Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#634054
Joris heeft vorige week zondag bij mijn ouders zijn pootje nogal vreemd verdraaid. Hij was met Joep aan het donderjagen en zijn pootje gleed zijwaarts. Hij begon heel zielig te piepen (had duidelijk pijn) en hield zijn pootje ook heel vreemd zijwaarts. Het leek eerst alsof zijn pootje uit de kom was geschoten.

Op het schoudergewrichtje voelde je een beetje een knobbel. Ik heb voorzichtig wat gewreven en gekneed ( :-\) en vervolgens heb ik hem in de keuken op de mat gezet. Hij ging er toen weer gewoon op staan en na een paar voorzichtige pasjes liep hij weer gewoon. Verder heb ik er niets meer van gemerkt.

Nu zijn ze net een poosje bij Frans gebleven en toen ik thuiskwam had Frans het bovenstaande dus ook meegemaakt. Alleen dit keer was er geen duidelijke aanleiding. Hij wilde met de jongens uitgaan en stond even te praten. Ze zaten achter zijn rug en ineens begon Joris te piepen en kermen. Hij hield zijn pootje zijwaarts en wilde niet dat je aan hem kwam. Frans heeft hem toch opgepakt en wat gemasseerd en vervolgens was er niets meer aan de hand en liep en sprong Joris weer normaal.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is het zinvol dat ik met hem naar de DA ga? Kan het zijn dat zijn banden opgerekt zijn? (Ik roep ook maar wat, maar ben als de dood dat het hem gebeurt als we er niet bij zijn).
Door conleeuw
#634103
pauline, ik kan mij voorstellen dat hij de eerste keer een misstap heb gemaakt, en dat het nog niet helemaal goed is, en dan een kleine misstap en het doet weer verdraaid veel pijn, veelal lossen dit soort blessures zich zelf op. Als het pijn doet, dan doen ze minder en dan krijgen ze de nodige rust voor genezing, tenminste, zo werkt het meestal met Jazz, Dot is natuurlijk een heel ander verhaal, die moet je dan verplicht plat knuppelen als je wil dat ze rust neemt. Ik zou ze even een tijdje rustig proberen te houden, dus niet al te veel laten hollen en dollen, je kan ook wat arnica gel smeren dat helpt bij kneuzingen, traumeel is natuurlijk ook voor de genezing een prima middel.  Als je echt ongerust is, kan je natuurlijk altijd even bij de dierenarts langs, maar als het een bot blessure was, dan had hij volgens mij niet even pijn, en dan weer kunnen lopen, klinkt toch meer op soft tissue injury, en dat kan de dierenarts niet echt op een X-ray zien. Dat duurt gewoon even eer het helemaal weer goed is. Tenminste dat is hoe ik er over denk, geef hem maar een knuf van mij :-*
Door Mevroi Kruim
#634351
Als het langer duurt zou ik idd ff naar de da, om te kijken of er niks meer aan de hand is dan stevig verstappen en dus uitgerekte pezen en banden.
Arnica, als gel maar ook inwendig, is prima om de genezig te bevorderen, eventals traumeel.

Knuffels voor de zielepiet  :-*
Door margreet
#634426
Ook ik dacht dat het wel los zou lopen na een misstap van bram in Juni,twee weken rust en het ging weer goed.
Het bleef echter terug komen en afgelopen donderdag eindelijk maar eens naar Maarten kappen geweest,foto's gemaakt en het is toch niet zo onschuldig als het leek.
IK zou dus als het na een paar dagen rust niet over is wel naar de da gaan :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#634645
margreet schreef: Ook ik dacht dat het wel los zou lopen na een misstap van bram in Juni,twee weken rust en het ging weer goed.
Het bleef echter terug komen en afgelopen donderdag eindelijk maar eens naar Maarten kappen geweest,foto's gemaakt en het is toch niet zo onschuldig als het leek.
IK zou dus als het na een paar dagen rust niet over is wel naar de da gaan :-\
Ja ik heb het gehoord van Bram van Ine, wat ongelofelijk balen meid! :( :-*

Ja het is heel vreemd, maar ik merk verder niets aan Joris. Het is dat de buurman het gisteren weer heeft gemerkt, maar hij rent en racet dat het een lieve lust is. Probeer hem zo rustig mogelijk te houden ( ::)), maar dat lukt niet zo heel goed. Hij geeft ook totaal geen pijn aan.
Door Helen
#634825
Kuma heeft twee weken geleden met trainen ook haal achterpoot verdraaid. En echt flink. Ze kon er echt even niet op staan. Ze heeft een dag rust gehad en daarna hebben we haar een paar dagen wat rustiger gehouden. Je merkte dat ze haar achterpoot ietwat ontlastte. Ik geef dan direct een week primeval, glucosamine en vit C. Nu is het gelukkig weer over.

Ik zou Joris een kleine week zeker verplichte riemrust geven en daarn heel rustig aan weer beweging opbouwen. Als het niet over is dan, zou ik naar de DA gaan.

Wat vervelend van Bram zeg. Wat bleek hij uiteindelijk aan zijn poot te hebben dan?
Door margreet
#634831
Zoals het er op de foto's uitziet is er een klein stukje van het schouderbot afgebroken,dat irriteert nu wss de pees,we proberen het met medicijnen en een injectie weg te krijgen,vraag me niet hoe,daar heb ik geen verstand van.
Maarten vond het niet nodig dat ik een nieuwe afspraak maakte,moet wel even bellen over drie weken.
Aangezien hij dus zo positief is,ben ik dat ook wel eigenlijk en ga er vanuit dat het over drie weken dus goed is.
Mocht het niet het geval zijn dan gaan we contrastfoto's maken.
Als hij er geen heil in gezien had,had hij wel gezegd dat het operatief moest gebeuren toch :-\
Door Erna
#634955
margreet schreef: Zoals het er op de foto's uitziet is er een klein stukje van het schouderbot afgebroken,dat irriteert nu wss de pees,we proberen het met medicijnen en een injectie weg te krijgen,vraag me niet hoe,daar heb ik geen verstand van.
Maarten vond het niet nodig dat ik een nieuwe afspraak maakte,moet wel even bellen over drie weken.
Aangezien hij dus zo positief is,ben ik dat ook wel eigenlijk en ga er vanuit dat het over drie weken dus goed is.
Mocht het niet het geval zijn dan gaan we contrastfoto's maken.
Als hij er geen heil in gezien had,had hij wel gezegd dat het operatief moest gebeuren toch :-\
oww volgens mij is dat hetzelfde wat Nikkie had. Gewrichtsmuizen heette dat. Bij Nik is het met rust overgegaan en ze heeft geen last meer gehad.
Door margreet
#635038
Erna schreef: oww volgens mij is dat hetzelfde wat Nikkie had. Gewrichtsmuizen heette dat. Bij Nik is het met rust overgegaan en ze heeft geen last meer gehad.
O dat klinkt gelukkig positief ;D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#635041
Wat balen Pauline, ik zou ook inderdaad even verplichte rust houden en als het niet overgaat toch even langs de da.
Geef hem maar een zachte knuffel. :-*

En Margreet, ook balen zeg, hopelijk geneest Bram's pootje weer gauw.
Geef ook hem maar een knuffel. :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#635131
Bernie schreef: Wat balen Pauline, ik zou ook inderdaad even verplichte rust houden en als het niet overgaat toch even langs de da.
Geef hem maar een zachte knuffel. :-*
Nou... dat is me vanochtend dus smerig mis gegaan..... :-[ :-[ :-[ Joep en Joris gingen samen op jagerpad en hadden een haas op de korrel! :o :o :o Rennen, gillen, blaffen, luid op spoor en speuren voor gek en onwijs. Gelukkig keurig teruggekomen (na 15 minuten wachten) en nu uitgeteld op de bank. Ik merk helemaal niets van het pootje en misschien is het fout van mij, maar dan ben je ook niet zo geneigd om voorzichtig met hem te doen.

Heb wel een wandeling die ik morgen zou gaan doen afgezegd, omdat het met een (hele lieve) Dobermann is. Ze is dol op spelen, Joris is dol op vrouwen en spelen en als er een poot op hem landt...... :-\ :-\ :-\

Ik zal mijn uiterste best doen om hem een beetje rustig te houden! Moet er niet aan denken dat hij iets blijvends overhoudt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door