Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daisy75
#636250
Oke... we willen natuurlijk allemaal het beste voor ons hond...en dan ga je al gauw uit dat het duurste het beste is(is mens eigen he)...maar is dat wel zo? In mijn ogen hoeft dit niet zo te zijn.
Ik zit heel erg bezig daarmee de laatste tijd ben aan het uitzoeken en rommelen en lezen en informeren..
Met brokken bijvoorbeeld, mensen denken royal canin...eukenuba..hills....maaarrrrr die ervaring heb ik allang gehad dat dat echt niet het beste is...ik ben toen over gegaan op natuurlijke brokken die 3 keer zo goedkoop waren en waar mijn honden het veel beter op deden...
Goed nu ben ik al zo'n 2 jaar over op vers en dit is in mijn ogen honderden keren beter dan welke brok dan ook.
Alleen ook bij vers heb je die vraag...wat is het beste voor mijn hond.
Ik ben ervan overtuigd dat Barfen het allerbeste is, als je goed samenstelt...
Maar helaas heb ik een hond die dat echt vreselijk vind en daardoor dus echt niet of heel slecht eet.
Dus is het natuurlijk weer niet het beste in zijn geval, toch? iK  heb het lang genoeg geproberd maar liep uit op ellende en een magere hond.
Zo zie je het beste is ook nog per hond verschillend....
Nu heb ik ook nog eens een hond die erg gevoelig is voor blaasgruis, maar geloof niet dat dit door welke vorm van vers voeren komt....maar doordat hij de brokken jatte , elke dag weer, van de kat...foute boel natuurlijk!

Maar goed het beste....daar zijn we wel uit, barfen...maar na barfen komt dan kvv...ja denk je leuk KVV da's leuk dat ga ik voeren!!
En dan komt de ellende pas...want wat voor merk ga je geven.....
Ik ben gaan proberen, Enerqique, Duck, AHV en Bibi...en uiteindelijk Carnibest.
Carnibest bevalt me uitstekend, maar vind het vreselijk duur....en wees eerlijk...je voert dan elke dag...dag in dag uit hetzelfde...ja toch?
Ook dat lijkt mij een groot probleem...hetzelfde dag in dag uit lijkt mij ook niet optimaal...beter is wisselen tussen verschillende soorten, aanvullen met visje, botje, eitje, zuiveltje, groente en fruitje....we kennen dat wel.
Energique vind ik beetje kartonnig, net als Duck, Ahv vind ik gewoon nix en moeten er erg veel van hebben, Bibi vind ik goed maar vind ik vreselijk rot verpakt...tja kom je weer uit op Carnibest...maar er is toch wel meer dan altijd Carnibest.
Dus vandaar ging ik vragen hier wat jullie ervaring is/was met smuldier (eens een goedkopere versie van kvv)...dit is dan wel heel goedkoop, en dat schrikt je dan nogal af, want was goedkoop niet slecht???

Nou naar mening hoeft dat zeker niet zo te zijn...
Maar dan wil ik gaan beginnen met 50%carnibest en 50% smuldier per week(verschillende vormen smuldier)...is dat wat, dan wissel je al af...maar geef je dan het beste?
Zal ik dan smuldier lekker aanvullen met kippenekkies, kopvlees, kippenpootjes, lekkere botjes/ribbetjes, visje, penslapje,eitje, groente en fruitje, zuiveltje...rundvlees uit de aanbieding bij de slager vandaan en noem maar op....? (In ieder geval niet de grote onderdelen want dat eet shanden niet.)
Ja dat lijkt me wel wat...ben ik dan het beste aan het voeren aan mijn hond....ik denk dat ik voor mijn gevoel dan aardig op weg ben....er zal altijd beter zijn en nogmaals dat is denk ik fulltime barfen, maar als je het per hond bekijkt dan is in mijn geval de combi van kvv (welk merk dan ook) met deels barf het beste...

Ik wilde dit gewoon even kwijt vond het leuk te schrijven hoe ik op dit moment loop te ratelen in mijn hoofd...zijn jullie nou ook zo dagelijks bezig met dit soort dingen of ben ik zo'n slaplulapparaatje  ;)...
Ik hoor het graag, leuk!

Ik denk dat als je ziet dat je hond het goed doet en je bent er zelf tevreden mee dat je dan kan zeggen...ik doe het beste voor MIJN hond, toch!?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#636277
Ik ben er niet dagelijks mee bezig, dus dat maakt jou automatisch een slaplulautomaatje ;D ;D ;D

Nee, maar goed. Het mooiste is natuurlijk altijd als je een balans weet te vinden tussen wat goed is voor de hond wat hij graag eet, dat hij het ook goed doet en dat het dan voor je zelf ook geen bijkans onmogelijke opgave is. Als je die balans gevonden hebt kun je zeggen dat je het beste doet wat in je macht ligt. Ik ben hierin wat streberiger en vind dat het altijd beter kan. Maar goed ook, anders had ik nu waarschijnlijk nog steeds brok en vers gevoerd, want mijn honden hadden daar niet echt problemen mee, dacht ik, nu weet ik ondertussen wel beter.
Nou, misschien toch zelf ook een klein slaplulautomaatje ;D ;D
Door Daisy75
#636282
[quote="Angelique"]
Ik ben er niet dagelijks mee bezig, dus dat maakt jou automatisch een slaplulautomaatje ;D ;D ;D

Nee, maar goed. Het mooiste is natuurlijk altijd als je een balans weet te vinden tussen wat goed is voor de hond wat hij graag eet, dat hij het ook goed doet en dat het dan voor je zelf ook geen bijkans onmogelijke opgave is. Als je die balans gevonden hebt kun je zeggen dat je het beste doet wat in je macht ligt. Ik ben hierin wat streberiger en vind dat het altijd beter kan. Maar goed ook, anders had ik nu waarschijnlijk nog steeds brok en vers gevoerd, want mijn honden hadden daar niet echt problemen mee, dacht ik, nu weet ik ondertussen wel beter.
Nou, misschien toch zelf ook een klein slaplulautomaatje ;D ;D
[/quote]

Zo ben ik dus ook, het kan altijd beter....nu voer ik een tijdje Carnibest maar ben er niet van overtuigd dat het voeren van alleen carnibest het beste is...en waarom zou carnibest het beste zijn uberhaupt?...dat is dus wat ik aan het uitzoeken ben, en al die soorten kvv geprobeerd heb en aan het proberen ben...haha maar moet wel een keer stoppen ben ik bang hihih
Door roefus
#636285
[quote="KayleighShanden"]
Zo ben ik dus ook, het kan altijd beter....nu voer ik een tijdje Carnibest maar ben er niet van overtuigd dat het voeren van alleen carnibest het beste is...en waarom zou carnibest het beste zijn uberhaupt?...dat is dus wat ik aan het uitzoeken ben, en al die soorten kvv geprobeerd heb en aan het proberen ben...haha maar moet wel een keer stoppen ben ik bang hihih
[/quote]

whahaha..denk dat ikzelf ook wel geregeld een slaplulautomaatje ben  ;D
Denk trouwens dat je bij kvv altijd een beetje dat gevoel houdt, doodgewoon omdat je toch niet precies weet wat erin zit.
En inderdaad: is het duurste het beste?
Pffff...dan zou Smulidier slimmer zijn als ze de prijs wat ophoogden  ;D
Maar och, als je de kvv wat afwisselt en je stopt er al die dingetjes bij (die je opnoemt, inclusief groentetjes, visjes, fruitjes..haha), dan zal het best goed zijn.

whaha..ik stel je gerust  :D
Door roefus
#636287
[quote="roefus"]
whahaha..denk dat ikzelf ook wel geregeld een slaplulautomaatje ben  ;D
Denk trouwens dat je bij kvv altijd een beetje dat gevoel houdt, doodgewoon omdat je toch niet precies weet wat erin zit.
En inderdaad: is het duurste het beste?
Pffff...dan zou Smulidier slimmer zijn als ze de prijs wat ophoogden  ;D
Maar och, als je de kvv wat afwisselt en je stopt er al die dingetjes bij (die je opnoemt, inclusief groentetjes, visjes, fruitjes..haha), dan zal het best goed zijn.

whaha..ik stel je gerust  :D
[/quote]


als je groentetjes en fruitjes maar geen prutjes zijn, maar mixjes.... 8) ::) :D
Door Daisy75
#636288
[quote="roefus"]
whahaha..denk dat ikzelf ook wel geregeld een slaplulautomaatje ben  ;D
Denk trouwens dat je bij kvv altijd een beetje dat gevoel houdt, doodgewoon omdat je toch niet precies weet wat erin zit.
En inderdaad: is het duurste het beste?
Pffff...dan zou Smulidier slimmer zijn als ze de prijs wat ophoogden  ;D
Maar och, als je de kvv wat afwisselt en je stopt er al die dingetjes bij (die je opnoemt, inclusief groentetejs, visjes, fruitjes..haha), dan zal het best goed zijn.

whaha..ik stel je gerust  :D
[/quote]


ja je lult aardig slap mee moet ik zeggen.... ;D
ik bedoel ben best bereid Carnibest te blijven geven en aanvullen met van alles en nog wat hoor maar ik vraag me dan gewoon af als je toch aanvult met al die dingen of je dan niet net zo goed een goedkopere kvv kan geven erbij...das mijn gedachtengangetje... ;)
Door Daisy75
#636290
[quote="roefus"]

als je groentetjes en fruitjes maar geen prutjes zijn, maar mixjes.... 8) ::) :D
[/quote]

groente en fruit hier is zeer afwisselend, want heb fruit en groente etende papegaaien (hun hoofdvoeding ) en eet zelf me te pletter an groente en fruit...ik maak er in de blender dan mix van idd...met soms wat kwark of yoghurt..nou ja je kent dat wel.. ;)

smorgens als ik fruit en groente sta te snijden staan de honden al mee te kanen, maar das een extraatje want dat is gewoon gesneden, niet geblenderd..
Door roefus
#636292
[quote="KayleighShanden"]

ja je lult aardig slap mee moet ik zeggen.... ;D
ik bedoel ben best bereid Carnibest te blijven geven en aanvullen met van alles en nog wat hoor maar ik vraag me dan gewoon af als je toch aanvult met al die dingen of je dan niet net zo goed een goedkopere kvv kan geven erbij...das mijn gedachtengangetje... ;)
[/quote]

Zo, nu stel ik je helemaal gerust.
Goed hè, zo voor het slapen gaan?   :daisy:

Als je vanalles en nog wat aanvult, dan mag de kvv bést een beetje van dat goedkopere merk zijn.  :D
Door Daisy75
#636391
[quote="Tinker"]
Iedereen voert naar zijn budget.Zo is het ook bij mensen,heb je het breed ga je naar de AH,heb je veel minder te besteden ga je naar de Aldi.Maar eet degene die zijn booschappen bij de aldi haalt ongezonder?Welnee,er zijn nu eenmaal altijd de A-merken en de B-merken.Je voert het beste naar vermogen.Ik kan me zeer goed indenken dat voor heel veel mensen bv Carnibest te duur is om dag in dag uit te voeren.Ze willen wel vers voeren,maar het is finacieel niet vol te houden.Deze mensen gaan dan over op Smuldier en voeren in mijn ogen het beste(voor wat voor hun haalbaar is).Voor mij is het bv te duur om iedere dag barf te voeren,dus krijgen ze dat 3x per week,de andere dagen kvv van diverse merken.Ik vind het ook onterecht dat Smuldier zo slecht word afgeschilderd want het prijsverschil tussen smulider en bv Carnibest is ruim 2 euro per kilo.Je kunt bij de slager ook niet om kogelbiefstuk vragen en vervolgens de prijs van een speklap willen betalen.Er zal uiteraard kwaliteitsverschil in zitten,maar daarom is de prijs laag.En dat maakt het nog geen troep.Het is ten allertijde te prefereren boven brokjes.
[/quote]

Nou dit leg je echt heel mooi uit.... ;)
Door roefus
#636505
Punt is dat je een A-merk en bijvoorbeeld een merk van de Aldi met elkaar kunt vergelijken.
Ik ben hier niet zo sterk in (want ik houd die dingen niet bij  :P).
Maar ik kan me wel een paar onderzoeken herinneren.
Bijvoorbeeld van de Consumentenbond, een paar jaar geleden.
Betrof kleur-wasmiddelen, en het de Aldi-Color kwam evengoed uit de test als Robijn.
Vegelijkende 'waren-onderzoeken' wat betreft kvv ken ik niet.
In principe moet gewoon te achterhalen zijn wat erin zit.

En al vlug krijg je dus de gedachte 'wat kan er nou voor goeds inzitten voor pakweg 1,20 de kilo?).
Maar goed, er zijn mensen die beweren dat ze voor 'n euro per kilo barfen.
Lijkt mij dat de industrie er dan zelfs nóg goedkoper aan kan komen.
OF er is 'werkelijk' een kwaliteitsverschil, óf de één legt er meer winst op dan de ander.
Of het verkoopt veel meer, door de supermakt-ketens, waardoor de uiteindelijke winst toch nog heel redelijk blijft.
Feitelijk denk ik ook wel dat er kwaliteitsverschil zit tussen het dure merk en het wat goedkopere.
Maar als je zelf vanalles en nog wat 'goed materiaal' erbij geeft en met name ook van 'ander soort prooidieren', dan denk ik dat je misschien wel beter bezig bent.
Vooral omdat je dan meer variatie te bieden hebt.
Door Joshii
#636558
Okee....kwaliteitsverschil:

ik betaal voor Smuldier € 1.47/kg ( de pens-compleet versie), wanneer ik naar Rotterdam ga en daar insla betaal ik gemiddeld € 1.26/kg.

De kwaliteit van Smuldier pens-compleet is dus hoger dan het verse vlees en botten uit Rotterdam? :-\

Natuurlijk is dit appels en peren vergelijken, bedoel alleen maar te zeggen dat prijs niet altijd een goede graadmeter is voor de kwaliteit van het product.
Door Joshii
#636564
...ga ik nóg een stapje verder...

Voor een gemiddelde kiloprijs van zeg €1,50, eten mijn honden naast het bekende spul van het IC ook nog paardenlappen, runderlappen, hazenkarkas en vis. ( zo'n 8 diersoorten en 3 soorten vis + groenten)
CB kost...wat? Euro of 3/kg?

Wat zegt dat dan over prijs-kwaliteit-verhouding?
Betekent dat dan dus dat CB als kvv gezonder is dan het gevarieerde menu dat ze nu krijgen voor de helft van de prijs?

...ik doe moeilijk geloof ik... :D
Door Lizzy
#636597
[quote="Tinker"]
Sorry maar deze vergelijkingen slaan nergens op. ::) Je kunt barf dan ook absoluut niet vergelijken met kvv.Je kunt hooguit de vergelijking trekken tussen de kvv's onderling.Want barf staat of valt met goedkope adresjes en kvv heeft over het algemeen een vaste kiloprijs die hooguit afwijkt bij grotere afname.
[/quote]

Ik denk dat de vergelijking wel ergens op slaat. Volgens mij (en zeg me gerust dat ik het verkeerd zie) probeert Josien alleen maar aan te tonen dat ze de hoge prijzen van sommige versvleesvoeren niet echt begrijpt, aangezien ze voor veel minder al subliem kan barfen.
Door Joshii
#636639
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat de vergelijking wel ergens op slaat. Volgens mij (en zeg me gerust dat ik het verkeerd zie) probeert Josien alleen maar aan te tonen dat ze de hoge prijzen van sommige versvleesvoeren niet echt begrijpt, aangezien ze voor veel minder al subliem kan barfen.
[/quote]

Dat was idd wat ik bedoelde ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door