Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elfy
#638066
Hoi,
even een spoed vraagje over FRET mama Tinkel:
Ze had een aanvaring met Vlinder over wie de fazantnek kreeg en toen hing Vlinder vol in haar neus!! Een hoop gepiep natuurlijk, met een bloedneus als gevolg. Mama Tinkel heeft het best benauwd want het zwelt op vanbinnen. Ik heb traumeel gegeven, maar heeft iemand een tip met wat ik nog meer kan geven??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638076
Elfy schreef: Hoi,
even een spoed vraagje over FRET mama Tinkel:
Ze had een aanvaring met Vlinder over wie de fazantnek kreeg en toen hing Vlinder vol in haar neus!! Een hoop gepiep natuurlijk, met een bloedneus als gevolg. Mama Tinkel heeft het best benauwd want het zwelt op vanbinnen. Ik heb traumeel gegeven, maar heeft iemand een tip met wat ik nog meer kan geven??
oei dat is akelig zeg.
Traumeel is altijd goed, ik denk dat er verder weinig aan te doen is misschien een koel compres om het zwellen tegen te gaan.
Door Elfy
#638084
Hoi,
ja, ze is echt heel zielig!! Dat koelen lukt niet. Ze wordt er paniekerig van en dat helpt niet mee nu. Ze is wel wat rustiger door de traumeel, dus die geef ik maar even om het half uur nu.
Bedankt voor je reactie!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638094
Ja vaak vinden dieren iets over hun neus niet fijn dat belemmert het ademen.
Ik denk dan dat die traumeel het enige is wat je echt kunt doen en dan hopen dat de zwelling snel afneemt.
Houdt wel in de gaten dat het niet gaat ontsteken.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 24 sep 2006, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elfy
#638306
De aai en het beterschap wensen kon ze zeer waarderen  ;) Moest een aai en een bedankje teruggeven, haha.
Ze heeft best last van haar neus. Ze haalt adem door haar mondje en bij eten en drinken is dat dus heel lastig. Arme meid!! Gelukkig neemt ze wel wat lekkers aan als ik haar dat geef, dus het komt wel goed!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638308
Elfy schreef: De aai en het beterschap wensen kon ze zeer waarderen  ;) Moest een aai en een bedankje teruggeven, haha.
Ze heeft best last van haar neus. Ze haalt adem door haar mondje en bij eten en drinken is dat dus heel lastig. Arme meid!! Gelukkig neemt ze wel wat lekkers aan als ik haar dat geef, dus het komt wel goed!!
Hopenlijk neemt de zwelling morgen al een eind af
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door