Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#546780
Jonas is nooit een soepele loper geweest. Misschien door aanleg of door zijn o-benige achterpootjes?
Maar ongeveer een half jaar geleden kreeg hij moeite met opstaan als hij had geslapen na een lange wandeling van een paar uur. Na even lopen ging het weer goed
Sinds kort krijgt hij al last aan het einde van die wandeling en loopt hij het er niet zo makkelijk meer uit.

Ik heb een tijdje glucosamine gegeven, maar dat leek niet te helpen. Misschien te weinig gegeven of niet lang genoeg?

Is dit nog iets om zelf wat aan te doen, bijvoorbeeld Glucobest geven? Of kan ik hem beter door de da binnenste-buiten laten keren?
Door Lizzy
#546793
Mmm, dat is wel jong. Ik liet hem toch nakijken door een DA en desnoods orthopeed. Het zou artrose kunnen zijn. Begin/startpijn is wel een symptoom van artrose... Maar dat moeilijker wandelen, aan het eind van de wandeling... Nou, al met al: dat liet ik toch even nakijken (zou bijv. ook spondylose kunnen zijn).

Tegelijkertijd zou ik zelf toch glucosamine geven. Ik geef of Glucobest of die van de Groene Os en dat bevalt mij prima. Daarnaast geef ik zelf ook groenlipmossel en visolie aan Brutus.
Door Cathelijn
#629306
okee, Jonas heeft dus hoogstwaarschijnlijk artrose. Uitgebreid bevoelt door de da, maar geen foto's gemaakt.
Nou kreeg hij al een tijdje glucobest, maar dat helpt niet helemaal voldoende. Hij blijft toch wat te veel achter bij het wandelen. De da heeft me net Rimadyl in de maag gesplitst, maar daar wil ik nog niet aan beginnen :-\
Ik heb nl nog niet het idee dat hij echt vreselijk pijn heeft. De Royal canin mobility brokken heb ik zo beleefd mogelijk afgeslagen :-X

Dus ik heb nu de glucobest (bijna op). En wat nu?
Groenlipmossel? Doet dat echt wat?
Duivelsklauw?

Ik moet toch een cursusje weerbaarheid bij de dierenarts gaan volgen :-[
"zal ik ook even zijn nagels knippen?" Was wel nodig dus okee: hoppa 8 euro armer....
Laatst gewijzigd door Cathelijn op vr 08 sep 2006, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#629376
Hahaha, volgens mij zitten er hier een paar mensen die die cursus wel kunnen geven ;D ;D

Ik heb zelf goede ervaring met Glucobest, in combinatie met visolie en groenlipmossel. Als het echt erg is (na lange wandelingen) geef ik ook duivelsklauw en salisprin (als pijnstiller).
Door Erna
#629395
Cathelijn schreef:
Ik moet toch een cursusje weerbaarheid bij de dierenarts gaan volgen :-[
"zal ik ook even zijn nagels knippen?" Was wel nodig dus okee: hoppa 8 euro armer....
Ik heb nog wel een gaatje over op de woensdag. Hihihihihihihi

Sterkte met de langeoren man. Glucosamine heeft toen ook goed geholpen bij de oude Rapsody. Inmiddels doet ze het weer zonder en dat gaat ook goed.
Door Cathelijn
#629486
Ik doe het anders altijd zelf, die nagels. Nou ja samen met mijn broer (die is sterker). Snuitje om, Jonas in de lucht en knippen  ;)

Glucobest krijgt hij al maar dat vind ik niet zo duidelijk werken, dus dan ga ik de groenlipmossel erbij geven en visolie en even kijken wat dat doet. Ik laat de Rimadyl nog maar even dicht.

Hij was al een paar kilo zwaarder doordat hij minder hard loopt :-[ Stom dat je dat niet zo snel in de gaten hebt.
Even een beetje op dieet dus ::)
Door Cathelijn
#636941
de Glucobest is op en heeft voor Jonas niet gewerkt.
Ik ben nu begonnen met Primeval. Daarnaast heb ik net gisteren groenlipmossel binnen gehad.
Op dit moment krijgt Jonas alleen Primeval sinds een week. Het is nog niet echt te merken of het werkt, maar ik ben ook nog maar net bezig.
Wat is nu wijsheid? Meteen ook de groenlipmossel erbij of eerst wachten tot ik evt. resultaat zie van de Primeval (waar mijn voorkeur naar uitgaat)?
Jonas is nog aardig vrolijk, dus hij houdt het nog wel even vol zo ;)
Door Lizzy
#636950
Ja, lastig... Weet je wat het punt is? Bij Brutus bijvoorbeeld merk ik dat de diverse producten elkaar goed aanvullen. Zo reageert hij basically goed op glucobest. Maar, bij tijd en wijlen geef ik er toch groenlipmossel bij (die heb ik bij de Tuinen gekocht trouwens - best duur, dat wel). En als hij teveel belast is, dan geef ik hem er zelfs duivelsklauw bij.

Maar goed, je zou een maandje alleen primeval kunnen geven. Als het niet werkt: kun je daar mee stoppen. Of eerst nog in combinatie proberen met groenlipmossel. Of eerst daarna een maand groenlipmossel en desnoods daarna nog een maand beide.
Door Cathelijn
#636956
okee blijven proberen dus...

Dan ga ik nu door met alleen Primeval nog een aantal weken, geef daarna groenlipmossel erbij als het niet voldoende doet. En als dat werkt ga ik de Primeval even stoppen zodat ik weet wat er nu eigenlijk werkt.
Door Urs
#636961
Cathelijn, heb je ook al eens de  glucosamine complex van de groene os geprobeerd? En dan in combinatie met een olie?
Naar wat ik weet van de mensen die het gebruiken voor de hond en voor zichzelf dat ze daar goede resultaten mee hebben.
Door Cathelijn
#636965
nee dat heb ik nog niet geprobeerd.
Over welke olie heb je het dan?

Als ook de primeval niet werkt, zal ik dat ook nog eens proberen voor Jonas.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door