Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CCSTAF
#636414
Sam is voor veel eten allergisch.

ik wil met hem gaan trainen, maar heb op dit moment geen beloning die hij kan hebben.

nu had ik een idee.

hij krijgt nu carnibest eend/rijst en dat gaat goed.

de enige vaste deken in dat voer zijn eendenlevertjes (denk ik) 

is het een idee om die te bakken of drogen zodat ze hard worden, die dan is stukkies te snijden en ze zo te gebruiken als koekje wat in je tasje kan zonder smurrie?

ik snap dat bakken/drogen niet bevorderlijk is voor de kwaliteit, maar dan kan ik hem in ieder geval ergens mee belonen want een speeltje wordt ie te gek van en ben ik zijn aandacht kwijt.

mijn vraag is dus eigenlijk of de samenstelling van de levertjes hetzelfde blijft als ik ze bak of kook of droog zodat hij er niet ineens wel allergisch voor kan worden.



en misschien hebben jullie nog andere tips om hem koekjes te kunnen geven zonder jeuk
Door Lizzy
#636416
Ik denk dat de stukjes in het voer wel errrrg klein zijn, als beloning-kje. Misschien is het handiger om een stuk eend-filet te kopen, dat in blokjes te snijden en te drogen. Overigens: ik geef ook gedroogd vlees als beloning (alleen dan allerlei soorten). De voedingswaarde gaat natuurlijk wel wat achteruit, maar van alle beloning-kjes is gedroogd vlees toch de beste die ik kan bedenken....

Geef je nu 6 a 9 weken een eliminatie dieet om erachter te komen waar Sam allergisch voor is?
Door CCSTAF
#636430
dat eliminatiedieet heeft hij al 5 weken gehad met geit/rijst. dat konden we niet meer krijgen en zaitten nu op de carnibest eend/rijst en van daaruit willen we langzaam gaan kijken of hij andere varianten aankan. ik heb om te proberen ook 2 kilo kip/rijst en 2 kilo lam/rijst in de vriezer liggen.

gewoon een stuk eendenvlees kopen is natuurlijk ook een optie ja..

die levertjes zou ik makkelijk in 6 stukjes kunnen snijden, dus 6 koekjes per levertje krijg je dan. (ik roep wel lever, maar daar lkijkt het op. kan best iets anders zijn)

ennuhh.. hoe gaat dat drogen? ik hoorde weleens heeeeeel lang op 60 graden in de oven ofzo toch?
Door Twiz
#636854
Volgens mij zijn het stukjes eendehart wat in de eend versie zit.
Ik heb ze tijdens het eliminatidieet voor Twizzle er ook vaak uit gepulkt.

Lizzy, ze zijn niet zo heel klein hoor, als ik ze had gedroogd/gebakken kon ik ze nog kleiner snijden om als beloning te geven.

Er zit op één kilo ongeveer een klein onsje hartjes.
In het wildseizoen kocht ik gewoon een stukje eendeborst filét en dat ging ook prima.
Door Lizzy
#636967
[quote="Twiz"]
Volgens mij zijn het stukjes eendehart wat in de eend versie zit.
Ik heb ze tijdens het eliminatidieet voor Twizzle er ook vaak uit gepulkt.

Lizzy, ze zijn niet zo heel klein hoor, als ik ze had gedroogd/gebakken kon ik ze nog kleiner snijden om als beloning te geven.

Er zit op één kilo ongeveer een klein onsje hartjes.
In het wildseizoen kocht ik gewoon een stukje eendeborst filét en dat ging ook prima.
[/quote]

OK, nou in dat geval lijkt me dat zeer bruikbaar om te drogen voor de beloningkjes!
#637059
[quote="CCSTAF"]
ok dan is dat geregeld. vraag 2:

hoe gaat dat drogen? 8)
[/quote]

In de droger  8)

Nee, niet de wasdroger maar de speciale voedseldroger. Tieneke verkoopt ze.
En heb je die niet: in de oven. Op de laagste stand met de deur op een kier en dan afhankelijk van hoe droog je de boel wilt hebben 5 tot 10 uur. Het beste gaat het in een heteluchtoven op 50 graden, duurt heel lang maar wordt wel mooi droog.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door