Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Debora
#638279
Zoals ik al in een eerder bericht bij medisch meldde, is Sam dus incontinent. Urine en bloed zijn getest, niks aan het handje, behalve dan dat mevrouw haar (ochtend) urine wat 'waterig' was. NIet geconcentreerd dus.
Nu is het zo dat ze vooral na haar avond maaltijd veel water naar binnen slobbert. Ik heb even gekeken hoeveel er nou precies in die waterbak gaat en dat is ongeveer 700 ml. Ik denk dat ze ongeveer de helft daarvan opdrinkt vlak na haar maaltje Carnibest. In principe heeft ze dat niet nodig want er zit genoeg vocht in de cb. Het kan een reflex zijn overgehouden uit de tijd dat ze brokken at, ik weet het niet. Wat ik wél weet is dat ze een paar uurtjes later (3 of 4) die incontinentie vertoont. En dan niet druppelen maar echt een grote plas. Dit heb ik gister zelf ondervonden, ik was er gewoon bij dat ze het liet lopen (ik merkte het pas later toen ik een natte plek op de bank vond  :-\ ) Ze heeft het dus zelf niet in de gaten en geeft ook niet aan nodig te moeten ofzo  :(
Nu wil ik dus de drinkbak verwijderen als ze haar cb heeft gehad. Hoe lang zou ik die weg kunnen houden? Na hoeveel tijd zou ik die weer terug moeten zetten? Aangezien ik 's avonds moet werken wil ik weten of het niet gevaarlijk is dat ze tijdens die uren niet kan drinken.
Overigens drinkt ze ook niet als ik er quertilla aan toevoeg dus als ze echt dorst zou hebben....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#638314
Hier heb ik er ook eentje die na de hap nog net zoveel drinkt als toen ze brokken had. Nou heeft zij er geen last van, dus laat ik het waaien. In jouw geval zou ik een beetje water aanbieden, zo'n 100 tot 150ml. Dan kan ze toch drinken en als het op is dan is het gewoon op. Kans is namelijk als je alles weglaat dat ze ALS ze dan naderhand water krijgt zichzelf helemaal een bierbuik drinken.
Door Cathelijn
#638352
ik zou hetzelfde doen als Angelique. Niet zoveel water in de bak doen, zodat ze wel wat kan drinken maar niet zoveel.
Door oebaya
#638471
Als je hond zo incontinent is als jij beschrijft, dan moet er iets zijn. Bloed en urine kan best goede uitslagen geven, terwijl er toch iets is. Dat heb ik al 2x meegemaakt. Beide keren bleek de hond kanker te hebben en niets te vinden, zelfs niet met echo en röntgenfoto's.
Zou dus voor een second opinion gaan of anders in elk geval laten doorzoeken.
gr.
Nicolette
Door Debora
#638780
[quote="oebaya"]
Als je hond zo incontinent is als jij beschrijft, dan moet er iets zijn. Bloed en urine kan best goede uitslagen geven, terwijl er toch iets is. Dat heb ik al 2x meegemaakt. Beide keren bleek de hond kanker te hebben en niets te vinden, zelfs niet met echo en röntgenfoto's.
Zou dus voor een second opinion gaan of anders in elk geval laten doorzoeken.
gr.
Nicolette
[/quote]

:o gadverdamme zeg. maar hoe ben jij er dan achter gekomen? Als het niet in bloed en urine te vinden is waar kunnen ze dan wel zoeken?
Overigens gaat het dus overdag gewoon perfect, als ik dan een paar uurtjes weg ben is er niks aan de hand. Het is alleen 's avonds dat ze na het eten veel drinkt en dat beperk ik nu dus en dat helpt ook. Verder heeft de DA over haar hele buik lopen voelen vooral in het niergebied maar er was niks te voelen.
Door boskat
#638809
Oo ,dat is al een goed  teken dan,dat het goed gaat nu je het water mindert
Niet gelijk in de stress schieten ;)
Door Lil
#638830
Had hier ten tijde van de nierstenen problemen met het drinken. Eigenlijk drinkt Boris maar een maal, hoogstens twee maal per dag (ik ga ervan uit dat het geen 30 graden is). Maar als hij drinkt dan drinkt hij meteen een halve tot drie kwart liter... geen probleem dat regelt hij zich zelf maar. Alleen met de blaasstenen gaf dat 's nachts problemen toen moest ik iedere keer uit bed ivm het plassen. Dus toen ook de waterbak niet zo vol gemaakt. Na een dag ging hij ook 's ochtends drinken (had de avond van tevoren natuurlijk "te weinig" gedronken) en 's avonds dus minder want hij had het 's ochtends al gehad (wel voor de zekerheid dus de bak niet zo vol gemaakt). Dit ging prima, hij hoefde toen 's nachts niet meer zo veel te plassen. Overdag wel wat meer, maar dat hield hij makkelijk vol tot aan de wandeling of hij deed het in de tuin (hij meld zich).
Door Debora
#638854
Moet er voor de volledigheid wel even bij vermelden, dit bedacht ik me achteraf, dat ze dit 'probleempje' eigenlijk al veel langer heeft. Alleen toen zag ik het nog niet als incontinentie ofzo. Ik vond wel vaker een natte plek op de bank maar dacht toen dat dat kwam omdat ze veel aan dr doos zat te likken. Dus dat er veel vocht uit dr bekkie kwam ofzo. Een tijd geleden heb ik het daar nog over gehad met een vriendin van me. We dachten toen beiden hetzelfde. Maar nooit incontinentie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door