien ligt het ook daaraan de jeuk? Hij eet ook graag brood. ... ik ben weeral aan het zagen denk ik... doei... Misschien stuur ik wel eens een paar foto's door met ons hondje : Thaico.
Bedankt voor de tip. :(
Door Peet
#64470
Chocolade is hardstikke giftig voor honden!
En in Duck zit idd graan....dat kan de jeuk veroorzaken. Carnibest heeft alleen rijst, misschien is dat wat?
Peet
Gebruikersavatar
Door Nitus
#64572
Ik zou er eerst voor zorgen dat je hond niks anders krijgt als zijn voer. Dus geen likjes van chocola, geen brood, helemaal niets anders dan alleen zijn eigen voer. Blijft de jeuk dan nog steeds aanhouden dan pas zou ik ander voer gaan proberen. Stel dat ie allergisch is voor de chocola (wat idd niet goed is voor een hond), en je moeder blijft hem dat geven dan heeft veranderen van voer geen zin. Dat zou ik dus doen, voordat je meteen weer ander voer gaat kopen. En wil hij het niet eten? dan haal je het weg en zet je het hem bij de volgende maaltijd weer voor. Misschien kun je het voer in het begin overgieten met kokend water, om hem langzaam aan te wennen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64576
Cacao bevat theobromine deze stof is giftig voor honden en deze stof stapelt zich op in het lichaam.
Bij een teveel aan theobromine krijgt de hond een hartaanval.
Door rellentje
#64713
Oei!!! .... ik wist dit niet van chocolade hoor! In ieder geval bedankt dat U mij verwittigd!!
Deze teksten over chocolade heb ik afgedrukt en zal dit eens voorleggen aan mijn moeder. Dan zal ze het waarschijnlijk ook niet meer durven geven!
En ja, ik zal nu eerst eens proberen gewoon verder te doen met zijn gewone voeding en alle extraatjes achterwege laten. Eens zien of dit helpt?? :o

Groetjes,
Ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door