Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marja
#6349
Hoi allemaal,
Ik heb er sinds een week een pup bij, een mastin de los pirineos. Hartstikke leuk en gaat prima met mijn 2 jarige reu Stapper.
Ik twijfel of de pup al versvlees mag hebben, ze is nu 11 weken en krijgt tot nu toe ecobrok.
Stapper krijgt een paar dagen per week, Rodi, Energique of smuldier.
Mag mijn pup dat ook al hebben??
Groetjes Marja van Stapper en Zara
Door Eidos
#6350
Hoi allemaal,
Ik heb er sinds een week een pup bij, een mastin de los pirineos. Hartstikke leuk en gaat prima met mijn 2 jarige reu Stapper.
Ik twijfel of de pup al versvlees mag hebben, ze is nu 11 weken en krijgt tot nu toe ecobrok.
Stapper krijgt een paar dagen per week, Rodi, Energique of smuldier.
Mag mijn pup dat ook al hebben??
Groetjes Marja van Stapper en Zara
Leuk ;D Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D :D.
Fijn ook dat het goed gaat met je andere hond.
Ikzelf heb er spijt van dat ik mijn hond Eidos niet vanaf pup af aan op versvoer heb gezet ( wist toen helaas niet eens van het bestaan ervan af ). Het lijkt mij dat hoe vroeger je ermee begint hoe beter het is en hoe meer problemen je voorkomt. Dus geef jou nieuwe liefde maar lekker hetzelfde als je andere kanjer, zal dr alleen maar goed doen ;) ;D

Groetjes barbara
Door marja
#6351
Hoi Barbara
Mijn gevoel zegt ook, geef maar!
Mijn de fokster heeft me bijna laten zweren dat ik Zara het eerste jaar brok voor zeer grote honden zou geven,RC
Nou geef ik echt geen RC, heb wel gezegd dat ik het zou doen (ze woont toch in Zweden:))
Ik geef dus wel een puppybrok (ecofood)
groetjes Marja
Door Eidos
#6352
Hoi Barbara
Mijn gevoel zegt ook, geef maar!
Mijn de fokster heeft me bijna laten zweren dat ik Zara het eerste jaar brok voor zeer grote honden zou geven,RC
Nou geef ik echt geen RC, heb wel gezegd dat ik het zou doen (ze woont toch in Zweden:))
Ik geef dus wel een puppybrok (ecofood)
groetjes Marja
ik ben zelf helemaal geen voorstander van puppie brokken.. er zitten teveel eiwitten en dergelijke in waardoor ze veels te snel groeien.. Ik heb mijn hond ( net 1 jaar oud ) dus ook met een leeftijd van 3 maanden overgzet naar volwassen voer.. Ik denk zelf dat versvoer dus nog veel beter is voor jou pup ( en alle honden natuurlijk ) omdat daar geen chemische dingen aan toegevoegd worden, weinig koolhydraten bevatten, wat dus alleen maar beter kan zijn voor jou pup. Zo krijgt hij van jongs af aan het beste voer en bouwt gigantische weerstand op tegen virussen, kwaaltjes enzo... ik merk aan mijn hond dat ik dit ook had moeten doen ( wist ik toen maar meer ), want hij is al zolang ik hem heb aan het klooien met diaree, virusje hier en daar... en nu dus allergische reacties op iets wat gepaard gaat met jeuk en open wonden....
Als ik jou was zou ik mijn pup gelijk overzetten..
Het beste voer voor honden kan nooit slecht zijn voor pups maar alleen maar heel erg goed juist!!!! ;) ;D

Groetjes mij
Door Luc
#6353
Onze Bearded Collie (nu 2 jaar) eet sinds hij gespeend is (op 6 weken) bijna uitsluitend Duck Uitmuntend, tot algehele voldoening overigens.
Ik zou zeggen: maak de overstap naar versvlees nù, je zult er geen spijt van hebben!

Groetjes
Luc
Door marja
#6354
Nou mooi, Zara krijgt dus haar versvlees!
Ik wou het gewoon effe chekken he!
Maar daarnaast ook gewoon brok hoor, ik geloof niet zo in die verhalen van teveel eiwitten. Volgens mij is de groei meer erfelijk bepaald dan dat het met eiwitten te maken heeft.
Maar maakt niet uit, ik doe gewoon vier dagen brok en drie dagen vlees.
groetjes Marja van Stapper en Zara
Door Eidos
#6355
checken is altijd goed ;D ;).. Meerdere mensen weten altijd meer dan 1 he ;).

Je pup zal vast van dr heerlijke versvoer genieten.. zie haar in gedachten al smullen ;D
Door conan
#6356
:ohallo
Ik heb een jonge d herder12weken  en stond via de fokker op brokken maar at toen heeeeeeeeeeel slecht heb hem direct ??? :'( ;Dop carnibest natuurmix gezet nou het gaat geweldig DUS :-*gewoon lekker op versvlees zetten kan echt geen kwaad
Door Paul_Barte
#6357
Pups kunnen al zeer vroeg op een compleet versvleesmenu gezet worden..geen probleem.
Soms staan de pups al op vlees als ze gehaald worden en anders gewoon overzetten als je ze krijgt met een week of 8.
Door conan
#6358
Nou mooi, Zara krijgt dus haar versvlees!
Ik wou het gewoon effe chekken he!
Maar daarnaast ook gewoon brok hoor, ik geloof niet zo in die verhalen van teveel eiwitten. Volgens mij is de groei meer erfelijk bepaald dan dat het met eiwitten te maken heeft.
Maar maakt niet uit, ik doe gewoon vier dagen brok en drie dagen vlees.
groetjes Marja van Stapper en Zara
later toen die 9maanden was is die overleden aan een maagtorsie  omdat ik steeds meer brokken moest geven infm z,n leeftijd
Ik kan daar een goed antwoord op geven  ???hoop ik 2jaargeleden had ik een duitse herder op puppy brok staan als ik toen ook vers vlees had gegeven had ik nooit zoveel problemen gehad hij had zo wat elke twee weken wel groeipijnen eerst foto,s laten maken  zei de darts geef maar oude honden voer infm laag calcium  fosfor groeit die langzaam want hij schoot alle kanten op dan weer hoog achter enz enz enz  :-[
Door Nelly
#6359
Marja, ik zou idd gewoon vers vlees geven en àls je perse brokken bij wilt voeren, zou ik géén puppybrokken geven, maar brokken voor volwassen honden. Je nieuwe hond is er ook weer een van een zeer groot ras, en het gevaar van té snel groeien(wat vooral met puppybrokken ontstaat) is vooral voor grote rassen gevaarlijk. Zelf zou ik alleen versvlees geven, de hond groeit dan wat minder snel, maar veel evenwichtiger en sterker, en met minder kans op botproblemen! :D
Succes en veel plezier met je pup! :)
Door Janet
#6360
Ik kan het met bovenstaande eens zijn. Direct op versvlees en geen puppybrokken meer.
Heel veel plezier van je nieuwe aanwinst. ;D
Door sylvia
#6361
mijn pups krijgen met 4 weken al een verskompleet voer te eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door