Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#448671
Vita is sinds kort aan het barfen. Ik heb al héél veel gelezen maar heb toch nog vragen.
Is het nodig om supplementen bij te geven? en welke geven jullie dan?
Zijn de voedingswaarden van alle botten hetzelfde of is er verschil tussen bv. kippebot , lamsbot, kalfsbot, enz.?
Laatst gewijzigd door veronique op di 20 dec 2005, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#448838
Om op je tweede vraag maar eerst antwoord te geven: Ja, er zit zeker voedingswaarde verschil in de botten van de diverse diersoorten!!

En supplementen... tja... het is een beetje moeilijk om deze vraag te beantwoorden. Wanneer je heel afwisselend voert en je voert afwisselend vleesbotten, vlees, vette vis, orgaanvlees - allemaal van diverse dieren afkomstig - groente en fruit, eitjes, etc. etc., dan heb je in principe helemaal geen supplementen nodig. Behalve misschien wat visolie. Vind ik dan tenminste he.

Als op 1 van de bovenstaande punten je menu niet voldoet of je hebt een hond met afwijkingen, ziektes, etc.; dan kan het zeer zinvol zijn om supplementen te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#635154
Tinker schreef: Is dan Multivitamine complex Hond van De Groene Os goed?Of kun je iets anders aanraden?
Dat is een prima vitamine/mineralensupplement voor als je denkt dat je menu ergens in tekortschiet.
Gebruikersavatar
Door pike
#635610
Lizzy schreef: Wanneer je heel afwisselend voert en je voert afwisselend vleesbotten, vlees, vette vis, orgaanvlees - allemaal van diverse dieren afkomstig - groente en fruit, eitjes, etc. etc., dan heb je in principe helemaal geen supplementen nodig. Behalve misschien wat visolie. Vind ik dan tenminste he.
Waarom is visolie nodig als je al vette vis voert? :-\
Door Lizzy
#635742
pike schreef: Waarom is visolie nodig als je al vette vis voert? :-\
Hoeft niet maar in sommige gevallen kan wat extra visolie nuttig zijn. Honden met huidproblemen (door allergieen) kunnen baadt hebben bij extra visolie. Honden met gewrichtsproblemen : idem dito. Honden die erg verharen: idem dito. Een keer per week wat vette vis hoeft voor deze honden niet genoeg te zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#635823
Lizzy schreef: Hoeft niet maar in sommige gevallen kan wat extra visolie nuttig zijn. Honden met huidproblemen (door allergieen) kunnen baadt hebben bij extra visolie. Honden met gewrichtsproblemen : idem dito. Honden die erg verharen: idem dito. Een keer per week wat vette vis hoeft voor deze honden niet genoeg te zijn.
oh juist, ik vat hem
Door Lizzy
#638093
Tinker schreef: Weet iemand het antwoord op mijn vraag? :-[ :D
Angelique had 'm boven al beantwoord :D
Dat is een prima vitamine/mineralensupplement voor als je denkt dat je menu ergens in tekortschiet.


En ik sluit me bij haar aan. Ik vind het prima spul. Zou het zelf niet geven omdat ik geloof dat 'm honden het niet nodig hebben. Hoewel? Als ik zou denken dat mijn honden iets extra's nodig zouden hebben (tijdelijk, door ziekte ofzo): zou ik voor dit supplement kiezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door