Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Seertje
#638019
Ik vroeg me af wat het kost om twee katten (van een wat groter formaat) te voeren per maand.
Ik las ergens (weet niet meer waar), dat het erg scheelt?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638036
Allereerst welkom hier.

Mijn vraag is dan gelijk waar scheelt het erg mee volgens jou?

Scheelt het in de gezondheid van je kat ?

Het antwoord hierop is ondubbelzinnig;  ja!!!

Scheelt het in de kosten?

Het antwoord hierop ligt aan een aantal factoren namelijk; wat voer je nu?  Wat wil je gaan voeren en hoe ga je het inkopen.

Wat wel een zekere kostenbesparing is , is je dierenartsnota maar dat is niet bewijsbaar omdat je het niet kunt controleren. Maar neem je het feit dat brokken nummer 1 veroorzaker zijn van blaasgruis problemen, nierfalen en suikerziekte bij katten dan denk ik dat  gemiddeld gezien je aardig wat da kosten kunt besparen.
Door Seertje
#638063
Dank je!
Ik ben nog niet in het bezit van poezerds. Ben erg geïnteresseerd in BARF, vandaar dat ik me aan het verdiepen was.
Het was meer uit nieuwsgierigheid eigenlijk dat ik dat vroeg ;) Ik wil graag het beste voor mijn katten straks :) En of het meer zou kosten, dat maakt niet uit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#638074
Seertje schreef: Dank je!
Ik ben nog niet in het bezit van poezerds. Ben erg geïnteresseerd in BARF, vandaar dat ik me aan het verdiepen was.
Het was meer uit nieuwsgierigheid eigenlijk dat ik dat vroeg ;) Ik wil graag het beste voor mijn katten straks :) En of het meer zou kosten, dat maakt niet uit.
Wil je een volwassen kat aanschaffen of een kitten? ras of europees korthaar ?

Goed hoor om je eerst goed te verdiepen voor dat je iets aanschaft :)
Door *Robin*
#638103
sylvia schreef: Wil je een volwassen kat aanschaffen of een kitten? ras of europees korthaar ?

Goed hoor om je eerst goed te verdiepen voor dat je iets aanschaft :)
Hier ben ik het 100% mee eens!!! ;)
Door marjan-
#638138
hoi,

ik betaal ongeveer zo'n 35 euro per maand voor 6 katten die zijn tussen de 3 en 4 kg.
met brokken was ik wat duurder uit. en de katten zijn een stuk mooier en gezonder  :)
Door Seertje
#638173
sylvia schreef: Wil je een volwassen kat aanschaffen of een kitten? ras of europees korthaar ?

Goed hoor om je eerst goed te verdiepen voor dat je iets aanschaft :)
We zouden graag 2 kittens willen. Het kost natuurlijk meer tijd dan een, al opgevoede, volwassen kat. Dat wel. Maar wel erg leuk!
Verder willen wij een raskat. We hebben alleen nog geen idee wat het gaat worden. Daar zijn we ons ook in aan het verdiepen. We hebben beide altijd HTK katten gehad, maar willen nu een raskat. We willen graag naar kattenshows gaan en ook verschillende cattery's bezoeken om zo een goede keuze te maken. Ben ook lid geworden van een kattenforum :)

Marjan, dat is absoluut niet duur zeg!
Door *Robin*
#638232
ik ben voor meer dan 35 euro kwijt per maand voor twee katten 1 in de groei van 18 weken en 1 van 5 kilo van net 1 jaar.
maar ik heb er zelf voor gekozen om hele prooidieren te voeren en als je er dan vanuit gaat dat een kilo muizen al 13 euro is ja dan loopt het hard op zo.... :-\
ik bestel meestal 1 kilo muizen à 13 euro
2 kilo hamsters à 5 euro per kilo
1 kilo woestijnratjes à 5 euro de kilo
en twee kilo kuikens voor 1 euro per kilo

dus reken maar uit wat ik kwijt ben
hier krijgen ze ook nog vleesbot zoals konijn eend en kip bij en één keer in de week orgaanmix (50 gram per kat) met ei
Door marjan-
#638300
ja inderdaad dan ben je wel wat meer kwijt, ik zelf geef geen muizen ed.
soms wel een kuiken.

dus dan is de prijs een stukje goedkoper.
:)
Door Lil
#639328
Muis kost hier niets, loopt voldoende in het veld  ;D ;D ;D
Voor de rest barfen de katten zo ver als het mogelijk is met de hond mee. Kip, konijn, parelhoen, kwartel met bot. Zonder bot ook geit, rund, kalkoen.
En dan natuurlijk verschillende orgaansoorten.
Twee katten van een 3.5 kilo kosten me ongeveer euhh 15 euro per maand schat ik (weet het niet precies, laat het 20 euro zijn, maar meer ook niet).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door