Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#635298
Juf-Marjan schreef: Dat kvv-vlees is getest en daarvan weet ik zeker dat het goed is, bij gewoon een stuk rauw vlees uit de supermarkt heb ik een heel ander gevoel. Ik durf het haar gewoon niet te geven, ook al is kvv ook rauw.
Hmm, volgens mij is kvv gemaakt van vlees goedgekeurd voor humane consumptie, dat wil zeggen dat het karkas en de organen op het slachthuis bekeken worden door een keuringsdierenarts. Er wordt niet van ieder stukkie vlees een bacteriologisch onderzoek verricht, voordat het in de supermarkt komt.
KVV wordt ook niet onderzocht op de aanwezigheid van bacterien. Bovendien is er in elke bak kvv wel een bacterie te vinden, puur vanwege het feit dat het rauw vlees is en op rauw vlees zitten nou eenmaal bacterien.
Door Juf-Marjan
#635302
Het is ossenstaart. Ergens anders hier op het forum las ik dat het wel kan, maar dat het gevaarlijk kan zijn omdat honden het in 1 keer kunnen doorslikken. Mijn hondje is nog maar klein en ik blijf erbij, dus dan kan het toch wel??
Door Juf-Marjan
#635307
Lupa, met trekken bedoel je dat de hond er met z'n bek aan trekt he? Niet laten trekken (zoals soep) he?
Door Juf-Marjan
#635374
Ze is nu druk bezig, ze is hier echt uuuren zoet mee, hartstikke leuk!!!

Wel jammer dat dit alleen maar buiten kan, niet echt fijn als het dik winter is of als het regent.
Door roefus
#635390
Als je hond al een poosje kvv eet en rauw, dan kun je best met rauwe botten beginnen.
Beginnersbotten zijn meestal kippennekken en vleugeltjes.

Lees dit maar eens

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html

Onder andere goed voor de tandjes  :D

En nee, je hoeft zeker niet bang te zijn om rauw vlees te voeren.
(behalve varkensvlees, daar zitten risico's aan).
Zowel de slager, als de supermakrt als de kvv-industrie bedienen zich allen van dezelfde dieren.
Hooguit: als je zélf een runderlapje geeft, dan weet je wat je geeft.
En bij kvv ben je daar niet zeker van.
Daar wordt evengoed gebruik gemaakt van kip en rund.

Veel succes.
Leuk dat je hondje er zo van geniet  :D
Laatst gewijzigd door roefus op di 19 sep 2006, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#635391
Juf-Marjan schreef: Hoi mensen, ik heb een stuk ossenstaart gekocht voor Lola. Nu is zij geen barf gewend, zal ik de ossenhaas eerst een kwartiertje koken voor ik haar dat geef?
Heb je staart of HAAS??

Staart heeft botje wervels er in
hele staart:
Afbeelding
stukken staart:
Afbeelding

Ossen haas is vlees zonder bot...

Wanneer ze geen barf gewend is dan kan je beter eerst wat meer lezen in de bieb en dan met kvv beginnen om dan langzaam met kippen botten te gaan barfen.
Ik geef geen ossenstaart omdat sommige honden TE grote stukken of de hele staart tegelijk willen door slikken, en de gzaagde plakken vind ik TE klein om te geven want die worden ook in 1 keer doorgeslikt...
Door Ramona
#635398
daar heb ik ook nog voorgestaan...

dat was niet eens zo duur volgens mij bij ons...

weet ik dat ik dat ook de volgende keer kan meenemen...
Door Juf-Marjan
#635411
Het gaat goed. Ik houd het goed in de gaten. Het is ossenstaart, in stukjes gezaagd. Ze was geen barf gewend, maar wel kvv, dus het zal wel goed gaan.


Oooooooooooh, de hond is naar binnen gevlucht, ze ligt nu met de ossenstaart op de bank...  :o
Door Juf-Marjan
#635458
Ze is nu 1,5 uur bezig geweest en eigenlijk heeft ze er bijna geen vlees vanaf gekregen. Ze is er zo moe van geworden, ze lag net met haar koppie plat op de grond te eten. Dus ik heb hem maar afgepakt en weggegooid. Is het normaal dat ze er zo lang mee bezig is?
Door roefus
#635466
Juf-Marjan schreef: Ze is nu 1,5 uur bezig geweest en eigenlijk heeft ze er bijna geen vlees vanaf gekregen. Ze is er zo moe van geworden, ze lag net met haar koppie plat op de grond te eten. Dus ik heb hem maar afgepakt en weggegooid. Is het normaal dat ze er zo lang mee bezig is?
De ene hond wel en de andere niet.
Jouw hondje vond het waarschijnlijk gaaf en kon er haast niet mee ophouden  :D
Leuk, hè?
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#635472
Ramses is nu vier maanden en krijgt van jongs af aan botjes (kippenvleugels, kippennekjes, lamsribjes, konijnenpootjes etc.) Hij weet er echt goed raad mee. Toevallig heb ik hem laatst ook een stukje kalfstaart gegeven.
Hij heeft er heel erg lang over gedaan. Hij heeft het uiteindelijk helemaal opgegeten maar het heeft zeker een uurtje geduurd.
Aan Skik durf ik trouwens geen stuk kalfstaart meer te geven want die heeft geen zin om zolang te knagen en wil het op een gegeven moment inslikken.
Door 202Spots
#635531
Juf-Marjan schreef: Waarom?
Ze halen er geen vlees meer af , zijn alleen de tanden aan 't slijten met dat gekluif, en worden er dood moe van.
Door Juf-Marjan
#635538
Op het laatst ging ze inderdaad steeds met haar tandjes over het bot, is dat niet goed? Dat ze moe is geworden vind ik geen probleem hoor, kan ik even lekker pc'en. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door