Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#636815
Binke heeft sinds kort vreselijke jeuk overal. Ik dacht dat hij misschien last van vlooien had, dus heb ik 'm Frontline gegeven, maar het helpt niet. Ik krijg er zelf ook spontaan jeuk van. Hij heeft ook weer last van zijn oren, die hij kapot krabt. Ik weet dat als ik naar de dierenarts ga, ik weer precies hetzelfde krijg als altijd, een zalfje voor de oren en prednison. Eigenlijk heb ik daar niet zo veel zin in, het zalfje helpt vaak maar tijdelijk. Weten jullie iets anders wat ik kan proberen? Vanavond heb ik wat tarwekiemolie door de kip gedaan en knoflook, ook een paar tabletten biergist die ik nog had staan, geen idee of het helpt, ben een beetje ten einde raad :(
#636817
Zou ik allbei niet doen, tarwekiemolie en biergist. Allebei niet echt goed voor de huid. Tarwekiemolie kan een allergische reactie geven en gist versterkt vaak de jeuk.
Als iets dan visolie.
Door Kynida
#636943
Niet dat ik weet. Heeft met succes alles gebarfd wat maar los en vast zit. Dit is wel heel plotseling gekomen. Die oren daar heeft hij wel vaker last van, alleen dat spul wat ik er voor krijg daar heb ik het wel een beetje mee gehad. Krijg er toch het gevoel bij dat het symptoom bestrijding is. Als het al iets is wat met eten te maken heeft dan zijn het de koekjes die ik van mijn schoonzus gekregen heb. Het zijn beloningskoekjes, ik heb iedereen in huis al gezegd dat hij die niet meer mag hebben. Persoonlijk heb ik er niet zo veel mee, soms is het wel handig om in de kong te stoppen, ik geef ze niet veel en om ze nou te weigeren als ik ze cadeau krijg, ben niet zo heel strikt daarin. Is het een goed idee om groene leem te kopen om de boel schoon te maken van binnen? Ik heb 'm vanmorgen wel een vitamine c tabletje gegeven om een beetje ondersteuning te geven bij de ontstoken oren en helaas ook prednison, alleen tijdelijk zodat het niet zo jeukt en hij de boel niet kapot krabt. Kan ik ook bepaalde kruiden geven en zoja welke zouden helpen?
Door Lizzy
#636948
Heb je nu uit jezelf prednison gegeven? Dit is eerlijk gezegd nou net het middel waar ik direct aan denk, als ik denk aan jeuk aan de oren.... Heeft hij ontstoken oren? Zijn de oren vies, rood, warm?

Je kunt best een groene leem kuur geven, ter reiniging. En bijv. brandnetel, ook ter reiniging. Maar als dit een steeds terugkerend probleem is, is het misschien ook een idee om eens naar een holistisch dierenarts te gaan.

Overigens vind ik het ook te overdenken waard wat je nou met je DA aan moet. Als prednison het enige is dat hij kan verzinnen, bij jeuk, wordt het misschien eens tijd voor een andere DA.
Door Kynida
#636991
Lizzy schreef: Heb je nu uit jezelf prednison gegeven? Dit is eerlijk gezegd nou net het middel waar ik direct aan denk, als ik denk aan jeuk aan de oren.... Heeft hij ontstoken oren? Zijn de oren vies, rood, warm?

Je kunt best een groene leem kuur geven, ter reiniging. En bijv. brandnetel, ook ter reiniging. Maar als dit een steeds terugkerend probleem is, is het misschien ook een idee om eens naar een holistisch dierenarts te gaan.
Ja, ik voor noodgevallen altijd wat prednison in huis, zodat hij niet steeds weer de boel open krabt, terwijl wondjes helen. Voor de oren krijgt altijd een zalfje, dat helpt wel al is dat tijdelijk. Zijn oren zijn inderdaad rood, vies (moet ze elke dag schoonmaken om krabben te beperken). En inderdaad, wat nu verder... Sinds ik barf met hem zijn de bezoeken aan de dierenarts wel sterk verminderd, vroeger zat ik er zeker elke twee maanden. Wat mij ook het idee gaf dat het probleem niet echt verholpen was. Mij is verteld dat omdat Binke een allergieprobleem heeft (voedselallergie, nou ja brokkenallergie zeg maar) hij gewoon erg gevoelig is voor dit soort problemen. Het is inderdaad niet erg bevredigend, ik zoek toch altijd naar een oplossing. Waar kan ik een goede holistische arts vinden in de buurt van Emmen?
Overigens vind ik het ook te overdenken waard wat je nou met je DA aan moet. Als prednison het enige is dat hij kan verzinnen, bij jeuk, wordt het misschien eens tijd voor een andere DA.

 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door