Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#639318
Hallo allemaal,

ik voer nu kvv en geef af en toe een ei, vis, kippennekjes, runderstrot (gaat er errug goed in) etc bij.. Nu wil ik me toch meer gaan verdiepen in het barf principe (om te kijken of het haalbaar is voor ons om er aan te beginnen), nu ben ik op zoek naar de rekenhulp (te vinden in ander topic)... Nu was ik ook op zoek naar de percentages die ik in moet gaan vullen, de percentage van bot, orgaan, groenten etc weet ik maar euh hoeveel procent van het lichaamsgewicht moet ik nu gaan voeren?? Is dat die 2,5 % per dag of zit daar ook nog een hele berekening aan vast???

Alvast bedankt!
Door dogsunlimited
#639325
Voor normale volwassen grote honden op 7 maaltijden per week zou je 2% van het gewicht kunnen aanhouden, dan zit je goed in je opbouw en kun je opvoeren naar gelang je ziet dat het rauw voeren goed gaat.
Mijn honden krijgen 2,5% per dag van hun lichaamsgewicht op 5 maaltijden en 2 vastendagen per week. Het is per hond afhankelijk waar hij het uiteindelijk goed op doet, maar ik vond het wel fijn om met 2% te beginnen en langzaam op te voeren.
Door MollyBella
#639327
oke dank jullie wel dan ga ik ook lekker met 2% beginnen te rekenen en kijken hoe het gaat, beide dames hier (beagle en jack russel) hebben verschrikkelijk veel aanleg om dik te worden, dus ik zal er toch flink mee uit moeten kijken hahah
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door