Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#632562
Heeft iemand dit middel wel eens ingezet bij een vlooienallergie?? Ik wil het Joey gaan geven, maar zou graag horen van mensen die het hebben gebruikt voor hun dier of het geholpen heeft ???
Door Lizzy
#632780
Ik heb het ooit gebruikt bij mijn kat. Nul resultaat, helaas. Maar, als het bij mijn dier niet helpt, wil nog niet zeggen dat het bij die van jou ook niet helpt.
Door catokatink
#633980
Jaren geleden heb ik ctenovetsem gegeven aan een keesje met een vlooienallergie. Het duurde even maar het hielp. Langzaam kwam hij van de jeuk af. Ik heb het wat jaren gegeven en dan alleen tijden de vlooienmaanden. Het mooiste was dat hij na een aantal jaren de ctenovetsem niet meer nodig was, hij had geen enkele last meer van jeuk.
Door Jojo
#634247
Oke! Dus je moet het gewoon door blijven geven?! Tis lastig om te weten of het nou werkt of niet, als er een periode geen vlooien zijn is er natuurlijk ook geen jeuk ??? Maar nu er weer even wat vlooien zijn geweest is het weer helemaal mis :'( Echt zo erg dat je zou er haast een spuit voor zou laten zetten tegen de jeuk :-\ De vlooien zijn inmiddels geelimineerd, maar ja, die jeuk, die kan maar niet snel genoeg verdwijnen he :-\
Door Lil
#634570
Hier heeft het wel degelijk geholpen, maar je moet het langere tijd geven. Echt van de jeuk af was hij pas na een week of vier, maar normaal bijt en krabt hij grote hotspots en nu bleef het bij bijten en krabben zonder verwondingen, eventjes krab krab en dan was het weer goed.
Door catokatink
#635483
Bij ons keesje begon de jeuk toen hij bijna een jaar was, dat was in het voorjaar. Eerst ben ik naar de da gegaan omdat ik niet meer aan kon zien dat hij de hele dag kronkelde van de jeuk. Hij heeft toen een prik gekregen tegen de jeuk en een poos later nog een. Ik zal toen wel van iemand de tip gekregen hebben om ctenovetsem te proberen. Dat heb ik wat jaren gegeven van ongeveer april tot oktober. Op de dag dat hij jeuk kreeg begon ik ermee. Na wat jaren begon hij niet meer te krabben en had geen jeuk meer, toen heb ik het niet meer gegeven. De rest van zijn leven, hij is ruim 17 geworden en al weer wat jaren dood, heeft hij nooit meer last van jeuk gehad.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door