Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lina
#637448
Mijn oudste Nizinny, van nu bijna 11 jaar, loopt al een tijdje wat minder goed.
Maar hij kon goed meekomen.
Nu valt het de laatse weken op dat hij meer achter gaat blijven.
Ook gisteravond, toen hij geschoren werd bij de trimsalon (ja als oudje mag je geschoren worden vind ik ;)) viel op dat hij niet lang stil kon staan.
Ik geef hem regelmatig rimadyl.
Ik heb al  verschillende middelen tegen artrose geprobeerd (met glucosamine) maar niks helpt. :-\
Heeft iemand tips?
Door Audrina
#637451
Ik heb hier ook de ervaring dat glucosamine niet zoveel doet voor mijn oudjes met artrose. Wat bij mijn 2 oudjes wel goed werkt, is rhus toxicodendron en/of artifleur (de druppels, niet de extra forte capsules) en spiersupport van groene os. En 1 van mijn oudjes heeft het een tijd lang goed gedaan op een hoge dosering primeval.
Door lina
#637452
Dank je voor de snelle reactie :)
Zijn de middelen die je noemt homeopatisch?
Kan ik het gewoon bij de dierenwinkel halen?
Door Lizzy
#637459
Ik geef glucosamine/chondroitine en groenlipmossel en af en toe was extra visolie. En op dagen dat hij last heeft (want met deze middelen heeft hij vrijwel geen last): geef ik extra duivelsklauw en salisprin. Rhus Tox helpt helaas bij Brutus niet. Maar, wanneer je hond vooral startpijn heeft: zeker de moeite waard om het wel te proberen! (rhus tox is een homeopathisch middel en kun je gewoon bij de apotheek/drogist kopen).

Groenlipmossel koop ik bij De Tuinen (eigen merk) en visolie van de Hema.
Door Lizzy
#637460
Oh en artifleur is van de firma Bloem. Ook te koop bij de drogist. Het bevat glucosamine en volgens mij een kersenextract.
Door Audrina
#637478
Lizzy schreef: Oh en artifleur is van de firma Bloem. Ook te koop bij de drogist. Het bevat glucosamine en volgens mij een kersenextract.
Ligt er aan of je de druppels hebt of de capsules.

In de druppels zit:
Colchicum autmnale D6, Rhus toxicodendron D6, Bryonia alba D6, Arnica montana D6, Chamomilla D4

In de capsules zit:
Glucosamine, droogextracten van kruiden (Vrouwenmantel, Duivelsklauw, Brandnetel, Essenblad, Wilgenbast), cellulose en kersenextract.

Hier hebben ze zowel de artifleur als de rhus alleen bij de kruiderij (soort De Tuinen).
Door Lizzy
#637480
Audrina schreef: Ligt er aan of je de druppels hebt of de capsules.

In de druppels zit:
Colchicum autmnale D6, Rhus toxicodendron D6, Bryonia alba D6, Arnica montana D6, Chamomilla D4

In de capsules zit:
Glucosamine, droogextracten van kruiden (Vrouwenmantel, Duivelsklauw, Brandnetel, Essenblad, Wilgenbast), cellulose en kersenextract.

Hier hebben ze zowel de artifleur als de rhus alleen bij de kruiderij (soort De Tuinen).
Ohhww, OK! En jij geeft dus de druppels, waar de homeopathische verdunningen : Colchicum autmnale D6, Rhus toxicodendron D6, Bryonia alba D6, Arnica montana D6, Chamomilla D4 in zitten! Lijkt me goed spul!
Door Audrina
#637481
lina schreef: Hoe weet ik hoeveel ik moet geven?
Is de dosering anders dan voor mensen? ???
Ik hou met de rhus en de artifleur de dosering voor volwassen mensen aan. Mijn honden zijn herders van ca 30 a 35 kilo.
Door Audrina
#637493
Lizzy schreef: Ohhww, OK! En jij geeft dus de druppels, waar de homeopathische verdunningen : Colchicum autmnale D6, Rhus toxicodendron D6, Bryonia alba D6, Arnica montana D6, Chamomilla D4 in zitten! Lijkt me goed spul!
Jep, klopt.  ;)  Bij mijn oudjes duurde het alleen wel ruim 2 weken voordat ik enigzins verbetering zag. Maar ik gebruik het ook bij mijn jongste teef (ED + artrose) in de periodes dat het minder gaat en bij haar slaat het altijd vrij snel aan (1 a 2 dagen).
Door boskat
#637507
Glucobest schijnt ook heel goed te helpen
Is te verkrijgen bij de carrnibest leverancier of sommige verkooppunten
Ik  verkoop het zelf ook aan iemand met een hond,met artrose
De hond krijgt Rimaldyn en Glucobest,alleen Rimaldyn zonder Glucobest ,doet de hond het minder goed op en alleen Glucobest zonder Rimaldyn ,doet de hond het een stuk beter op
De combinatie Glucobest en Rimaldyn werkt voor deze hond perfect
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door