Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Debora
#635536
Sam heeft nooit problemen gehad haar plas lang op te houden. Sinds kort werk ik (weer) parttime en is ze dus een aantal uren thuis zonder uitgelaten te worden.
Gister toen ik thuiskwam, haalde ik haar aan en merkte dat haar achterste nat was. Ik kijk in haar mand en daar zag ik dat het dekbed nat was. Kan gebeuren. Maar vandaag weer. Paar uurtjes wezen werken en toen ik thuiskwam weer een nat achterwerk en een flinke natte plek op de bank  :( Voor haarzelf vind ik het het ergste natuurlijk. Wat ik denk dat er gebeurt: ze hoort me thuiskomen, wordt enthousiast/opgewonden en spontaan laat ze het lopen. Ik probeer al iemand te vinden die haar in de tussentijd even wil uitlaten zodat ze dr plasje gedaan heeft maar dat is niet zo makkelijk merk ik al  :-\ Verder ga ik proberen om mijn contracturen omlaag te krijgen zodat ik maar 4 uurtjes per dag werk ipv 5 uurtjes. En dan misschien maar aan de quertilla??
Door jolly64
#635546
Mijn hondje deed het ook ineens alles laten lopen
Het kan ook eventueel blaasonsteking zijn
Veel succes
Door Daisy75
#635558
Mijn teefje heeft het ook maar dat is door de sterilisatie gekomen helaas....ik heb met homeopatische middelen geprobeerd (van tannetje de koning) maar dit wilde helaas niet werken.
ze heeft nu gewoon pilletjes van de dokter, waar ze er elke dag eentje van krijgt en dat gaat erg goed..al jaren.
nou ja misschien is het wel gewoon een blaasontsteking ofzo hoor, zou haar urnie even laten nakijken anders...succes!
Door Debora
#635562
Moest toch al naar de da, dan neem ik meteen de urine mee van haar. Gewoon ff checken voor de zekerheid
thnx
Door Truus
#635566
Wel vreemd dat ze het opeens heeft nu je weer bent gaan werken, kan ze goed tegen het alleen zijn?
Door jolly64
#635591
Als je urine opmoet vangen
Kan je het mischien proberen met een soeplepel op te vangen  :o
Klinkt raar ,maar heeft hier goed geholpen
Liep er wel met een lege knakworstpot bij om het over te gieten  ;D
Wat zullen de mensen wel niet gedacht hebben
Maar had er maling aan
Veel succes en ben benieuwd
Door Debora
#635875
Truus schreef: Wel vreemd dat ze het opeens heeft nu je weer bent gaan werken, kan ze goed tegen het alleen zijn?
In principe is ze niet alleen want ik heb nog een hond. Daarvoor werkte ik zelfs hele dagen wat gewoon altijd goed ging. Maar het kan natuurlijk zijn dat door mijn andere hond haar opwinding versterkt wordt en dat ze het daarom minder goed binnen houd ofzo.
Door Debora
#635880
jolly64 schreef: Als je urine opmoet vangen
Kan je het mischien proberen met een soeplepel op te vangen  :o
Klinkt raar ,maar heeft hier goed geholpen
Liep er wel met een lege knakworstpot bij om het over te gieten  ;D
Wat zullen de mensen wel niet gedacht hebben
Maar had er maling aan
Veel succes en ben benieuwd
Jaaa hihi ik stond idd vanochtend met een soeplepel onder haar gat, in de hoop dat de buren het niet zouden zien. Wonder boven wonder is het me gelukt de urine op te vangen. Daarna ben ik naar de dierenarts gegaan met haar en de poes want die moest ook ff nagekeken worden.
Urine was niks mis mee, geen blaasontsteking. Alleen was het niet supergeconcentreerd en dat viel blijkbaar op. Dat zou er op kunnen duiden dat ze teveel drinkt. Maar om echt alles uit te sluiten heb ik ook haar bloed laten testen. Ook dat zag er prima uit. Dierenarts vond haar sowieso mooi en slank en haar gebit zag er ook goed uit  :D
Dat die urine niet zo geconcentreerd is kan toch komen omdat ze carnibest krijgt? In principe drinkt ze niet superveel water ofzo. Wel drinkt ze water na iedere maaltijd.
Anyways, ook de da kwam tot de conclusie dat het om incontinentie ging. Als ik er echt heel erg mee zat kon ik wel medicijnen krijgen. Nou, dat zat ik dus niet echt. Daarnet heb ik quertilla gehaald en door het water gedaan. Prompt hoefde ze haar water niet meer  :P Ze heeft wel iets naar binnen gelebberd maar het smaakte haar niet eigenlijk. Kan het kwaad voor mijn andere hond als die er van drinkt?
Door Fynn
#635908
Hoi

Wij hebben een teefje van 2,5 jaar wat vorig jaar gesteriliseerd is.
Een maandje terug viel het me op dat er elke keer natte pleken in haar kleed waren en ze wilde dan niet meer in haar mand.
Eerst eventjes urine laten nakijken daar was niets mee aan de hand,ik wilde niet gelijk aan de medicijnen maar 3x per dag een kleed verschonen was ook niet leuk en  Ijuba voelde zich er duidelijk heel onplezierig bij.
Dus sinds 2 weken krijgt ze 3x een kwart tabletje enurace50.
Het gaat beter nu geen natte kleden meer en een blije hond.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Daisy75
#635972
Fynn schreef: Hoi

Wij hebben een teefje van 2,5 jaar wat vorig jaar gesteriliseerd is.
Een maandje terug viel het me op dat er elke keer natte pleken in haar kleed waren en ze wilde dan niet meer in haar mand.
Eerst eventjes urine laten nakijken daar was niets mee aan de hand,ik wilde niet gelijk aan de medicijnen maar 3x per dag een kleed verschonen was ook niet leuk en  Ijuba voelde zich er duidelijk heel onplezierig bij.
Dus sinds 2 weken krijgt ze 3x een kwart tabletje enurace50.
Het gaat beter nu geen natte kleden meer en een blije hond.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Mijn teefje krijgt ook enurace idd, werkt prima.
Door Debora
#635999
Fynn schreef: Hoi

Wij hebben een teefje van 2,5 jaar wat vorig jaar gesteriliseerd is.
Een maandje terug viel het me op dat er elke keer natte pleken in haar kleed waren en ze wilde dan niet meer in haar mand.
Eerst eventjes urine laten nakijken daar was niets mee aan de hand,ik wilde niet gelijk aan de medicijnen maar 3x per dag een kleed verschonen was ook niet leuk en  Ijuba voelde zich er duidelijk heel onplezierig bij.
Dus sinds 2 weken krijgt ze 3x een kwart tabletje enurace50.
Het gaat beter nu geen natte kleden meer en een blije hond.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Ja als Sam ook tussendoor of snachts urine zou verliezen zou ik dat wel overwegen, maar dit is heel duidelijk 1 moment en dat is mijn thuiskomst nadat ik een aantal uren ben weggeweest. Ik ga eerst maar eens die quertilla proberen. Vlak voordat ik naar mijn werk ging heb ik haar nog laten plassen dus hopelijk werkt dat ook mee.
Door Fynn
#636020
Debora schreef: Ja als Sam ook tussendoor of snachts urine zou verliezen zou ik dat wel overwegen, maar dit is heel duidelijk 1 moment en dat is mijn thuiskomst nadat ik een aantal uren ben weggeweest. Ik ga eerst maar eens die quertilla proberen. Vlak voordat ik naar mijn werk ging heb ik haar nog laten plassen dus hopelijk werkt dat ook mee.


Ja dat is toch wel een andere situatie.
Veel succes ikhoop dat je er een oplossing voor vind.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door jolly64
#636061
Fijn dat de hond lichamelijk niks mankeerd  :D
De mijne bleek het plas te laten lopen omdat de nieren maar 50% werken  >:(
Hij is pas 3 en zit nu aan de medijnen  :-[
Door Daisy75
#639049
Lindsey schreef: Incontinentie kan ook o.a. voorkomen omdat na sterilisatie de baarmoederstomp met de blaashals vergroeit, aldus:
dierenartsonline

bij mijn kayleigh is het ook na de sterilisaqtie gekomen, de arts had me verteld dat dat 1 van de risico's kan zijn daarvan...helaas
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door