Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door koppelaardelft
#636794
Wij zouden reus graag overwillen wennen op barf. Hij krijgt nu dieetbrokken en vers vlees met groenten. Wie kan voor ons bekijken wat voor reus een goede maaltijd is. Hij is 1 jaar en 37 kilo. Hij moet wel afvallen want hij is aan de zware kant. Alvast bedankt.
Door Lizzy
#636917
Hallo Koppelaardelft, het is niet vervelend of onaardig bedoelt hoor, maar het hele idee achter zelf samenstellen is dat jij zelf kunt bekijken wat een goede maaltijd is voor Reus.

Het zelf samenstellen van voeding voor de hond is helemaal niet moeilijk, maar er zijn gewoon basisregels waar je menu aan moet voldoen. En die moet je zelf begrijpen.

Om het de mensen makkelijk te maken, heb ik een topic gemaakt "BARF voor beginners". En dat staat hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html.

Hier staat beschreven hoe je hond moet overwennen aan vleesbotten, welke vleesbotten je wel en niet moet voeren. Ook staat hier beschreven welke percentages je zou kunnen voeren. Er zijn namelijk meerdere methodes, waarbij de percentages van bijv. de hoeveelheid vleesbotten en groente verschilt. Zelf voer ik ongeveer 50% vleesbotten, 15% orgaanvlees, 15% groentemix, 20% spiervlees (of soms 15% spiervlees en 5% tafelrestjes en diversen zoals een rauw eitje, beetje zuivel, etc).

Hier staat ook beschreven welke hoeveelheden je aan je hond moet voeren.

Je hebt na het lezen hiervan vast nog wel allerlei vragen: dat geeft niks! Je kunt je vragen hier stellen! 

Overigens ben ik wel benieuwd waarom Reus dieetbrokken krijgt en waarvoor hij ze krijgt. Om af te vallen? Om reden van een ziekte? Ik denk dat dit essentieel is om te weten, want mogelijk dat je zijn dieet moet aanpassen.

Barfplaats wordt gesponsord door