Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daisy75
#636280
Hoe hoog mag die eigenlijk zijn, de eiwit fractie  in kvv....wat is normaal...

Ik heb bijvoorbeeld uitgerekend dat de eiwitfractie in Carnibest 24,7 is en de eiwitfractie in smuldier 28,15.
Zit best een verschil in...kan iemand mij dit uitleggen?
Door Daisy75
#636860
[quote="Andre"]
De eiwitfractie mag maximaal 30% zijn, voor normaal "gebruik" 25 %




mvg

André
[/quote]

dank je wel andre...maar super belangrijk is dit niet denk ik bij kvv en barfen of wel?
Door André
#637054
[quote="KayleighShanden"]
dank je wel andre...maar super belangrijk is dit niet denk ik bij kvv en barfen of wel?
[/quote]

Nou dat denk ik wel,

Als de energie geleverd door eiwitten te laag is dan KAN er sprake zijn dat dit eventueel kan leiden
tot een probleem met spieren en weefsel. ( de bouwstoffen worden dan als energie gebruikt)

Bij een te hoge eiwitfractie worden de nieren overbelast en kunnen allerlei irritatie's ontstaan b.v met betrekking tot de huid e.d

m.v.g

André
Door Daisy75
#637085
[quote="Andre"]
Nou dat denk ik wel,

Als de energie geleverd door eiwitten te laag is dan KAN er sprake zijn dat dit eventueel kan leiden
tot een probleem met spieren en weefsel. ( de bouwstoffen worden dan als energie gebruikt)

Bij een te hoge eiwitfractie worden de nieren overbelast en kunnen allerlei irritatie's ontstaan b.v met betrekking tot de huid e.d

m.v.g

André


[/quote]

Oke dank je wel...dus tussen de 25 en de 30% zit je goed...
Door Lizzy
#637155
[quote="Andre"]
Nou dat denk ik wel,

Als de energie geleverd door eiwitten te laag is dan KAN er sprake zijn dat dit eventueel kan leiden
tot een probleem met spieren en weefsel. ( de bouwstoffen worden dan als energie gebruikt)

Bij een te hoge eiwitfractie worden de nieren overbelast en kunnen allerlei irritatie's ontstaan b.v met betrekking tot de huid e.d

m.v.g

André


[/quote]

Recente onderzoeken tonen aan dat een te hoge eiwitfractie de nieren niet overbelast. Zolang de eiwitten maar afkomstig zijn van de juist bron. Dierlijk. Vlees, vleesbotten, orgaan. Ik zal de bron van deze recente onderzoeken er bij zoeken.

Volgens de 'oudere' beweringen/onderzoeken zou voor een volwassen hond een eiwitfractie van boven de 25% minder goed/gunstig zijn en zit een goede eiwitfractie tussen de 20% en 25%. Voor een pup ligt een ideale eiwitfractie tot maximaal 30%.
Door Daisy75
#637158
[quote="Lizzy"]
Recente onderzoeken tonen aan dat een te hoge eiwitfractie de nieren niet overbelast. Zolang de eiwitten maar afkomstig zijn van de juist bron. Dierlijk. Vlees, vleesbotten, orgaan. Ik zal de bron van deze recente onderzoeken er bij zoeken.

Volgens de 'oudere' beweringen/onderzoeken zou voor een volwassen hond een eiwitfractie van boven de 25% minder goed/gunstig zijn en zit een goede eiwitfractie tussen de 20% en 25%. Voor een pup ligt een ideale eiwitfractie tot maximaal 30%.
[/quote]

ja idd ik had al van je begrepen dat eiwitten eigenlijk de slechte vORm hebben als ze uit brokken komen bijvoorbeeld, maar die uit vers vlees niet schadelijk zijn...eigenlijk best logisch toch?
Door Lizzy
#637165
Ik zal naturapet even een mail sturen want niet al te vaag staat bij mij dat zij het artikel over de onderzoeken hadden geschreven. Zij zijn ook met een brok/blikvoer op de markt gekomen met een eiwitfractie van ergens 40%, dus volgens mij waren echt zij het echt, van dat artikel! Wordt vervolgt.
Door Daisy75
#637167
[quote="Lizzy"]
Ik zal naturapet even een mail sturen want niet al te vaag staat bij mij dat zij het artikel over de onderzoeken hadden geschreven. Zij zijn ook met een brok/blikvoer op de markt gekomen met een eiwitfractie van ergens 40%, dus volgens mij waren echt zij het echt, van dat artikel! Wordt vervolgt.
[/quote]

thanks... ;)
Door André
#637178
[quote="Lizzy"]
Recente onderzoeken tonen aan dat een te hoge eiwitfractie de nieren niet overbelast. Zolang de eiwitten maar afkomstig zijn van de juist bron. Dierlijk. Vlees, vleesbotten, orgaan. Ik zal de bron van deze recente onderzoeken er bij zoeken.

Volgens de 'oudere' beweringen/onderzoeken zou voor een volwassen hond een eiwitfractie van boven de 25% minder goed/gunstig zijn en zit een goede eiwitfractie tussen de 20% en 25%. Voor een pup ligt een ideale eiwitfractie tot maximaal 30%.
[/quote]

Ja oke, dat is Logisch, we praten hier toch over KVV of barf.

Als we dan nog specifieker gaan praten kunnen we zeggen dat voor voor volwassen honden
inderdaad tussen de 20 en 25 % , waarbij we de vergelijking kunnen maken met een prooidier die een eiwitfractie heeft van om en na bij de 20%

Bij jonge honden kan een te hoog eitwitfractie wel degelijk gevolgen hebben , omdat de nieren nog niet op volle toeren werken, en daardoor overbelasting kan ontstaan.


Ik denk persoonlijk dat het struikelblok niet het aantal % is MAAR eerder de verteerbaarheid van
het eiwit, de zogenoemde biologisch waarde.
Hierbij ging ik uit van KVV en-of BARF waar de vraag van KayleighShanden eigenlijk overging.

De verteerbaarheid van de voeding(eiwitten) is bij een biologische voeding vele malen beter als die van een kunstmatige voeding.

M.v.g

André 
Door André
#637179
Overigens, zit ik met mijn wedstrijdhonden in het seizoen in de sneeuw  hoger als 30%

M.v.g

André
Door André
#637182
Als recentelijk onderzoek dat heeft uitgewezen voor natuurlijk voeding hoe zit dat dan met Kunstmatige voeding ;)

Waarom zou je een niet werkende hond meer als 30% geven, ondanks dat dit een voeding op natuurlijk basis is en daardoor niet schadelijk.
Laatst gewijzigd door André op vr 22 sep 2006, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#637184
[quote="Andre"]
Overigens, zit ik met mijn wedstrijdhonden in het seizoen in de sneeuw ook hoger als 30%

M.v.g

André
[/quote]

Hee André, even helemaal ontzettend waaaanzinnig offtopic: voer jij je honden nou helemaal vers of tijdens de wedstrijden ook brokken?

Overigens is Naturapet een brokfabrikant, dus hartstikke onnatuurlijk. Maar, ik geloof dat ze oprecht hun best doen niet de grootste tinnuf in hun brokken te stoppen..... Blijft het nog steeds drie-keer-niks. En ik irriteer me dat ze brokken verkopen onder het mom van "als je niet vers kunt voeren, is dit een lekker alternatief". Rot op, denk ik dan. Gekookte smurrie is nooit een alternatief.
Door André
#637187
[quote="Lizzy"]
Hee André, even helemaal ontzettend waaaanzinnig offtopic: voer jij je honden nou helemaal vers of tijdens de wedstrijden ook brokken?

Overigens is Naturapet een brokfabrikant, dus hartstikke onnatuurlijk. Maar, ik geloof dat ze oprecht hun best doen niet de grootste tinnuf in hun brokken te stoppen..... Blijft het nog steeds drie-keer-niks. En ik irriteer me dat ze brokken verkopen onder het mom van "als je niet vers kunt voeren, is dit een lekker alternatief". Rot op, denk ik dan. Gekookte smurrie is nooit een alternatief.
[/quote]

Lizzy volledig vers voeren tijdens een wedstrijd ( in de sneeuw) is niet mogelijk.

Als reden is er
- Ik blijf ongeveer 6 a 7 weken in de sneeuw.
- De tempraturen zijn in de meeste gevallen -10 -20 graden celcius. ( meer voeding)
- Ik heb tussen de 10 en 20 honden in training
- Een hond van 18 kilo gebruikt onder deze omstandigheden van kou en stress en training
meer als 3 kilo vlees, en dan nog maar te zwijgen over de reuen.

Helaas is enkel vlees voeren mij in het verleden slecht vergaan, simpelweg een logistiek probleem en de honden werden te mager, te veel kwantiteit te weinig calorieën

Helaas >:(


Wat het verhaal van Naturapet, zo zijn er meerdere, deze fabrikanten merken natuurlijk ook dat er binnen de wereld van hondenbezitters er enige bewustwordeing plaats vind.
En trachten op deze manier toch enigzins op de emotie van de consument te spelen.
Tevens zijn er een aantal fabrikanten die hun betoog m.b.t de houdbaarheidsmiddelen , nu zo op de consument projecteren dat we blij moeten zijn als hondenbezitter dat er natuurlijke middelen worden gebruikt i.p.v chemische.



Trouwens een mooie    é
Laatst gewijzigd door André op vr 22 sep 2006, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#637190
Ja, mooi he, die é! Ik dacht wel dat je er blij mee zou zijn ;D!

Jammer he, dat het gewoon niet mogelijk is om vers te voeren.... Maar goed, ja, ik snap het dus wel. Voer je dan wel deels vlees? Of alleen brokken? Heb je een brok gevonden die dan een beetje aan je eisen voldoen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door