Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#639861
Een Herder is zo goed als uitbehandeld voor anale fistels ( :'() en de eigenaar vond mijn verhaal van Beau ergens op het Internet. De eigenaar zet de hond nu over op vers en gaat supplementeren met oa Silicea en probiotica.

Ik hoop ook van harte dat ze stoppen met jaarlijks enten en regelmatig ontwormen.
Maar de hond krijgt ook forthyron 400 3x daags, voor zijn hypotheroide.

Is er een alternatief voor die Forthyron, of kan dit reageren met de Silicea?
Door Lizzy
#639864
Waardeloos zeg.... Ik hoop dat de hond nog op gaat knappen.

Volgens mij is er geen alternatief. Ja, er zijn wel wat natuurlijke preparaten maar die helpen vrijwel nooit goed/goed genoeg. Maar volgens mij kan Silicea er prima naast gegeven worden. Ik zie tenminste geen reden waarom niet...
Door Peet
#639965
Ok, dat 2e (de combi met Silicea) vond ik zelf eigenlijk ook het belangrijkste. Nu maar het gevecht aan gaan tegen die rotfistels....duimduimduim..... :P...bedankt voor je snelle reaktie, Liz!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#640824
Ik hoop natuurlijk van harte dat de Silicea gaat aanslaan, maar in het boek van Atjo Westerhuis staat:

Behandeling met Silicea van de fistels rond de anus, zoals die bij bepaalde Duitse Herders voorkomen, is niet zelden teleurstellend.

Op blz 310  van zijn boek noemt hij nog een ander middel: Calcium Sulfuricum D6

Calcium Sulfuricum volgt op Hepar sulfuris als er sprake is van een steeds terugkerende abcesvorming. Dat geldt dus ook voor de steeds terugkerende anaalzakontstekiing met taaie etterige inhoud. In eerste instantie is het goed om een anaalzakontsteking te behandelen met Hepar sulfuris, eventueel in combinatie met andere 'ettermiddelen'. Als dat niet helpt kan Calcium sulfuricum worden overwogen. Daarbij moet worden aangetekend dat de hond zijn anaalzakken goed kan missen en dat operatief verwijdering ervan een goede prognose heeft. Calcium sulfuricum wil nog wel eens effectief zijn bij die hardnekkige fistelvorming rond de anus bij de Duitse Herder. Geen wondermiddel, maar niet geschoten is altijd mis. Als chronisch ontstoken anaalzakken de oorzaak zijn van die verschrikkelijke fistels verkiezen we de inzet van een ervaren chirurg boven de homeopathie.

Hopelijk heb je hier wat aan? :-\

En idd fistels zijn rotdingen :'(, beterschap voor de patient
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door