Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#635305
Het is me nu voor de 2de x  overkomen dat Joris de geitenribben weigert. Ze zijn erg vet, dat eet ie in ieder geval niet. Dus ik haal het vet eraf. Vervolgens plukt hij een beetje aan het vlees en daarna: niks nada nakkus. Als hij uiteindelijk toch het bot in zijn bek neemt, merk ik direct dat hij het niet kapot kan krijgen.

Joep is bij ons de testcase. Als Joep het niet kapot krijgt, is het gewoon te hard. En wat blijkt? Joep krijgt ze ook maar deels kapot. Conclusie: te hard voor Joris.

Nu vraag ik me dus af of Joris slim genoeg is om op voorhand al te weten dat de ribben te hard zijn (misschien ruiken ouwe geiten anders????) en er daarom totaal geen animo voor heeft. Of kan dit helemaal niet.
Door Happy Tail
#635333
hier laat onze verstandige Baya ook de hardere ribben en botdelen liggen, maar het vlees sabbelt ze er dan wel af.  En of ze het van te voren kunne ruiken..geen idee, maar Baya gaat wel moeilijker eraan beginnen en dan weet ik dat ik er echt goed bij moet blijven omdat er dan geheid losse ribbetje blijven liggen.
Door roefus
#635428
Roefus knaagt er ook alleen maar langsaf als ze te hard zijn.
En maar goed ook, want anders mieterde ik ze sowieso weg  >:(
Ik vind tegenwoordig botten en ribben pas goed, als ik er met een snoeischaar doorheen kan.
En anders.....dan eet hij ze maar liever niet.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#635434
Wil ook niet dat ze te harde ribben eten hoor. Maar Joris begint er echt bijna niet aan. Hij neemt de rib in zijn bek en bijt eigenlijk niet eens, spuugt hem dan uit en op dat moment is het voor mij duidelijk: te hard.

Joep daarintegen krijgt er echt wel stukken af, maar dat sta ik vaak maar heel even toe. Stel je voor dat hij een kies of tand afbreekt!

Heb nu trouwens een partij geitenribben die echt ontzettend hard zijn! >:(
Door roefus
#635471
Pauline schreef: Heb nu trouwens een partij geitenribben die echt ontzettend hard zijn! >:(
Ja, zo'n partij heb ik ook ooit gehad  >:(
En ik trap er nooit meer in.  8)
Door Femke
#635631
ik denk ook wel eens dat het aan de tijd van het jaar ligt.......en dat er in het voorjaar meer 'goede' geitenribben te koop waren dan nu  :-\
Door La Demisa
#636101
Ik koop de geitenribben altijd bij de Islamiet in Rotterdam en heb er nooit slechte ervaringen mee gehad. Mijn honden hebben zo zo weggegeten.
Door dogsunlimited
#636146
Gisteren heb ik de jongens ook weer geitenribben gegeven. Nog nooit heeft Whooper het laten liggen, maar gisteren voor het eerst moest hij het niet meer. En geit is zo'n beetje zijn lievelingsvlees. Ik heb het is goed bekeken en denk dat die rib gewoon te vet en te zemerig was. Als hij dan moet malen, dan krijgt hij die zemen lap niet goed door.
Ik denk dat hij het daarom liet liggen. Die rib zag er ook vetter uit dan de plak van Stanley. Allebei van ICR en ik vraag altijd om magere ribben. :(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#636147
Mijn ribben waren ook van het ICR. Kan me echter wel voorstellen dat de ene geit vetter is dan de andere....
Door dogsunlimited
#636154
Klopt hoor. Maar dit was wel te. De rest van het geitenvlees is nog te doen, maar is wel vetter dan anders. Ben dat niet gewend van ze. Mijn vorige hele geit bij een andere slachterij was echt ontzettend mager en jonger. Ik twijfel om dat weer niet te gaan bestellen.
Door dogsunlimited
#636166
Ik dacht dat ik er geen last van had. Dacht vrij mager en zacht te hebben, maar ik ben nu bij de vette aanbeland, ben ik bang.
Ongeveer 6 weken geleden ingekocht. Kan dat kloppen met de andere klachten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door