Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Barrak
#636176
Met mijn hond ben ik al begonnen met kvv en barf en door het lezen van het boek van tannetje koning wil ik de katten, eerder dan gepland, nu ook overzetten. Kvv van prins (speciaal voor katten) en energique (van de hond) eten ze niet. Heb daarbij alles al geprobeerd, koken, rauw, klein pietsie beetje door de whiskas zakjes, zelfs de magnetron niets helpt ze zien het al op afstand dat ze dat niet eten. Werkelijk nog niet eens een hapje van genomen! Duif lusten ze wel (door madam zelfstandig op het balkon gevangen) dus ik wil ze maar volledig laten barfen. Nu ben ik al een paar dagen bezig om ze elke avond iets nieuws te laten proberen, afgewisseld met whiskas verszakjes om ze geinteresseerd te houden. Mythos is al om maar Sagah eet inmiddels gekookte kip en dat was het dan wel zo'n beetje. Heeft iemand tips behalve het aan blijven bieden zoals ik nu doe? Of welk vlees voor katten onweerstaanbaar is? Ik heb nu nog een klein vriesvakje dus het moet voorlopig nog wel makkelijk en in kleine hoeveelheden te krijgen zijn. Ik zag bij de dierenwinkel in de vriezer al wel kleine muisjes liggen. Dat lijkt me ook wel wat maar kan dat al als je ook nog brok geeft? Ivm de combi brok bot?? Het is een heel verhaal geworden, hopelijk niet te lang.
Door *Robin*
#636308
hahaha verhalen kunnen niet lang genoeg zijn, hoe meer info, hoe gepaster het advies toch? :D

ik denk dat je die muisjes best eens kan proberen, sommige kattn houden gewoon niet zo van gemalen vlees en eten liever grote stukken. Roxy van mij is een van die katten terwijl Bailey liever gemalen spul eet.
een hele muis krijg ik er niet in maar gemalen met ei weer wel :-\

je kan bijv. Als je dat zelf wil, hele prooidieren proberen. duiven zijn ook met veren en kop verkrijgbaar bij de kiezebrink. alleen stel ik wel voor je bestelleing met iemand te delen want ze leveren in grote dozen. dus voor een vriesvakje niet zo geslaagd...

krijgen ze ook nog droge brokjes?
die zou ik gelijk laten staan en verder gaan met blik en vers. dat bevat iig genoeg vocht ;)

leuke namen op z'n grieks ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#636320
Ik denk dat je eens moet kijken of je niet aan bibi of carnibest kunt komen het kan best zijn dat ze dat beter de kauwen vinden.
Je kunt ook eens stukjes soepvlees proberen of hart (of beide)
Door Barrak
#636708
Ik heb inmiddels hart (runder) en 2 muisjes gekocht. Morgen de muisjes en dan in het weekend hart proberen. Bibi en carnibest zal ik ook eens gaan zoeken maar is hier in twente denk ik minder bekend. Ik kom wel met enige regelmaat in Scheveningen dus kan dan wel langs kiezebrink. Op dit moment zijn we op zoek naar een eengezinswoning. Dan heb ik meer ruimte en dan komt er een vrieskist voor de beesjes. Ik was eerst ook van plan om tot die tijd te wachten met de katten overzetten maar ik ben toch nu alvast begonnen met ze te laten wennen. We gaven altijd brok met 's avonds blik of verszakje maar door darmklachten en met zeer grote regelmaat overvolle klieren van Sagah werden we door de da geadviseerd alleen nog brok te geven omdat er in blikvoer een bepaald bindmiddel zou kunnen zitten waar ze allergisch op reageert. Dit heeft inderdaad al een heel stuk verbetering gebracht dus ik weet niet of helemaal over op blik en dan barf inbrengen zo prettig voor ze is.
Ik zie nu net dat ik carnibest hier in de buurt makkelijk kan krijgen.
Laatst gewijzigd door Barrak op do 21 sep 2006, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#636839
ik zou me met vers geen zorgen maken over de klieren met vers, vaak zijn de drolletjes compacter kleiner en steviger dus worden de anaalklieren met drukken geleegd, in vers zit ook geen bindmiddel ook in CB dacht ik niet...
in rodi enz. weet ik niet...

laat ze lekker wennen en geef ze elke avond een paar stukjes vlees zoals rund en kip (daar begint bijna iedereen mee ;D) en kuikens, al eens geprobeerd?
meeste katten zijn er weg van!! als ze het vlees zoder morren eten kan je eens bot introduceren zoals kippenekken, is zacht goed te kauwen bot.

succes met wennen!!
Door Barrak
#637198
Het muisje was voor Mythos een succes, hij heeft ze alletwee opgegeten, ook die van Sagah want die moest er niets van weten. Op dit moment is hij op zoek naar de volgende! Waar kun je kuikens kopen? Volgens mij heeft de dierenwinkel die niet te koop.
Door *Robin*
#637218
ik ben bij mij in de buurt via de telefoongids op het internet gaan zoeken naar dierspeciaalzaken en ik heb een aantal nummer gebeld voor ik er eentje had gevbonden die ze verkochten, ze verkochten ook stukjes hart en verse pens maar ze waren best prijzig.
bij de kiezebrink kan je ook kuikens krijgen per 10 kilo voor 10 euro...
das wel een beetje veel. ik betaalde in de dierenwinkel 1.25 per kilo kuikens

geweldig dat hij die muisjes heeft opgegeten!!!!! :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#637225
Barrak schreef: Het muisje was voor Mythos een succes, hij heeft ze alletwee opgegeten, ook die van Sagah want die moest er niets van weten. Op dit moment is hij op zoek naar de volgende! Waar kun je kuikens kopen? Volgens mij heeft de dierenwinkel die niet te koop.
Ik zie dat je in Twente woont en daar weet ik helaas niet waar je aan kuikens kunt komen. Maar kijk eens voor een leverancier in diervoeding en vraag het daar meestal weten die het wel te bestellen. Wat je ook kunt doen is kuikenfarms zoeken
Door Barrak
#649939
Ik heb eindelijk iets gevonden wat ook Sagah rauw eet! Sardientjes! Met erg veel smaak zelfs, de hond heeft ze er zelfs voor weggemept (zo'n schijnbeweging terwijl hij er helemaal niet bij kan maar je kunt maar beter voor de zekerheid je voer verdedigen). Nou vroeg ik me af hoe vaak je vis mag voeren bij katten, is dat anders dan bij honden?
Door *Robin*
#649960
ik zou een maaltijd per week aanhouden. dit is wel genoeg. of je moet het willen mengen dan kan je voor een tijdje wel hele kleine beetjes mengen door kvv of barf...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door