Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#636889
Vanaf dat ik de honden rauw geef (nu precies 5 weken :)) valt het me bij Kay op dat als ze heeft gepoept (maakt niet uit wat ze heeft gehad) ze zich vaak weer omdraait, er aan ruikt en het op wil eten.
Is dit normaal? Of zou ze iets missen in het zelf samengestelde?
Of moet ik meer richting gedrag denken?
#636904
er is wel eens een pol geweest over poep eten, precies waarom honden dat doen is niet echt duidelijk. Jazz heeft als pup haar eigen poep gegeten, volgens mij was het omdat zij toen nog puppy melk kreeg, en dat wordt onder andere uit soya bonen gemaakt, de geur van soya was duidelijk in de ontlasting te ruiken, het kan een hardnekkige gewoonte worden, en het beste kan je er voor zorgen dat ze er gewoon niet bij kan, dus meteen opruimen, dat heeft bij Jazz geholpen, ze doet het helemaal niet meer.
Honden die brokken eten doen het, honden die vers eten doen het, in mijn eigen opinie is het veel erger als jou hond de hondenpoep van andere honden gaat eten, maar ik geef toe, beide is gewoon walgelijk.....yuk, getsie, bah :(
#636911
Nee, op zich is het eten van eigen ontlasting, op rauw, niet normaal. Het is zeker geen verschijnsel dat 'bij het rauw voeren' past. Het kan met gedrag te maken hebben, maar ook dat vind ik weer geen wet van meden en perzen. Soms is het echt onduidelijk, waarom ze het doen (er is overigens wel een homeopathisch middel dat hierbij past). Overigens lopen honden niet echt zo snel tekorten op. Zeker niet in 5 weken. Maar het kan nooit kwaad om een kritische blik op je menu te werpen. Gewoon voor de zekerheid. En ik wil best met je meekijken, als je dat prettig vindt.
#636973
Poep eten kan overigens wel duiden op iets in de voeding. Maar, het kan ook duiden op stofwisselingsstoornissen, wormbesmetting en ook voedingstekorten. Maar nogmaals, dat laatste lijkt me bij een goed samengesteld menu echt niet aan de orde. En al zeker niet in zo'n korte tijd.

Wat wel kan is dat je bijv. iets juist wel of niet geeft waar je hond op reageert om bijv. de zuur/basisch-verhouding van het lichaam te verbeteren. Maar, bij mijn weten gaan ze dan juist poep van andere honden eten en niet van zichzelf... Toch houd ik zoiets niet voor onmogelijk, dus in dat opzicht kun je misschien toch een blik op je menu werpen! Niet vanwege tekorten maar wel om te kijken of je dingen meer of minder kunt gaan geven om te kijken of dat helpt.

En wormen? Zou ze wormen kunnen hebben? Misschien kun je voor de zekerheid een mestonderzoek laten uitvoeren.

Het kan ook in gedrag zitten. Jaloezie, aandacht trekken en speelsheid kunnen een rol spelen. Maar, op zich is het wel vreemd dat ze ermee begonnen lijkt te zijn sinds ze vers eet.... Toch?
#637018
tja wormen.....ik ontworm geregeld( zonder mestonderzoek, want daar ben ik pas achter gekomen sinds ik op barfplaats zit!)
Ik heb een menu van afgelopen week precies opgeschreven, omdat ik wil weten wat ze nou precies binnen krijgen. Volgens mij zit ik wel goed maar goed je bent een beginner of niet!
Als ik de week rond heb zal ik het hier plaatsen. Alvast bedankt
#637739
Ik BARF de honden nu sinds 7 maanden en de 1e 6 weken hebben mijn honden erg last gehad van ontgiften. Grace is toen een keer zo ziek geweest dat ik het echt niet meer zag zitten. Alles kwam eruit van voor en achter een dag of 4 is ze echt heel ziek geweest. Toen ze weer ging opknappen wilde ze uiteraard weer eten. Ze heeft toen 8 dagen meerdere drollen per wandeling naar binnen gewerkt. Echt vreselijk. Aangezien ik op mijn gevoel afging en ervanuit ging dat het met het ziek zijn te maken had (ze was mega veel afgevallen en heel erg mager) heb ik haar nooit echt gestraft maar haar er wel van af proberen te houden. Na een kleine 14 dagen was het echt helemaal over. Gelukkig. Ik moet er wel bijzeggen dat mijn honden nooit, maar dan ook nooit hondenstront eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door