Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#637709
Kan iemand mij uitleggen waarom (o.a. mijn) sommige honden wel gekookte lever eten, maar geen rauwe?

Bij mij wordt echt een moord gedaan voor gekookte lever, maar rauwe.... nee daar moet zelf vuilnisvat Joep niets meer van hebben.
Gebruikersavatar
Door Binno
#637781
Hier hetzelfde... rauw vinden ze het tien keer niks en blijft het liggen. Gekookt vinden ze het een delicatesse, nog voor het in de bakjes ligt staan ze al geinteresseerd de geur op te snuiven. ;D
Door Lizzy
#637788
Tja..... waarom vind ik rauwe aardappel goor, gekookte aardappel lekker, gefrituurd nOg lekkerder en gebakken ook heeeeeeeeel lekker ;D ;D ;D

Ik denk dat veel honden de glibberige, toch wel penetrante geur/smaak. niet lekker vinden. En ik merk hier: rauwe kippenlever: bleeeeeeeeeeee, goor. Maar biologisch rauwe runderlever: mjam, lekker. Dus er zit zelfs nog verschil in het dier-van-afkomst!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#637832
Nou volgens mij is het biologische lever die ik heb gekocht. Het was van een zuiglam. En deze slager heeft bij zijn dochter op de boerderij een schaapskudde waarvan regelmatig een lam geslacht wordt.

De ribbetjes die ik van hem kocht zijn in ieder geval boterzacht. En manlief heeft er wat vlees afgesneden om shoarma van te maken! ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#637854
Pauline schreef:
De ribbetjes die ik van hem kocht zijn in ieder geval boterzacht. En manlief heeft er wat vlees afgesneden om shoarma van te maken! ;)
Barf.....het meest veelzijdige stukje vlees! :D
Door Truus
#637898
Hier doen ze ook een moord voor gekookte lever en rauw laten ze mooi staan ???. Ik denk die geur en dat glibberige, dat staat ze niet aan.
Door 202Spots
#637928
Ach ..en zolang de voedingswaarde van gekookte lever net zo goed is als de rauwe.... dan maakt het niet veel uit hoe het gegeten word! ;)
Door bas rouge
#637937
Mijn honden eten biologische runderlever rauw en vinden dat ook lekker. Lamslever en kippenlever moet ook worden gekookt, maar dan vinden ze het idd. ook lekker terwijl ze daar rauw niets van moeten weten.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#637939
202spots schreef: Ach ..en zolang de voedingswaarde van gekookte lever net zo goed is als de rauwe.... dan maakt het niet veel uit hoe het gegeten word! ;)
Daar moet ik ook altijd aan denken Dory! En ik ben allang blij dat ze het eten en nog lekker vinden ook.

Het is hier echt een wondermiddel. Als Joris iets niet echt lekker vindt en ik doe er ene paar stukjes gekookte lever door, dan eet hij het wel! :D
Door Happy Tail
#637961
hier glibbert een rauwe lever er in een stuk naar binnen. das dus alleen maar slik......
zowel kip, kalfs als lam en geitenlever gaat er hier makkelijk naar binnen

en dan zouden ze met barf meer van hun eten genieten ??? ;D
Door Sella
#639041
Hier gaat alle lever er met liefde rauw in.
Maar gedroogd!!!!!!!! Dan eet hij je vingers er bij op als het mag ;) :D ;D
Laatst gewijzigd door Sella op di 26 sep 2006, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#639256
nou.... Dot laat eigenlijk bijna nooit iets liggen, maar vaak lever wel, en ook biologische lever, waarom ze het af en toe wel rauw eet is mij niet duidelijk, maar als ik het gaar heb gemaakt, nou, dan vreten ze het als of het snoep is. De enige rauwe lever die met enig regelmaat naar binnen gaat, mits ik niet te veel ervan geef is gemalen met kopvlees en hart die ik bij Pauline bij de slager in Haaksberg heb gehaald, daar doe ik dagelijke een klein beetje bij hun eten en dan verdwijnt het meestal naar binnen, hoewel Jazz het ook wel eens laat staan, vreetschuur Dot vreet het wel op. Kelly is gek op lever, vooral kippenlever, rauw, gekookt, gemalen, maak niet uit. Ik geef de gemalen lever wel rauw, maar gewoon stukken lever hoef ik niet eens rauw aan te bieden, dus koken maar ;) dan wordt het met plezier gegeten ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door